ששת המתמודדים במירוץ לנשיאות מתייצבים על קו הזינוק

נסיון של הרגע האחרון בלשכתו של נתניהו להגיע לפיוס עם ריבלין או למצער להצניח מועמד מוביל • את עשרת החתימות השיגו כל חברי הכנסת, אך למי מהם הסיכויים להגיע להצבעה בסיבוב השני? • מפלגות הבית מפולגות בזהות התמיכה הגלויה והסמויה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ששת המועמדים שהצהירו על השתתפותם במירוץ לנשיאות המדינה יגישו היום את טפסי המועמדות ליו"ר הכנסת.

אמש הודיעו המועמדים דורנר, איציק, ושכטמן כי הצליחו לגייס את עשיריית החתימות הנדרשות בכדי להציג את מועמדותם, בכך הם מתייצבים בשורה עם המועמדים רובי ריבלין, בנימין בן אליעזר, ומאיר שטרית.

בלשכתו של נתניהו התקיים נסיון להצניח מועמד מפתיע שיוכל לטרוף את הקלפים ולגרוף את הקולות אך נראה שלא הושגה התקדמות ממשית בתחום. גם פגישת הפיוס המתוכננת בין נתניהו לריבלין לא יצאה אל הפועל, לראשונה, נוצר מצב שבו אין לראש הממשלה מועמד לנשיאות. מקורבים לנתניהו אומרים כי ראש הממשלה לא יביע תמיכה פומבית בריבלין וכפי המסתבר גם מאחורי הפרגוד אין הסתברות שפתק 'ריבלין' ישולשל בידיו של נתניהו.

קרא עוד:

[postim]

גיוס החתימות

עפ"י חוק הנשיאות, על מנת להגיש מועמדות לתפקיד הטקסי הרם במדינה, על המתמודד להציג חתימות מעשרה חברי כנסת התומכים במועמדותו. הממליציים אינם מחויבים להצביע עבור המועמד לו חתמו, זהו הבסיס למצב האבסורדי אצל רבים מהמועמדים בבחירות הנוכחיות המסתמכים על חתימותיהם של ח"כים שהודיעו גלויות כי לא יצביעו עבורם.

ח"כ משה פייגלין הוא אחד מהם, לאחר שצפה בהתבזותו של הפרופ' דן שכטמן בקישוש החתימות, ובשיטוטיו האינסופיים אחר החתימה העשירית- התקשר אליו מיוזמתו והודיע כי יחתום עבורו, לדברי פייגלין "לא יתכן שחתן פרס נובל לא יוכל להתמודד על תפקיד הנשיא". גם בסיעת מר"צ חלקו את חתימותיהם לשלושת מועמדי החוץ בשווה, בצורה דומה נהגו גם ח"כי 'יש עתיד'.

השופטת בדימוס הגב' דורנר הופתעה להיווכח כי לא הכל שפיט, ואף היא עמלה קשות בשבועות האחרונים בכדי לגייס את החתימות הדרושות.

לעומת המתמודדים מבחוץ המתקשים לבסס את אחיזתם למרות הרזומה העשיר שבאמתחתם, לשועלי הפוליטיקה הוותיקים רובי ריבלין ופואד בן אליעזר לא הייתה כל בעיה בגיוס החתימות. ח"כ ריבלין הציג רשימה מפוארת ומגוונת של שישה עשר חברי כנסת התומכים במועמדותו, ואילו ח"כ בן אליעזר הסתפק בחתימתם של כל ח"כי 'העבודה' מלבד יחימוביץ', לדברי מקורביו הוא מעדיף להתמקד בגיוס תמיכות מאשר באיסוף חתימות.

גם ח"כ מאיר שטרית לא התאמץ יתר על המידה בגיוס החתימות אך צפוי לו מאבק קשה בכדי להגביר את סיכוייו להעפיל לסיבוב הבחירות השני והמכריע. לעומתו, יו"ר הכנסת לשעבר הגב' איציק נהנית מתמיכה סמויה במפלגות הבית וסיכוייה להיות זו המתמודדת מול ריבלין גבוהים במיוחד.

מיטב הספקולציות

מי שנחשב, ובצדק, לבעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח מול כל מועמד אחר הוא ח"כ רובי ריבלין שהשכיל לשמור על קשרי ידידות חמים עם כל חברי הכנסת. ריבלין זוכה לתמיכה ולגיבוי מבכירי מפלגת הליכוד שגם חתמו עבורו, ועוד רבים וגדולים שלמרות שלא צירפו את חתימתם- הצהירו בריש גלי על תמיכתם הבלתי מסוייגת במועמדותו. לחצים כבדים הופעלו על נתניהו כדי שיתמוך במועמד הליכוד לנשיאות אולם הם עלו בתוהו וככל הנראה נתניהו לא יקרא להצביע בעד ריבלין, האפשרות הנגדית כי נתניהו יתמוך פומבית במועמד מחוץ לליכוד גם היא אינה סבירה ככל.

בקרב חברי הכנסת החרדיים נושבת רוח של תמיכה ריבלינאית ולו בשביל 'לדפוק' את נתניהו, זאת למרות תמיכתו של ריבלין בחוק הגיוס. באותו מטבע זוכה גם ח"כ בנימין בן אליעזר למיכתם של ח"כים חרדיים בעקבות החרם שהוטל עליו מטעם 'יש עתיד' בגלל הימנעותו בהצבעה על חוק הגיוס בכפיה. גם פואד ממוקם היטב על בסיס של 35-40 ח"כים שיתמכו בו בסיבוב הראשון והדבר היחיד שעלול לסכן את סיכוייו לעבור לסיבוב השני הוא תמיכה של חברי סיעת 'ישראל ביתנו' בידידת היו"ר, הגב' איציק, המתמודדת מולו על קולות השמאל והערבים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture