נתניהו בהודעה לציבור: "הנערים חטופים, אנו ערוכים לכל תרחיש"

לאחר יממה של דיונים והערכות מצב, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה לציבור. לדבריו: "הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור, חד וחלק, אין ספק בזה". נתניהו הצהיר: "נפעיל את כל הכלים שעומדים ברשותינו לאתר את החטופים, נתכונן לכל תרחיש אפשרי" חטיפת הנערים אייל יפרח (19), גיל-עד שאער (16) ונפתלי פרנקל (16)

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סיכום שבת דרמטית של חיפושים. המתח בשיאו | ראש הממשלה בנימין נתניהו שהה במהלך השבת בדיונים עם ראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ.  יד עם צאת השבת, יצא ראש הממשלה אל התקשורת ואמר: "אנחנו מצויים בעיצומה של פעולה נרחבת לאתר ולהחזיר את שלושת הנערים הנעדרים, שלושה תלמידים צעירים שהיו בדרכם הביתה, אני שוחחתי עם ההורים שלהם לפני כניסת השבת, אמרתי שאנחנו עושים כל מה שמדינת ישראל יכולה לעשות כדי להחזיר הביתה את ילדיהם שהם ילדינו". "אני חייב להגיד שההורים הללו גילו איפוק ותעצומות נפש שהם מעוררי הערצה" הוסיף ראש הממשלה: "ובשעות קשות אלה, לב האומה כולה עם הנערים ועם המשפחות שלהם".

באשר לפעילות כוחות הביטחון אמר ראש הממשלה: "מטבע הדברים אינני יכול למסור כל מה שידוע לנו, לא ברגע זה, אני כן יכול לומר את הדבר הבא: הנערים שלנו נחטפו על ידי ארגון טרור, חד וחלק, אין ספק בזה, הם נחטפו על ידי ארגון טרור".

באשר להנחיות לכוחות הביטחון, אמר נתניהו: "ראשית, להפעיל את כל הכלים שעומדים ברשותינו לאתר את החטופים. שנית, למנוע אפשרות של העברתם לרצועת עזה או לכל מקום אחר". ההצהרה הדרמטית בדבריו של נתניהו הייתה: "להכין את כל הכוחות לכל תרחיש אפשרי".

"רביעית, לדרוש מהרשות הפלסטית, והעומד בראשה אבו מאזן, שמתחומה יצאו החוטפים, לעשות כל מה שנדרש על מנת להחזיר את החטופים בשלום, אנו רואים באבו מאזן וברשות אחראים בכל מתקפה על מדינת ישראל".

"האירוע הזה ממחיש לצערי, את מה שאנחנו אומרים חודשים ארוכים, שהברית עם החמאס מביאה לתוצאות קשות ביותר, כל ארגוני הטרור מחויבים להשמדת ישראל, והם שואבים עידוד מהברית הזו".

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון יעלון להתפתחויות ואמר: "לא נשקוט עד שנשחרר את הנערים, מניחים שהם בחיים". יעלון הדגיש כי הנחת העבודה של מערכת הביטחון היא כי שלושת הנערים הנם בחיים וכי החיפושים אחריהם נמשכים במלוא המרץ.

"אני מקווה שהמאמץ הזה יביא אותנו כמה שיותר מהר אל הנעדרים כדי לחלצם בחיים", אמר שר הביטחון. "הנחת העבודה שלנו היא שהם חיים – כל עוד אנחנו לא יודעים אחרת". הוא הביע תקווה שהמאמץ "יביא אותנו כמה שיותר מהר אל הנעדרים כדי לחלצם בחיים".

לדברי יעלון, "אנו נמצאים בעיצומו של מאמץ מודיעיני ומבצעי. לא מעט כוחות הוקפצו הנה לגזרת יו"ש, בדגש על אזור חברון. הכוחות מבצעים סריקות ומעצרים, חלקם בוצעו במהלך הלילה. כל המערכת הביטחונית בקשר הדוק, ראש הממשלה מבצע הערכות מצב באופן ישיר או בשיחות ועידה. המאמץ הוא של כל זרועות הביטחון במאמץ להביא לחילוץ הנערים הנעדרים מוקדם ככל האפשר".

דובר המשטרה מסר עם צאת השבת, כי המפכ"ל ביקר אצל משפחת פרנקל ועידכן אותם ככל שניתן במאמצים העילאיים של כלל הגופים לאיתור בנם. בבתיהם של הנערים האחרים הוצבו קצינים בדרגת נצ"מ והם מהווים אנשי קשר בין המשפחות לרשויות וגופי הביטחון לכל דבר ועניין, וכן לוודא שהסדר יישמר באזור בתיהם.

בעניין פרטים כאלה ואחרים שעולים ביחס לנסיבות החשש לחטיפה אין בכוונת המשטרה להתייחס, לאשר או להכחיש את הדברים כי הכל נמצא כעת בחקירה ובערוץ המודיעיני וקיים חשש שאינפורמציה כזו או אחרת שתתפרסם עלולה לפגוע במאמצים. המשטרה מקדמת כל ערוץ שנמצא בתחומה כגון בדיקות, מז"פ, וערוכה לתרחישים אפשריים שעלולים להתפתח מכל סיום האירוע או התמשכותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture