המפכ"ל יקים צוות מיוחד שיבדוק המחדל המשטרתי בליל החטיפה

לאחר ביקורת רבה שהופנתה כלפי המשטרה בנוגע לאי הטיפול בפנייתו של אחד החטופים למוקד 100 של המשטרה, המפכ"ל יוחנן דנינו הודיע על הקמת צוות לבדיקת המחדל. דנינו לשוטרים: "הביקורת עלינו לא ראויה". מוקדם יותר, האזינו ההורים לשיחה בה נשמע החטוף והגיבו באיפוק. גורם ביטחוני: "מדובר בשיחה קשה, שומעים 'חטפו אותי' בבירור. המחדל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חטיפת הנערים:  לאחר מספר ימים של ביקורת קשה כלפי המשטרה, בנוגע לשיחה של אחד החטופים למוקד 100, בה הוא הודיע שחוטפים אותו, המפכ"ל יוחנן דנינו הודיע בשעות האחרונות באופן רשמי על הקמת צוות בדיקה מיוחד שיבדוק את התרשלות המשטרה בפרשה.

בהודעה הרשמית שהוציאה המשטרה נאמר: "המפקח הכללי, רב ניצב יוחנן דנינו, הורה על הקמת צוות לבדיקת טיפול משטרת ישראל בשלבים הראשונים של אירוע חטיפת הנערים". על פי ההודעה, "מטרות הצוות – בדיקת אופן טיפול מחוז ש"י בשיחה, מרגע קבלתה ועד להכרזה על אירוע של חשד לחטיפת הנערים ובדיקת אופן הטיפול של יחידות המשטרה השונות בתלונות ובפניות שנעשו במהלך הלילה, בראש הצוות יעמוד תת ניצב משה ברקת ראש חטיבת השיטור באגף המבצעים והשתתפות של שישה קציני משטרה שישמשו כחברי הצוות. הצוות יציג את מסקנותיו והמלצותיו בימים הקרובים".נאמר בהודעה.

בנוסף, דנינו שיגר אגרת מיוחדת לשוטרים, בה השיב מלחמה כנגד הביקורת המוטחת במשטרה: "אני ער לביקורת הציבורית, ואף מבין אותה ככל אחד ואחד מכם, באשר לדרך הטיפול המשטרתי בשיחת הטלפון שהתקבלה במוקד 100 בליל החטיפה. כפי שכבר הצהרתי לא פעם בעבר, משטרת ישראל תחקור ללא פשרות וללא הנחות, באופן מעמיק ויסודי, כל טענה או ביקורת המושמעת באשר להתנהלותה. זוהי חובתנו כמשרתי ציבור, ואלו הערכים עליהם מושתתת משטרת ישראל.

"על כן, ולאחר ששר הביטחון עדכן את משפחות הנערים בממצאי החקירה הוריתי על הקמת צוות לבדיקת אופן המענה במוקד, אשר יביא ממצאיו בפני ללא דיחוי. יחד עם זאת, אני ער גם לכך שחיצי הביקורת המופנים כלפינו נושאים לעיתים נופך ציני, בלתי ראוי ובלתי הולם את השירות האיכותי, הקשה והמורכב המוענק מדי יום ביומו על ידי 70,000 שוטרים, לוחמים ומתנדבים לאזרחי המדינה. כמפקדכם בשלוש השנים האחרונות, אני מכיר ויודע היטב את האתגרים ואת הקשיים, את תעצומות הנפש הדרושות לבצע שליחותנו נאמנה".

על כולנו, במיוחד בימים אלה, להמשיך ולהתמקד בעשייה – באיפוק, במקצועיות, מתוך הכרה כי עבודתנו היא, והיא בלבד, תוכיח את עצמה בעיניהם וליבם של אזרחי המדינה".המשיך המפכ"ל במכתבו.

"בהזדמנות זו אבקש לחזק את מאות המפקדים, השוטרים, הלוחמים והמתנדבים, אשר משרתים ללא הפסקה, מסביב לשעון, במוקדי 100 במחוזות השונים, ואשר מבצעים עבודתם באופן מקצועי ורגיש".

"ביקרתי ושוחחתי עם בני המשפחות. התרשמתי והתרגשתי מגדלות הרוח, מהכוח הערכי והנפשי גם בשעות טרופות אלה. בשיחתי עמם העברתי את המחויבות של כולנו – שוטרים, קצינים, מתנדבים ולוחמים, לעשות ככל אשר לאל ידינו, בחוסן ארגוני, בנחישות ובאחריות – להשבת הבנים לגבולם. מי ייתן כי יהיה זה במהרה ובשלום"סיים המפכ"ל..

כזכור, קציני משטרה הגיעו בשעות הצהריים לבתי משפחות שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו בסוף השבוע שעבר, והשמיעו להם את הקלטת השיחה בה דיווח אחד הצעירים למוקד 100 של המשטרה על החטיפה. ההורים, הגיבו באיפוק לשיחה, והביעו את תקוותם כי מערכת הביטחון תצליח להשיב את בניהם הביתה בחיים.

גורמים שהאזינו לשיחה ציינו כי מדובר ב"שיחה קשה" שאורכה כשתי דקות, ודחו את הטענות שנשמעו מכיוון המשטרה ולפיהן לא ניתן היה להסיק ממנה כי אכן מדובר בחטיפה. לדברי הגורמים, בשיחה נשמע הנער בבירור כשהוא אומר את המילים "חטפו אותי". גורם במערכת הביטחון אמר כי "כל מי שטוען אחרת – מטעה את הציבור במטרה לגונן על המשטרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע הם לא אומרים איזה מהנערים התקשר?

צו איסור פירסום.
ועוד שאלה : שתי מילים לוקח שני דקות?????
מה עוד נאמר?
צו איסור פירסום , כנראה.

שתי מילים לוקח שתי דקות ולא שני דקות!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture