מפקד צוות יס"מ בפינוי "עמונה" הורשע בעבירות חבלה

​בית משפט השלום בירושלים הרשיע את מרדכי מאהגר, ששירת כקצין משטרה ומפקד צוות יס"מ בפינוי והריסת הבתים במאחז "עמונה" בשלוש עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממשית ועבירה אחת של חבלה חמורה.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שמיעת הראיות, קבע בית המשפט כי כחלק מהפינוי וההריסה, נכנס מאהגר לבית, הידוע בכינויו כ"בית 7" על מנת לפנות את הנוכחים בו. בעת ששהה בבית במסגרת מילוי תפקידו וכדי לפנות את הנוכחים השתמש הנאשם באלה.

הנאשם כופר בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום. לטענתו, האלה היוותה חלק מהציוד שחולק לשוטרים והשימוש בה נעשה בהתאם להוראות ולפקודות. השוטרים הותקפו על ידי המתנגדים לפינוי בדרכים שסיכנו את שלמות גופם של השוטרים. מצב זה דרש פינוי מהיר ככל האפשר של הנוכחים בבית 1, פן ימשיכו השוטרים להיות בסכנה גם בתוך בית 1 וגם מחוצה לו. הזמן דחק וגם לא היה בבית 1 כוח האדם הדרוש ולא נותר לשוטרים הכוח הפיזי, כדי לפנות כל אחד מהנוכחים בבית 1 באמצעות גרירה על ידי ארבעה שוטרים (שיטת "שק תפוחי אדמה")

עד התביעה, א"א, העיד שהגיע לעמונה למחות על הפינוי המיועד עם עוד שני חברים – ב"ב וג"ג. לדבריו, בעת שהגיעו למקום עדיין לא נאסרה הכניסה למקום. הם נכנסו לבית 1, שם היו עוד כ-43 אנשים, אף יותר צעירים מהם. השוהים בבית עקרו את הדלתות, הניחו אותן על החלונות והורידו את תריסי החלונות.

בשלב מסויים האנשים על גג הבית הודיעו לאלו שהיו בתוך הבית 1 שהשוטרים עומדים להיכנס לתוך הבית. השוטרים נכנסו לבית מבעד חלון אחר. אלו ששהו בתוך הבית התיישבו בסלון הבית על הרצפה בחיבוקי ידיים והמתינו לשוטרים שיגיעו ויוציאו אותם אל מחוץ לבית. חמישה שוטרים נכנסו לחדר בו העד שהה עם האחרים בבית 1 ו"פשוט התחילו במכות אלה לכל עבר" השוטרים צעקו "תצאו מפה". בשורות הראשונות ישבו נערים בני 16 – 15 שהוכו באמצעות האלות.

לדברי העד הוא ישב בשורה השלישית יחד עם ג"ג וב"ב. הנאשם הגיע אליו והתחיל להכותו עם אלה כשכל המכות כוונו לראשו. הנאשם עמד משמאלו וישי ניסה להגן על עצמו. מכות הנאשם פגעו בראשו.

לגבי הנאשם אמר "… בן אדם אחד היה אחראי על זה. שוטר המרכזי … היה מאוד דינאמי, הוא היה מאוד משמעותי … היה שם חלוקה, שוטר אחד חסם את הפתח הזה … אולי שלא יברחו, שלא ייכנסו, שוטר אחד הוציא אנשים, זאת אומרת מי שקם … ואחד הוא היה הכי דינאמי בלי ספק … הכי מוטיבציה … הכי התפרעות, עם הכי אלימות זה היה ממש, ממש הזדעזענו, … לא הבנו … לא הכנו את עצמנו" "… הוא הרביץ לי בידיים … הגנתי על עצמי עם הידיים … לקח לו הרבה יחסית די הרבה זמן עלי … ואז הצטרף שוטר נוסף, לצד שני כדי לעזור לו… הייתי צריך להגן על עצמי משני כיוונים שונים …נתן לי מכה בראש, מכה שברגע שחטפתי אותה הייתי בטוח שאני, קרה לי משהו רציני … שחטפתי זעזוע משהו, הרגשתי דם, התברר שזה ירד מהאוזן … חששתי לחיי … אותו רגע אמרתי תפסיק, הרמתי ידיים, הוא המשיך להרביץ לי, אני כולי סחרחורת לא מבין בדיוק מה קורה … התחלתי ללכת, מושכים אותי דוחפים אותי, בועטים אותי החוצה … הכול בברוטאליות, עד שזורקים אותי בעצם מהבית ושם בעצם נגמר העניין של הבית"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture