מקלב תוקף את החוק האוסר על רבנים לגבות תשלום על עריכת חופות

חבר הכנסת אורי מקלב אמר היום במהלך דיון שהתקיים בוועדת הפנים בנוגע להצעת החוק האוסרת על רבנים לקבל תמורה בעד נישואין כי הצעת החוק "הינה צוהר לפעילות צבועה ומושחתת המנוגדת לחוק תוך אחיזת עיניים במסווה של יהדות. ונדבך נוסף בניסיונם של חברי כנסת מהבית היהודי להכשיר את 'רבני צהר' בדלת האחורית, על חשבון דחיקתו של מוסד רישום הנישואים הקיים כיום במועצות הדתיות" | לדבריו להצעה אין כל קשר ורצון לייעל את שירותי הדת אלא רק לסרבל אותם, על מנת לחזק גוף פרטי של 'רבני צוהר' הגובה סכומים מפורזים שלא כחוק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במהלך דיון סוער שהתקיים הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע להצעת החוק האוסרת על רבנים לקבל תמורה בעד נישואין שהגישה ח"כ מועלם (הבית היהודי), הבהיר ח"כ הרב אורי מקלב (יהדות התורה) כי הצעת החוק "הינה צוהר לפעילות צבועה ומושחתת המנוגדת לחוק תוך אחיזת עיניים במסווה של יהדות. ונדבך נוסף בניסיונם של חברי כנסת מהבית היהודי להכשיר את 'רבני צהר' בדלת האחורית, על חשבון דחיקתו של מוסד רישום הנישואים הקיים כיום במועצות הדתיות".

"מצד אחד מגבשים כאן כללים לאסור על רבנים לקחת תשלום עבור נישואין, אבל בפועל אין מספיק תקנים לרבנים משיאים – בייחוד כעת, לנוכח פתיחת אזורי הרישום ומחוסר ברירה זוגות אשר יהיו מעוניינים להינשא בלית ברירה יפנו לארגון צהר ", הסביר ח"כ הרב אורי מקלב. "הצעת החוק הזו באה להוציא את דיבתם של הרבנים רעה בטענות שווא כאילו הם גובים סכומי עתק על עריכת נישואין, ולא היא. להצעה זו אין כל קשר ורצון לייעל את שירותי הדת אלא רק לסרבל אותם, על מנת לחזק גוף פרטי של 'רבני צוהר' הגובה סכומים מפורזים שלא כחוק.

"הדיון הזה הוא צוהר לפעילות מושחתת הנעשית לאור יום ובאישור 'רבני צוהר'. יתרה מכך, הם גובים סכומים ניכרים יותר מהמועצות הדתיות על רישום נישואין, גובים דמי נסיעות בלתי מוגבלים שעל רבנים מסדרי קידושין במועצות הדתיות הצעת החוק הזו מבקשת לאסור, וכפי שהיועץ המשפטי של משרד המשפטים הבהיר בוועדה – האופן שבו הם גובים את האגרה, בלי סמכות ופיקוח, הינה מנוגדת לחוק. הם עושים מסחר בכל מוסד הנישואין ומחדירים בו שחיתות ופעילות מאכערית. 'רבני צוהר' מנסים להציג את עצמם כאלטרנטיבה כביכול חצי-רשמית למערך עריכת החופות ברבות, כאשר הדרך שלהם לגרום לציבור להגיע אליהם היא באמצעות חקיקה הפוגעת ברבני המועצות הדתיות – כך שהציבור יצטרך להכשיר את פעילותם המנוגדת לחוק".

ח"כ הרב אורי מקלב אף הציג בפני חברי הוועדה מסמך המעיד על כוונותיהם של 'רבני צוהר' בתיקון לחוק עריכת הנישואין שנדון בוועדה. "הצעת החוק מעקרת מתוכן את היכולת והרצון של רבנים במועצות הדתיות לערוך חופות, כך שלא תהיה להם ברירה אלא להגיע לגוף הפרטי הפועל בניגוד לחוק", הסביר. "ארגון 'צהר' מציג רבנים מסבירי פנים כביכול, אך מוטב שהציבור יידע כי הם פועלים שלא כחוק ובצורה מושחתת. הם מבקשים שכר בניגוד לחוק, אך מציגים טלפיהן כאומרים 'כשר אני'".

נציג משרד המשפטים אשר נכח בדיון הגדיר בדבריו את פעילות של ארגון צהר שהובאה ע"י ח"כ הרב מקלב "פעילות אסורה ופסולה". לאור הדברים שנאמרו, הדיון ננעל ללא הקראת נוסח החוק עד לקיום דיון מעמיק בפעילות ארגון צהר וכשרות החוקית של פעולותיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture