שר החוץ, ליברמן: "קטאר הפכה להיות בעיה עולמית"

שר החוץ ליברמן נפגש עם שרת החוץ של רואנדה, בירושלים וסייר עמה באשקלון. רואנדה משמשת כיום כנשיאה התורנית של מועצת הבטחון | השר ליברמן במערכה הסברתית כנגד קטאר, וכנגד הזרוע התקשורתית שלה- אל ג'זירה: "נבחן את הפעילות והמעמד של אל-ג'זירה מתוך כוונה שלא נאפשר לה יותר לפעול בישראל" אמר השר.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר החוץ, אביגדור ליברמן, סייר בתחילת השבוע (יום א') עם שרת החוץ של רואנדה, לואיז מושיקיוואבו, במועצה האזורית חוף אשקלון.

השר ליברמן והשרה מושיקיוואבו ביקרו בחמ"ל של מ.א חוף אשקלון, צפו בסוללת כיפת ברזל הפועלת בשטח, פגשו חיילים בקיבוץ זיקים וביקרו בבית שנפגע לפני כמה ימים בנתיב העשרה.

השר ליברמן אמר במהלך הסיור כי ״לביקורה של השרה מושיקיוואבו יש חשיבות גדולה, מעבר לרגיל, בשל היותה של רואנדה נשיאת מועצת הביטחון. יש חשיבות גדולה לכך שהיא יכולה לראות במו עיניה את המתרחש כאן. אנו כמשרד החוץ עוסקים בייצור אשראי מדיני גדול ככל האפשר על מנת שצה"ל יוכל להשלים את המשימה. אני מודה לשרה מושיקוואבו שבאה לכאן בזמן כזה בכדי להבין עד כמה גדול האתגר שעימו אנו ישראל מתמודדת״.

השר ליברמן הוסיף כי ״מעבר לביקור המדיני עם השרה מושיקוואבו, באנו לתמוך בחיילי צה"ל, שהוא הצבא הכי הומאני והכי אמיץ בעולם. חיילי צה"ל עושים הכל ועל הצד הטוב ביותר על מנת להגן על מדינת ישראל ובאותו זמן לשמור על הערכים ההומאניים. אנו, מחוייבים לעשות הכל על מנת לחזק את חיילינו ולתת להם את התנאים הכי טובים להשלמת המשימה שהוטלה עליהם״.

שרת החוץ הרואנדית: "ישראל צריכה לתמרן באו"ם בפוליטיקה מורכבת מאד אבל אנחנו נסייע לה"

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אירח אתמול אחה"צ בלשכתו את שרת החוץ של רואנדה, ואמר: "אני מודה לרואנדה על התמיכה בפורומים בינלאומיים ועל העמידה לצד ישראל. אתם בונים חברה מתחדשת על ערכים איכותיים. עבורנו זהו סימן לתקווה. ישראל תסייע לכם ונשתף פעולה בכל דרך שנוכל", אמר אדלשטיין.

בפגישה נכנס במפתיע גם שר החוץ אביגדור ליברמן שבירך את שרת החוץ של רואנדה בחום.

שרת החוץ של רואנדה לואיז מושיקיוובו השיבה למארחיה: "לא הייתי בטוחה שזה זמן טוב לבוא לישראל אבל הביקור סייע לי להבין את המורכבות של הסיטואציה. באנו לכאן להביע חברות וסולידריות לישראל. אנחנו ברואנדה אנשים אמביציוזיים ומלאי תקווה. היינו מאד שמחים לראות את המזרח התיכון כאזור שקט ששורר בו שלום. ישראל צריכה לתמרן באו"ם בפוליטיקה מורכבת מאד אבל אנחנו, יחד עם ידידים אחרים של ישראל, נסייע", אמרה השרה האורחת.

אל ג'זירה על הכוונת

שר החוץ: "קטאר היא גורם מרכזי בעימות שאנחנו מנהלים עכשיו מול החמאס בעזה"

אמש נפגש שוב השר ליברמן עם שרת החוץ של רואנדה המשמשת כנשיאת מועצת הבטחון באו"ם, והפעם בירושלים.

בפגישה אמר ליברמן כי ״קטאר הפכה להיות בעיה עולמית. היא מהווה את עמוד השדרה הכלכלי של קבוצות הטרור הקיצוניות ביותר שמערערות את היציבות בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט. קטאר היא גם גורם מרכזי בעימות שאנחנו מנהלים עכשיו מול החמאס בעזה, כשבין היתר היא מממנת את החמאס ונותנת מקלט לחאלד משעל. רשת אל-ג'זירה, שגם אותה כמובן מממנת קטאר, היא עמוד התווך המרכזי במערך ההסברה והתעמולה של החמאס.

אל-ג'זירה נטשה אפילו את מראית העין של כלי תקשורת מהימן והיא משדרת, גם לתוך עזה וגם החוצה לעולם, הסתה אנטי-ישראלית, שקרים, התססה ועידוד לטרוריסטים. אנחנו כבר התחלנו בבחינה של הפעילות והמעמד של אל-ג'זירה מתוך כוונה שלא נאפשר לה יותר לפעול בישראל.

בישראל פועלות ומשדרות כל הרשתות הכי גדולות בעולם, חלק לא מבוטל מהן לא משדר בדיוק תעמולה ציונית, אפילו להיפך, אבל כמדינה דמוקרטית אנחנו חייבים לאפשר את זה. במקרה של אל-ג'זירה זה לא ענין של תקשורת אלא ענין שנוגע לפעילות של זרוע של ארגון טרור שנלחם כרגע נגד מדינת ישראל. בריטניה לא היתה מאפשרת לדר שטרימר להקים ערוץ טלויזיה ולשדר מלונדון וארה"ב לא תאפשר לערוץ של אל-קעידה לשדר מניו-יורק. כך אנחנו נפעל למנוע מאל-ג'זירה לשדר מישראל.״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture