לפחות 15 הרוגים בהפגזה של צה"ל על ביה"ס של אונר"א

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל פגע בבית ספר של אונר"א בבית חנון שבצפון רצועת עזה ששימש מוקד טרור ומקלט של החמאס, דובר אונר"א אישר כי במקום יש הרוגים ועשרות פצועים. חמאס: "הפגיעה לא תעבור ללא תגובה".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אין חסינות לטרור: הפלסטינים דיווחו היום כי צה"ל פגע בבית ספר של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א), בבית חנון שבצפון רצועת עזה. גורם רפואי רשמי בעזה מסר כי במקום ישנם לפחות 15 הרוגים ויותר מ-200 פצועים. דובר אונר"א אישר כי במקום יש הרוגים ועשרות פצועים

על פי הדיווחים, בית הספר נפגע מאש טנקים. חלק מהפגזים, כך על פי הדיווח, פגעו בחצר בית הספר שם התגודדו תושבים שברחו מצפון הרצועה והשתכנו בבית הספר. מדובר צה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.

אונר"א טען כי העביר לצה"ל נקודות ציון מדויקות של המתקן שהופצץ בבית חנון כדי שתימנע פגיעה בו. "במהלך היום ניסינו לתאם עם צה"ל חלון הומניטרי שם כדי שהאנשים יעזבו את המקום", מסר הארגון והוסיף שצה"ל לא השיב לפנייתו. דובר אונר"א כריס גאנס קרא לשני הצדדים הנצים "לכבד את קדושת חיי האזרחים, אך גם את חסינות רכוש האו"ם".

אין זו הפעם הראשונה שישראל תוקפת בתי ספר בעזה. לטענת צה"ל, כל המקומות שהופגשו שימשו מקלט למחבלים מחמאס. האו"ם מצדו מתח ביקורת על הארגונים הפלסטיניים בשל השימוש הרב שהם עושים בבתי ספר של האו"ם כדי להחביא בהם כלי נשק ולוחמים. מנהל המבצעים של אונר"א בעזה,

בחמאס מיהרו להגיב: "הפגיעה של צה"ל בבית הספר של אונר"א היא פשע מבחיל והפקרה של המוסדות הבינלאומיים. היא לא תעבור ללא תגובה". דוברי התנועה כבר השוו את הפגיעה בבית הספר למקרה במבצע ענבי זעם בשנת 1996 שבו נהרגו 102 אזרחים בכפר כנא בלבנון מפגיעת פגזים של צה"ל. גם בג'יהאד האיסלאמי איימו: "נגיב בעוצמה על הטבח בבית חנון". דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר: "שתיקת הקהילה הבינלאומית בנוגע לטבח בבית הספר בבית חנון הופכת אותה לשותפה באחריות לפשע".

מובן לכולם שהשתוללות החמאס מזעם בעקבות הפגיעה בבית הספר, היא בגלל שהם מתחילים להפנים שהחסינות מהם והלאה וכי מקומות המחבוא שלהם מצטמצמים ולא יארך זמן רב עד שיגיעו לכל אחד מהם, ועל כך קשה להם לעבור בשתיקה.

מזכיר הועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, התייחס גם כן לתקיפת בית הספר ומסר כי "הטבח החדש שביצעה לפני זמן קצר ממשלת ההרג הישראלית נגד האזרחים העקורים באחד ממתקני האו"ם בבית חנון הוא אות קלון נוסף עבור הממשלה הפשיסטית הזאת". עבד רבו קרא להפסיק לחפות על הפשעים של ישראל ולהעמידה לדין.

יותר מ-140 אלף פלסטינים נאלצו לעזוב את בתיהם במהלך 17 ימי הלחימה במבצע "צוק איתן". רבים מהם מצאו מקלט במתקנים שמנוהלים על ידי אונר"א.

בכמה מקומות שבהם מתקיימת לחימה פנו נציגי הצלב האדום וביקשו הפסקת אש מקומית קצרה לצורך פינוי פצועים והרוגים. במקרים אלו אישר צה"ל את הפסקת הירי באופן נקודתי וזמני, אבל לעת עתה אין הפסקת אש הומניטרית כוללת. במקביל, גורמי רפואה רשמיים בעזה דיווחו כי הלילה נהרגו ברצועה 23 פלסטינים ולמן תחילת המבצע נהרגו ברצועה 718 בני אדם. לאחר התקיפה על בית הספר עומד מספר ההרוגים הפלסטינים על כ-747. בצד הישראלי נהרגו 32 חיילים, שני אזרחים ופועל זר מתאילנד.

ביום ה-17 של מבצע "צוק איתן" נמשכו חילופי האש בסג'עייה ובבית חנון בין לוחמים לבין מחבלים מחמאס. צה"ל ירה פגזי טנקים ואש מקלעים למרחבים אלה. היתקלויות נרשמו גם בדרום הרצועה בין כוח צנחנים למחבלים מצפון לרפיח ללא נפגעים לכוחות צה"ל. בדרום רצועת עזה חוסלו לפחות שלושה מחבלים לאחר שניסו לבצע ירי רקטות לעבר ישראל. כלי טיס ירו לכיוון השלושה לאחר שהופעלה מערכת "חופת אש" באוגדת עזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה האתר לא מביא שום קליפ???????????????
לך לכל האתרים האחרים יש המון קליפים של הפצצות וכדו'
והכל כשר מה הבעיה??????

נכון, גם אני הייתי צריך לרעות בשדות אחרים (כמובן רק הכשרים) בגלל זה !!!

האתר לא מביא שום קליפ כי כנראה הם לא מעודכנים שיש מלחמה
הזוי לראות באתר תמונות מנאות דשא של האדמו"ר מורדינון ומעמד נטילת מים האחרונים של הגה"צ אב"ד "שינון וחזרה" כאילו עולם כמנהגו נוהג.
הלו! יש מלחמה. שמעתם על זה?

מזל טוב. כן יאבדו כל אויבי עם ישראל! ארגון אונרא זה ספיח של חמאס וחיזבאללה. הם מסייעים לרוצחי יהודים לבצע פיגועים וטרור ואחר מייבבים שהם ארגון הומניטארי ואנחנו הרוצחים. צריך להשמיד אותם בלי רחמנות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture