נשיא הפרלמנט הצ׳כי לאדלשטיין: "אנו מתחייבים להילחם באנטישמיות״

נשיא הפרלמנט הצ׳כי, יאן האמאצ'ק, הביע תמיכה במוסריותו של צה"ל "על אף הצער על הרג אזרחים, אנו מבינים את הקשיים בהם נתקל צה״ל במלחמה בשטח מאוכלס״ • אדלשטיין צפוי להיפגש עם ראשי פרלמנטים מרחבי העולם בכוונתי לנצל מפגשים אלו כדי להדגיש את חיוניותה של קואליציה מערבית חזקה כנגד הטרור האסלאמי, המהווה סכנה לעולם כולו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר הכנסת יצא לביקור מדיני בצ'כיה ובנורבגיה, עם יציאתו אמר אדלשטיין ״מועד יציאתי לצ׳כיה ובפרט לאוסלו, סמוך לסיום מבצע ׳צוק איתן׳, הוא הזדמנות לקיים הסברה על חשיבות המבצע ולא פחות מכך על הצורך להדוף את הסכנות האורבות לישראל בדמות חרמות וגילויי אנטישמיות"

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, המריא בתחילת השבוע (א׳) לביקור מדיני בצ׳כיה, בכדי להשתתף בכנס יושבי ראש פרלמנטים באוסלו, נורבגיה. אדלשטיין יקיים בין היתר בפראג פגישות עם מארחו, נשיא הפרלמנט של צ׳כיה, יאן האמאצ'ק, וכן ראש ממשלת צ׳כיה, שר החוץ ונשיא הסנאט הצ׳כי ובכוונתו לשוחח עימם על חשיבות הצורך בפירוז רצועת עזה ומניעת התעצמות החמאס.

במהלך ביקורו באוסלו, במסגרת כנס יושבי-ראש פרלמנטים, יקיים אדלשטיין בין היתר פגישות עם נשיאי הפרלמנטים של גרמניה, נורבגיה, אירלנד, מונטנגרו, אייזרביג׳אן. אדלשטיין ידגיש בפגישותיו את החשיבות כי ישראל תמשיך ותגן על עצמה כל אימת שיהיה חשש לחיי אזרחיה.:״מועד יציאתי לצ׳כיה ובפרט לאוסלו, סמוך לסיום מבצע ׳צוק איתן׳, הוא הזדמנות לקיים הסברה על חשיבות המבצע ולא פחות מכך על הצורך להדוף את הסכנות האורבות לישראל בדמות חרמות וגילויי אנטישמיות" הסביר היו"ר אדלשטיין. "בכוונתי לדרוש מרבים מעמיתיי להמשיך ולנקוט עמדה בעד ישראל ולעמוד לצד עקרונות המוסר והצדק במלחמה נגד הטרור האנטי ישראלי והעולמי״.

קרא עוד:

[postim]

יושב ראש הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, נועד אמש (ב׳) בפראג עם נשיא הפרלמנט הצ׳כי, יאן האמאצ'ק, שהביע תמיכה בצורך של ישראל להגן על עצמה מפני תוקפנות. "על אף הצער על הרג אזרחים, אנו מבינים את הקשיים בהם נתקל צה״ל במלחמה בשטח מאוכלס״. בעקבות דבריו של אדלשטיין על תופעות של אנטישמיות שאינן פוסקות ואף מחריפות בעקבות המבצע, אמר האמאצ׳ק: ״אנו מתחייבים להילחם באנטישמיות ולשתף פעולה עם ישראל בנושא זה ובתחומים אחרים, בהם כלכלה ואיכות הסביבה". בהמשך הביע האמאצ׳ק את שאיפתה של צ'כיה לקחת חלק פעיל יותר בתיווך לפתרון הסכסוך בין ישראל והפלסטינים.

יו"ר הכנסת אדלשטיין הודה למקבילו הצ'כי והביע הערכתו על דבריו החמים. אדלשטיין הדגיש בסיפוק שזוהי הוכחה כי צ׳כיה ״היא אחת ממדינות אירופה הידידותיות ביותר של ישראל״.

בהמשך נועד יו"ר הכנסת גם עם שר התרבות הצ'כי, דניאל הרמן. הרמן, נוצרי אוהד ישראל בעל שורשים יהודיים, עסק הרבה בשואה ושוקד על פיתוח קשרי התרבות בין צ׳כיה לישראל. אדלשטיין אמר להרמן כי לטעמו ״קשרים תרבותיים – זו הדרך ליחסים בריאים בין מדינות או עמים וזה סימן לשיתופי פעולה אמיתיים של מדינות חברות.

היום (ג׳) יוועד אדלשטיין עם שר החוץ של צ׳כיה, לובומיר זאורלק ועם ראש עיריית פראג. בהמשך השבוע יגיע יו"ר הכנסת לאוסלו ויקיים סדרת פגישות עם ראשי פרלמנטים מהעולם. "בכוונתי לנצל מפגשים אלו כדי להדגיש לא רק את צדקת מלחמתנו בחמאס אלא גם את חיוניותה של קואליציה מערבית חזקה כנגד הטרור האסלאמי, המהווה סכנה לעולם כולו", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture