יוזמה מזורזת: זיקוקי הדינור יוצאו אל מחוץ לחוק

חברי הכנסת של סיעת דגל התורה מקדמים הצע"ח אקטואלית שתאסור על שימוש בזיקוקין ללא רשיון ותגביר את הענישה כנגד הפורעים • בחיפוש שערכו לוחמי מג"ב ויח' הכלבנים של י-ם בבית בסילואן נתפס מצבור אמצעים שע"פ החשד משמשים את המתפרעים במזרח י-ם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ח"כ ר' אורי מקלב וח"כ ר' משה גפני וח"כ ר' יעקב אשר הגישו הצעת חוק אשר מטרתה לסתום את הפרצה בחוק הקיים ולחדד את איסור שהשימוש בזיקוקי דינור שלא בהיתר כמקובל בדברי ההסבר לחוק נכתב "בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה מדאיגה בה פורעים משתמשים בזיקוקי דינור ככלי ירייה הן כנגד אנשי צבא ומשטרה, והן כנגד אזרחים.

המציאות כיום היא, שזיקוקים אלו מצויים בידי כל, ללא כל אכיפה, בתיקון זה מוצע להכליל את זיקוקי הדינור בסעיף המגדיר מהו כלי נשק האסור ביצור, החזקה ומסירה.

קרא עוד:

[postim]

ח"כ מקלב ביקש להבהיר מדובר בהצעת חוק אשר עיקר מטרתה לחדד את חומרת תקיפת אזרחים ואנשי כוחות הביטחון ע"י זיקוקי דינור כפי שאנו נתלים בתופעה זו לאחרונה ע"י מתפרעים בירושלים ובין היתר זו תגרום לחדד את ההרתעה מחד ואת הענישה מאידך".

בעקבות הגשת הצעת החוק המבקשת להחמיר את הענישה על מי שמוכר או מחזיק בזיקוקי דינור ללא רישיון, ביקשה יו"ר ועדת הפנים חה"כ מירי רגב בישיבת הועדה אשר עסקה היום בנושא, מהמשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד רז ניזרי לבדוק את החוק ולסייע לקידומו במשרד המשפטים בהקדם.

A Palestinian protester fires a homemade weapon towards Israeli security forces during clashes in east Jerusalem

מאות זיקוקים ורובי אויר נתפסו בסילואן

בתחילת השבוע הגיעו לוחמי מג״ב לבית באזור סילואן, בעקבות מידע כי בבית אוחסנו אמצעים ששימשו מתפרעים לביצוע הפרות סדר במזרח ירושלים. הלוחמים הסתייעו ביחידת הכלבנים של מג"ב ירושלים ויחד ערכו חיפוש יסודי בתוך בית בכפר ע"פ צו בית משפט.

כבר בדקות הראשונות של החיפוש הבינו השוטרים כי המידע המודיעיני היה מדויק. במבנה נתפסו עשרות בקבוקים המכילים מאות זיקוקים, רובי אוויר וציוד נוסף החשוד כגנוב. חשוד אחד, מבעלי הבית, עוכב לחקירה.

זה מספר ימים שמאות שוטרים ולוחמי מג"ב מתגברים את שוטרי מחוז ירושלים. פעילות זו, כמו רבות אחרות, נועדה לסכל את הפרות הסדר ולהעמיד לדין את המסיתים ואת מחוללי ההתפרעויות. האמצעים שנתפסו משמשים לפגיעה בשוטרים ובאזרחים, כפי שקרה לא אחת בעבר, ותפיסתם היא צעד חשוד במניעת הפרות הסדר ובשמירה על ביטחון אזרחי הבירה.

פעולות אלו נעשות במקביל למאמץ המשפטי להגברת הענישה נגד מיידי אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים ואזרחים. כוחות משמר הגבול ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות נגד פורעי החוק ומפרי הסדר.

a14e851f-6666-425d-b41c-bf6d9121347aפנים

באחרונה התגברה תופעת השימוש בזיקוקים נגד שוטרים הפועלים במוקדי הפרות סדר. לשם כך הקים המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו צוות לבחינת ההיבטים החוקיים והמבצעיים של ייבוא הזיקוקים, מכירתם והפעלתם, וכן לבחינת הוראות הפתיחה באש נוכח איומי הזיקוקים. הצוות יכלול גורמים מקצועיים מהארגון ומחוצה לו, לרבות משרד הכלכלה, על מנת לייעל את החיבור בתחום הפיקוח הבין משרדי והבקרה על מכירת זיקוקים. כמו כן, הצוות יפעל בערוצים שונים על מנת לקדם הליך של הכרזת זיקוקים כשייכים לקבוצת חומרי הנפץ המסוכנים.

בדיון מפכ"ל שהתקיים הערב אמר רנ"צ דנינו: "השימוש בזיקוקים מהווה איום גדול על ביטחונו ושלומו של הציבור, ובמיוחד על כוחות השיטור הפועלים מול מפרי הסדר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture