הממשלה מאשימה: אבו מאזן מכווין ומממן את המפגעים

שר הביטחון, יעלון: "הם מוזנים בדברי הבלע הממוסדים נגד ישראל, שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מפיצה ומעודדת בספרי הלימוד, באמצעי התקשורת ובנאומים שקריים וחסרי תקדים בתיעוב שהם מפיצים" • נתניהו: ""נגיב ביד קשה לרצח האכזרי של יהודים שבאו להתפלל ונקטלו בידי מרצחים שפלים" • חקיקה נגד ההתפרעויות: ייאסר ייבוא זיקוקים ותוחמר הענישה למיידי האבנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעקבות הפיגוע הבוקר בירושלים שבים ראשי הממשל ומזהירים מפני המשך ההסתה המנוהל על ידי הרשות הפלשתינית, והעומד בראשה אבו מאזן.

שר הביטחון אמר הבוקר כי "מסע הרצח של יהודים המתפללים בבית כנסת הבוקר בירושלים, הוא תוצאה ישירה של ההסתה, השקרים והשנאה שמופצים מדי יום ברשות הפלסטינית, בהנהגת יושב הראש אבו מאזן, נגד מדינת ישראל. בין אם מדובר בהתארגנויות מקומיות ובין אם מדובר בתשתיות טרור מאורגנות, אנו עדים פעם אחר פעם לניסיונות של גורמי טרור פלסטיניים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל בירושלים ולהרוג כמה שיותר יהודים רק משום שהם יהודים.

"הם מוזנים בדברי הבלע הממוסדים נגד ישראל, שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן מפיצה ומעודדת בספרי הלימוד, באמצעי התקשורת ובנאומים שקריים וחסרי תקדים בתיעוב שהם מפיצים; הם זוכים לתמיכה, מימון וסיוע מצד תנועות אסלאמיות קיצוניות, ובראשן חמאס.

"מדינת ישראל תכה את הטרור. נילחם בו בנחישות, ולא נאפשר לאיש לשבש את חיינו ולפגוע בנו. מי שחושב שיוכל להמשיך לפגוע בנו – טועה. נוסיף ונפעל ביד קשה כדי להשיב את הביטחון עד שכך יהיה, ונרדוף אחר מבצעי הפיגועים ושולחיהם בכל מקום ובכל דרך, בגבולות ישראל ומחוץ להם אם נידרש לכך.

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יכנס בצהריים התייעצות בטחונית בלשכת ראש הממשלה לדון במצב בירושלים.

גם נתניהו אמר בעקבות הפיגוע כי זאת התוצאה הישירה של ההסתה שמובלת על ידי החמאס ואבו מאזן, הסתה שהקהילה הבין לאומית מתעלמת ממנה בחוסר אחריות. "נגיב ביד קשה לרצח האכזרי של יהודים שבאו להתפלל ונקטלו בידי מרצחים שפלים".

מהומות בשכונת המחבלים- הענישה תוחמר

עשרות צעירים יידו אבנים והשליכו חפצים לעבר כוח משטרה בג'בל מוכאבר, השכונה ממנה יצאו המחבלים. הפורעים פוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. תשעה חשודים נעצרו.

מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי: "משטרת ירושלים תמשיך בפריסה הרחבה של כוחות גדולים ברחבי העיר, תוך מתן מענה מהיר לכל אירוע, כפי שנעשה הבוקר ובאירועים קודמים בעיר. אנו נפעל להשבת השקט והביטחון לעיר".

בתוך כך, אישרה מליאת הכנסת את הצעת חוק העונשין, על פיה מוצע לקבוע עבירה של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות על ידי יידוי אבנים או חפצים, שעונשה חמש שנות מאסר. כמו-כן מוצע לקבוע מדרג ענישה לעבירות של יידוי אבנים או חפצים אל עבר רכב בנסיעה.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לאירועי יידוי אבנים יומיומיים, העלולים להגיע לעשרות מקרים ביום אחד. חלק ניכר מהאירועים לא קורים בהכרח מעבר לשטחי הקו הירוק, אלא בתוכם; בירושלים, בכביש מודיעין, כביש 5 (בו נפצעה אנושות הילדה אדל ביטון) ובצפון הארץ. המפגעים מבצעים את יידוי האבנים מתוך רצון ברור ועם ניסיון ממוקד לפגוע בחיי הנוסעים.

יש לראות ביידוי אבנים כפיגוע לכל דבר ועניין בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. בנס רב ניצלים חייהם של כמה וכמה אזרחי ישראל בכל יום הנתקפים במטרי אבנים או באבנים המושלכות בדרכם. מטרתם של מידי האבנים היא לגרום לנהג לאבד אחיזה על הדרך ובכך לגרום לסטייה מהכביש ולפגיעה בחייהם שלו ושל הנוסעים עימו.

הצעת החוק הזו מביאה עמה הגדרה ברורה של מהו ניסיון חבלה וערך חיי אדם במדינת ישראל, תגביר את כושר הרתעה, תעצור את הטירוף והסכנות הנקרות בדרכם של אזרחי ישראל בארצו, ותפחית את הפיגועים ה'קרים' המתבצעים בשתיקה ובנחישות על ידי הפלסטינים, ותוציא את הנושא מהאופל החוקתי."

גם בתחום הזיקוקים פועלת המדינה להגביל בחקיקה את השימוש בהם. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את צו היבוא והיצוא, שנועד לקבוע בהוראת שעה איסור על יבוא זיקוקי די-נור. ממלאת מקום היו"ר, ח"כ הגב' אלהרר, אמרה כי הוועדה דנה בצו, שנועד לאסור על יבוא זיקוקים עד ה-15 בפברואר, לבקשת שר הכלכלה ובעקבות בקשת השר לביטון פנים והמשטרה עקב שימוש בזיקוקים נגד כוחות הביטחון ואזרחים.

המתפרעים נערכו והתבצרו במסגד עם כוורות זיקוקים (צילום משטרת ישראל)כוורת זיקוקים בהר הבית

ח"כ אלהרר פתחה את הדיון והביעה "צער עמוק והשתתפות בצער משפחות ההרוגים בפיגוע הרצחני והמתועב" וביקשה לשלוח איחולי החלמה לפצועים. לדבריה, "מדובר בבוקר קשה למדינת ישראל, כחלק מהאירועים האלימים המאפיינים לצערנו את התקופה האחרונה, הפכו גם זיקוקי הדי-נור למשהו שהוא הרבה מעבר למטרד. הזיקוקים גורמים לנזקים כבדים ולסכנה ממשית לכוחות הביטחון ועל כן אין ספק שיש לבצע חשיבה מעמיקה ולפעול למיגור השימוש בהם ככלי נשק".

עוד הוסיפה אלהרר כי "אין מחלוקת לגבי הצורך להגביל זמנית את הייבוא, אולם יש לוודא שהדבר נעשה במידתיות ואינו פוגע שלא צורך באנשים המתפרנסים מייבוא הזיקוקים. על כן, יש להגביל את הצו לתאריך קבוע מראש ולוודא כי עד אז יגובשו צעדים חלופיים להתמודדות עם התופעה". היא ביקשה לברר האם יש יתרון באיסור היבוא, והאם הדבר באמת יסייע למנוע פגיעה בכוחות הביטחון. לדבריה, צריך לוודא בעיקר שההברחות לא יימשכו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture