היערכות נרחבת בארגוני החירום וההצלה לקראת הסערה המתקרבת

הסערה תתחיל כבר הלילה ותימשך עד לסוף השבוע • צפויים גשמים עזים בכל רחבי הארץ, שלג בצפון ובירושלים, ויתכן שאף בשפלה • כוחות ההצלה סיימו את ההיערכות, ובמשטרה מבקשים להימנע ככל הניתן מנסיעה בכבישים בשעות הסערה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת הסערה החורפית הצפויה החל מהערב, מתקיימת היערכות מקיפה בכל רשויות החירום וארגוני ההצלה, כדי לתת מענה מהיר לכל מצוקה המתרחשת כתוצאה ממזג האוויר הקשה.

אגף התנועה במשטרת ישראל ערוך לחסימות כבישים במידת הצורך ולמתן שירות וסיוע לנהגים. מהמשטרה נמסר כי בשל חשש להצפות ושיטפונות, יתכן כי ייסגרו כבישים ברחבי הארץ מבעוד מועד ולא תתאפשר הנסיעה בהם. מומלץ להימנע, ככל הניתן, מנסיעה במהלך הסערה. ובכל מקרה, יש להתאים את הרכב ולהיערך לתנאי הדרך ומזג האוויר.

קרא עוד:

[postim]

גם ברשות הארצית לכבאות והצלה נערכים למזג האוויר הסוער. הרשות החלה בתדרוך ותגבור של תחנות הכיבוי ברחבי הארץ
לקראת אירועים של הצפות מים, חסימת כבישים, פגיעה בתשתיות חשמל ומים ושרפות הנובעות משימוש במכשירי חימום וחשמל.

מד"א: אמבולנסים עם הנעה קדמית ושרשראות שלג

אמבולנסים של מד"א עם הנעה קדמית הועמדו בכוננות שלג. שרשראות שלג כבר הורכבו על גלגלי האמבולנסים, על מנת שאלה יוכלו לעבור בבטחה, במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים. כונני מד"א עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יוצבו בכוננות בשכונות הערים והיישובים ברחבי הארץ בהם צפוי לרדת שלג. לרכבי החירום של מד"א יצטרפו גם 125 ג'יפים מיחידית הג'יפים המיוחדת של מתנדבי מד"א אשר ירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים.

בנוסף, הופצו במד"א הנחיות נהיגה בטוחה בשלג, בגשם ובשיטפונות עבור כוחות ההצלה של מד"א, שתאפשר שמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים.

צוותי מדא ערוכים לשלג - צילום דוברות מדא - פברואר 2015 (1)

גם הרשות הארצית לכבאות והצלה נערכת למזג האוויר הסוער שצפוי בסוף השבוע והחלה בתדרוך ותגבור של תחנות הכיבוי ברחבי הארץ לקראת אירועים של הצפות מים, חסימת כבישים, פגיעה בתשתיות חשמל ומים ושריפות הנובעות משימוש במכשירי חימום וחשמל.

כחלק מההיערכות, בוצע רענון לפקודות ולנהלים של הפעלת ציוד חירום כגנרטורים, משאבות ומסורים. לוחמי האש צוידו בחליפות סערה עם ציוד תרמי מיוחד, ורכבים המונעים 4X4 צוידו גם בשרשראות המאפשרות תנועה בשלג. בכל התחנות, היחידות לחילוצים מיוחדים הושמו בכוננות מוגברת עם ציוד חילוץ ייעודי וסירות.

היערכות יחידות חילוצים מיוחדים בצפון. צילום דוברות מחוז צפון 2היערכות יחידת חילוצים מיוחדים בצפון

עבודת הקודש של המתנדבים החרדיים נמשכת במלוא עוזה

הארגונים החרדיים העושים עבודת קודש במשך כל השנה, מתגברים את כוחותיהם ונערכים שבעתיים לסופה המתקרבת. בארגון ידידים פתחו במבצע "ידידים בלבן" ונערכים בכוחות מתוגברים לסייע לגל הפניות שיגיע למוקד ידידים הארצי. מתנדבי יחידת הג'יפים של הארגון תודרכו במהלך השבוע האחרון בנוהלי החילוץ בדרכים בזמן סופת השלגים, למתנדבים חולק ציוד חילוץ מיוחד יקר ערך אשר יאפשר להם לנוע ביתר קלות ובטיחות בדרך למתן הסיוע.

במוקד הארגון נפתח חפ"ק מיוחד שייתן מענה על ידי צוות מוקדנים מקצועי ומיומן לכל קריאות הסיוע הרבות שיכנסו למוקד ידידים הארצי. מהארגון נמסר כי בעלי רכבי 4X4 שמעוניינים להצטרף ליחידת הגיפים של ארגון ידידים ולסייע בקריאות החירום מוזמנים לצור קשר בטלפון מס' 053-3199357. מוקד ידידים הארצי זמין 24 שעות ביממה בטלפון מס' 053-3131310.

בארגון רפואת החירום 'איחוד הצלה' קיימו גם הם מספר ישיבות היערכות להמשך פעילות רציפה למרות הקשיים והשיבושים בנתיבי התחבורה. במידה ואכן ירד שלג באזור הצפון ובירושלים וכתוצאה מכך הכבישים ייחסמו, פעילות הצלת החיים של מתנדבי הארגון תימשך בסיוע רכבי השטח השונים של הארגון, וכן עם שרשראות בגלגלי רכבי המתנדבים.

מבצע מרבד לבן 2 נפתח בארגון באופן רשמי. לצורך ההיערכות למבצע הקרוב במידה ואכן ירד השלג, קוראים בארגון איחוד הצלה לאזרחים מכל רחבי הארץ שברשותם רכבי שטח, ג'יפים, ורכבי 4×4 להירשם במשרדי הארגון במספר 02-500-2020 שלוחה 0 לצורך שיבוצם במשמרות לסייע במקרי חירום.

הדסה: מוכנות שיא לקראת הסופה

בתי החולים של הדסה ערוכים לקראת מזג אויר קיצוני בירושלים וסביבותיה לרבות היערמות שלג למספר ימים. "בתי החולים בעין כרם ובהר הצופים ימשיכו לתפקד כסדרם לאורך הימים הקרובים ויהיו ערוכים לקליטת כל חולה שיזדקק לשירותיהם" מבהירה לציבור פרופ' תמר פרץ, מ'מ מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה. "אנו למודי נסיון בהתנהלות ושמירה על פעילות מלאה תחת מזג אויר קשה. לאחר שקיימנו דיונים עם גורמי העירייה והמשטרה, סיכמנו על שמירת דרכי הגישה בצירים המובילים אל בתי החולים במפלסות ופיזור מלח וסיוע בכל צורך נוסף בשיתוף פעולה מלא. מערך הרופאים, צוותי הסיעוד וכל שאר בעלי התפקידים החיוניים להמשך פעילות תקינה של בית החולים יפעילו את חדרי המיון והמחלקות השונות, לכולם אפשרויות הגעה אל בתי החולים".

שלג בהדסה 2015, עין כרםהשלג בהדסה לפני מספר שבועות

בתי החולים של הדסה ערוכים ברמה הארגונית אף מבחינת כמות מספקת של ציוד רפואי, תרופות, כביסה נקייה, מזון ודלקים להפעלת גנרטורים. כך גם צוותי הביטחון והתחבורה אשר יפעלו במתכונת מתוגברת לשם סיוע בכל הנדרש וכן נציגי העירייה ומפעילי מפלסות השלג, אשר יישארו לאורך ימי הסופה בבית החולים. "הדסה תיתן את מלוא השירות הרפואי, הן למאושפזים במחלקות השונות והן למגיעים במהלך ימי הסופה", מסרה פרופ' פרץ, "ואני קוראת לכל מי שיגיע לנהוג במשנה זהירות ולשמור על בטיחותו בדרכים".

טלפון לבירורים במהלך ימי הסופה: עין כרם – 02-677111, הר הצופים – 02-5844111

העירייה משלימה את היערכותה לקראת השלג הצפוי

לקראת השלג הצפוי בבירה העירייה תפעיל על פי הצורך כ- 230 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים, וכן עשרות רכבי 4X4 לסיוע במהלך השלג. העירייה הצטיידה ב- 400 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג ובכ-1,500 שקי מלח אשר יפורזו במינהלים הקהילתיים, בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר.

העירייה הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה שיחולקו למינהלים הקהילתיים, לטובת סיוע לתושבים הנזקקים. העירייה הנחתה את רשתות המזון והספקים להיערך ולהצטייד בהתאם, על-מנת לתת מענה לתושבי הבירה לפני הגעת הסופה. העירייה קוראת לתושבים להקדים קניותיו לסוף השבוע, עד ליום רביעי בערב.

בעת ירידת שלג צפויים שינויים בפעילות התחבורה הציבורית וסגירה של צירי הכניסה לעיר. העירייה ממליצה לתושבי העיר והמבקרים בה להקדים את ההגעה והיציאה מהעיר עד ליום חמישי בשעה 12:00

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture