נערכים לפורים: יועמק שיתוף הפעולה בין עיריית בני ברק למשטרה

בפגישה בין פרנסי העיר לצמרת משטרת מרחב דן, סוכם על שורה של צעדים לשמירה על הסדר העירוני בחג הפורים • ראש העיר: "אין המטרה להשבית את שמחת החג, אלא להשבית את אלו המבקשים להשבית את השמחה בחג"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שיתוף הפעולה ההדוק בין עיריית בני-ברק ומשטרת מרחב דן לקראת חג הפורים, הוכיח את יעילותו המרבית ואת השקט המוחלט ששרר בשנה שעברה, והוא יורחב ויועמק השנה גם במקומות נוספים ברחבי העיר, בהתאם למידע וללקחי העבר. כך סוכם בפגישת עבודה שהתכנסה בראשות ראש העיר חנוך זייברט, לדיון בהתארגנות ובהערכות לקראת ליל חג הפורים ויום החג עצמו.

בפתח המפגש הדגיש זייברט, כי ישנה עליית מדרגה לטובה, והיא הגיעה לשיאה בשנה שעברה בתחום הפיקוח למניעת התקהלויות בלתי רצויות במקומות שונים של צעירים, שרובם המוחלט אינם תושבי העיר, המגיעים מאזורים שונים בארץ ומבקשים לפגוע בתושבים ולהפריע לתושבים.

קרא עוד:

[postim]

כשבועיים לאחר חג הפורים בשנה שעברה, כבר התקיים מפגש בין העירייה לבין המשטרה להפקת לקחים ולגיבוש מסקנות, ואכן בפגישה זו נמסר על ירידה דרסטית במספר התקריות וההתפרעויות, אך בכך אין להסתפק, והמגמה היא מיגור התופעה באורח מקיף ביותר, עד למצב בו יבינו צעירים ממקומות שונים כי בני-ברק אינה היעד לבריונות ולהתפרעויות בחג הפורים. בישיבה השתתפו גם ממלא מקום ראש העיר, אברהם רובינשטיין; סגני ראש העיר, מנחם שפירא ואליהו דדון; חבר הנהלת העירייה, מיכאל קקון; מנהלי אגפים מהעירייה ומרשות החנייה העירונית וקציני משטרה בכירים ממרחב דן. את הנושאים מטעם העירייה מרכז ראש המטה של ראש העיר, ישראל דרנגר.

פעילות מיוחדת כנגד הפרחחים הבאים להשבית את שמחת החג

בישיבה הוחלט כי רחובה הראשי של העיר – רחוב רבי עקיבא – יהפוך לרחוב חד סטרי בליל חג הפורים. התחבורה הציבורית תופנה לצירים חלופיים והשוטרים יפקחו על הכוונת התנועה. שינויי תנועה יבוצעו גם ביום החג עצמו, בעיקר בקווי התחבורה המרכזיים, כדי לאפשר תנועה מהירה של האוטובוסים ליעדם, עקב העומס הצפוי של כלי-רכב והמוני אנשים המבקשים לחלק משלוחי מנות לקרוביהם ולידידיהם.

בפגישה נסקרה גם הפעילות המשטרתית כנגד תופעת הבריונות של צעירים הבאים מחוץ לעיר, אשר חלקם הגדול אף מוכר למשטרה. ראש העיר הדגיש כי אין המטרה להשבית את שמחת החג, אלא להשבית את אלו המבקשים להשבית את השמחה בחג.
כדי למנוע התקהלויות בלתי רצויות, ייסגרו הקיוסקים, בליל חג הפורים, לא יאוחר מהשעה 10 בלילה, ונגד מפרי החוק יוטלו קנסות כספיים ניכרים. בישיבה הודגשה חשיבותו של הנושא והמשטרה הבטיחה כי תקדיש לעניין תשומת לב מיוחדת.

כדי לאכוף את הסדר ברחובות, יסייר השיטור העירוני בכבישים ואנשיו יפנו כלי-רכב אשר יפריעו לתנועה השוטפת. אגף התברואה ידאג לפינוי הפחים באזורים שונים, כדי למנוע מצעירים להציתם, וכבאי תחנת כיבוי-אש יסיירו ברחובות יחד עם עובדי העירייה כדי להתמודד עם הצתות אפשריות. המוקד העירוני 106 יתוגבר בעובדים לקבלת הודעות הקשורות להפרות-סדר או להפעלת נפצים מסוכנים. מחלקות תרבות ונוער של העירייה מארגנות מסיבת פורים גדולה למאות צעירים, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ותכנית אמנותית בה ייטלו חלק אמנים ידועים.

קריאה של גדולי הדור נגד השימוש בנפצים

בימים אלו יצאו חשובי הרבנים ומורי ההוראה בעיר בקריאה לתושבים לציית להוראת השוטרים ופקחי העירייה ולא לחנות או להתאסף במקומות העלולים לגרום לפגיעה בבטיחות נהגים והולכי רגל, וכן לפגיעה בגדרי הצניעות. גבאי בתי-הכנסת נקראו לנעול את בתי הכנסת בשעות בהם לא מתקיימת בהם פעילות, כדי למנוע כניסת גורמים בלתי רצויים אליהם.

השיטור העירוני בפיקוד פקד דוד גוברין ובהנהלת מר שלמה מלכא מתגבר בימים אלו סיורים למניעת מכירת נפצים וחומרי- נפץ מסוכנים. ולמשתתפים נמסר על מקרים של צעירים במקומות שונים בארץ שנפגעו לאחר ששיחקו בחומר נפץ. רבני העיר קראו לתושבים לדווח על כל מקרה של מכירת חומרי- נפץ אלו, או הפצתם ואף להתלונן במשטרה. לצורך זה מקבל המוקד העירוני הודעות על מכירתם, הפצתם, או השימוש בחומרי נפץ- מסוכנים ומעביר מיידית עדכונים למשטרה ולשיטור העירוני של העירייה.

רבנים ידועי שם, ובהם הגאונים הגדולים רבי שמואל הלוי וואזנר ורבי נסים קרליץ, יצאו בקריאה להורים למנוע מילדיהם שימוש בנפצים, בהדגישם כי מצווה להפרישם מאיסור חמור זה, הגובל בפיקוח נפש, וחובה הלכתית גם למסור את סוחרי הנפצים למשטרה. העירייה גם קראה לתושבים לדווח למוקד העירוני 106, או למוקד המשטרתי 100, על מפיצי הנפצים וחומרי הנפץ המסוכנים ועל מכירת חומרים מסוכנים בחנויות וברשות הרבים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture