נתניהו בקונגרס האמריקני: "הסכם הגרעין עם איראן יוביל למלחמה"

בפני קהל אוהד של כמעט 500 חברי הקונגרס האמריקני, פרס ראש הממשלה את משנתו בעניין הסכם הגרעין עם איראן • נתניהו הזכיר בנאומו את חג הפורים המתקרב, והכריז כי כמו אז, גם היום מנסה האימפריה הפרסית להשמיד את העם היהודי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם לפני שעה קלה בפני מאות חברי הקונגרס האמריקני, והביע התנגדות נחרצת להסכם הגרעין המתגבש בימים אלו בין איראן לשש המעצמות.

"מזה שנה אומרים לנו שעסקה רעה עדיפה על אין עסקה. ובכן, זוהי עסקה רעה מאוד ועדיף לנו בלעדיה", אמר נתניהו, שזכה לקבלת פנים חמה ביותר של הפרלמנט האוהד לישראל ולמחיאות כפיים ממושכות וסוערות מרובם המוחלט של חברי הסנאט ובית הנבחרים.

נתניהו פתח את דבריו בהתייחסות לנושא הטעון ביותר, עצם נשיאת הנאום, שהיה למורת רוחו המפורשת של הממשל. "אני יודע שנאומי היה נושא למחלוקת רבה", אמר, "אני מצר על כך שבואי לכאן נתפס כמהלך פוליטי, זו מעולם לא היתה כוונתי".

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה הודה במילים חמות לנשיא ארצות הברית ברק אובמה על תמיכתו הבלתי מעורערת בישראל ועל הקשר המיוחד בין המדינות שבתקופת כהונתו הגיע לשיאים חדשים של סיוע ושיתוף פעולה הדדי. נתניהו הזכיר את המענקים האמריקניים הגדולים המועברים לישראל על ידי הממשל, את העזרה הרבה בפיתוח מערכת כיפת ברזל ואת העמידה לצד ישראל בכל פורום בינלאומי.

"חמינאי, יורה מפיו את השנאה והאנטישמיות העתיקה ביותר בטכנולוגיה חדשה"

"חבריי, באתי לכאן היום כי בתור ראש ממשלת ישראל, אני מרגיש חובה לדבר אתכם על נושא שעשוי לאיים ממש על קיומה ועתידה של ישראל – המסע של איראן לעבר נשק גרעיני", אמר. "אנו עם עתיק, ב-4,000 שנות ההיסטוריה שלנו רבים ניסו להשמיד את העם היהודי. מחר אנו חוגגים את פורים, נקרא את מגילת אסתר, נקרא על המן, אותו יועץ פרסי חזק שזמם להשמיד את העם היהודי, אבל אישה יהודייה אמיצה – אסתר – חשפה את המזימה וכך העם היהודי הגן על עצמו מפני האויב שלו ואנשינו ניצלו.

"היום, העם היהודי שוב עומד בפני ניסיון של אימפריה פרסית להשמיד אותנו", אמר נתניהו. "המנהיג העליון של איראן, חמינאי, יורה מפיו את השנאה והאנטישמיות העתיקה ביותר בטכנולוגיה חדשה. הוא אומר מפורשות שישראל צריכה להיות מושמדת. לאלו שמאמינים שאיראן מאיימת על המדינה היהודית ולא על כלל היהודים כדאי להקשיב לנסראללה שאומר 'אם כל היהודים יהיו מרוכזים בישראל, זה יחסוך לנו את הצורך לרדוף אחריהם בעולם'. הבעיה של איראן היא לאו דווקא בעיה של היהודים, בדיוק כמו שהנאצים לא היו בעיה של היהודים. זה איום לא רק על ישראל, אלא על שלום העולם כולו".

2015-03-03 19_47_26-‪Israeli PM Benjamin Netanyahu's Full Speech To Congress (March 3, 2015) - YouTu

"לפני שנתיים אמרו לנו לתת לרוחאני וזריף הזדמנות להביא שינוי וקדמה לאיראן, אך המשטר האיראני קיצוני כתמיד", המשיך נתניהו. "האידיאולוגיה של משמרות המהפכה נטועה עמוק באיסלאם הלוחמני ולכן הם תמיד יהיו אויביה של אמריקה. הקרב בין איראן ודאעש לא הופכת את איראן לחברה של אמריקה". לדבריו של ראש הממשלה, לטהראן ולארגון הטרור מטרות זהות: "בעניין זה, האויב של האויב שלך הוא האויב שלך. ההבדל הוא שדאעש משתמש בחרבות בעוד שאיראן מנסה להשיג נשק גרעיני".

"עסקה זו לא תמנע מאיראן לפתח נשק גרעיני, אלא רק תבטיח שהיא תשיג אותו"

"הסכנה הגדולה ביותר היא הנישואים בין איסלאם לוחמני ונשק גרעיני. זה בדיוק מה שיכול לקרות אם העסקה המדוברת כעת תצא לפועל. עסקה זו לא תמנע מאיראן לפתח נשק גרעיני אלא רק תבטיח שהיא תשיג אותו, והרבה ממנו.

ראש הממשלה התייחס לפרטי ההסכם המתגבש, אך בניגוד להערכות המוקדמות, לא חשף שום פרט חשאי מהשיחות. "אנו יודעים בוודאות שכל עסקה תכלול שני ויתורים: הראשון הוא שהיא תשאיר לאיראן תשתית נרחבת לפיתוח פצצה, כך שיידרש לה זמן קצר מאוד לייצר נשק גרעיני. השני – הפיקוח על איראן יעשה על ידי גורמים בינלאומיים, אך משגיחים מתעדים הפרות ולא עוצרים אותן. צפון קוריאה גירשה את הפקחים וייצרה פצצה בתוך כמה שנים. איראן הוכיחה שאין לסמוך עליה. ההסכמה יוצרת סכנה אמיתית שהיא תוכל להגיע לפצצה תוך הפרת העסקה, אך ההסכמה השנייה מדאיגה משום שאיראן יכולה להגיע לפצצה מבלי להפר אותה.

לדברי נתניהו, "לפני הסרת הסנקציות על העולם לדרוש שלושה דברים: שאיראן תחדל מהתוקפנות שלה מול שכניה במזרח התיכון; תחדל מתמיכה בטרור ברחבי העולם; ותחדל לאיים על קיומה של ישראל, המדינה היהודית האחת והיחידה. אם היא תשנה את דרכיה, יש להסיר את הסנקציות, ואם לא אין לעשות זאת. אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כאל מדינה נורמלית, שתנהג כמו מדינה נורמלית".

2015-03-03 19_55_26-‫‪Israeli PM Benjamin Netanyahu's Full Speech To Congress (March 3, 2015)‬‏ - Yo

"החלופה אינה מלחמה, החלופה היא עסקה טובה בהרבה"

"כעת אומרים לנו שהחלופה היחידה היא מלחמה, וזה לא נכון. החלופה היא עסקה טובה בהרבה, שלא תספק לאיראן נתיב נוח לפצצה, עסקה שאתה נוכל לחיות, מילולית", הוסיף נתניהו. "ההיסטוריה שמה אותנו בצומת חשוב, ועלינו לבחור בין שני נתיבים, האחד מוביל בסופו של דבר לאיראן גרעינית ולמלחמה. הנתיב השני אמנם קשה, אך יוביל לעסקה טובה יותר שתמנע איראן ומזרח תיכון גרעיניים וקץ נורא לכל האנושות".

"נמצא אתנו היום ניצול השואה אלי ויזל", אמר נתניהו בהתייחס למקורבו שנכח באולם הקונגרס. "אלי, הלוואי ויכולתי להגיד לך שלקחי העבר נלמדו, אך אני יכול רק לנסות ולגרום לכך שלא נחזור על טעיות העבר. כרה"מ של ישראל אני יכול להבטיח לך דבר אחד: גם אם ישראל תצטרך לעמוד לבד, ישראל תעמוד. אך אני יודע שישראל לא עומדת לבד, אני יודע שאמריקה עומדת עם ישראל", סיים לקול תשואות ממושכות במיוחד של המחוקקים האמריקנים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. בושה וחרפה על השימוש שנתניהו הכופר עושה באסתר המלכה ובמגילת אסתר!!! ובושה לאתר שמביא את דבריו המסלפים של נתניהו
    נתניהו רע ליהודים!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture