תבוטל אפליית הסבסוד למעונות; הליכוד: "הקמפיין האנטי חרדי מיצה את עצמו"

נציג יש עתיד מיקי לוי, תקף את ביטול הקירטריון המחייב עבודת שני בני הזוג לצורך קבלת סבסוד "חבל להשיב את הגלגל לאחור" • יו"ר הוועדה משה גפני השיב לו: "אנחנו כמו קיפוד, אם אנחנו מרגישים שרוצים לחסל אותנו רוחנית, כל המחטים עומדים" • בשוך הסערה, הגיעו הח"כים להסכמה על הקמת צוות עבודה משותף של ארבעה ח"כים ונציגי משרד הכלכלה, למציאת פתרון אמיתי להגביר שילוב חרדים בשוק העבודה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

עימות חריף פרץ היום (ג') בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני לסגן שר האוצר לשעבר, ח"כ מיקי לוי מסיעת יש עתיד, במהלך דיון שעסק בביטול מבחן מיצוי כושר השתכרות כתנאי לקבלת סבסוד מעונות יום.

את הדיון בוועדה יזמו הח"כים מיקי לוי ושרון גל, שניהם הביעו תרעומת על ביטול מבחן מיצוי כושר השתכרות של שני בני זוג כקריטריון קובע לזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים עד גיל 3 במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

גפני תמך בתיקון הקריטריון שמנע עד כה מנשים חרדיות רבות להשתלב בשוק העבודה, ואמר: "אם רוצים לשלב חרדים בשוק העבודה יש לנהוג בדרך פוזיטיבית של העדפה מתקנת כמו לייתר המגזרים ולא ללכת בדרכים עקיפות ועקלקלות ע"י פגיעה בזכויות". ח"כ לוי טען מנגד כי "בשנה אחת של יישום מבחן מיצוי כושר השתכרות של שני בני הזוג עלה שיעור ההשתתפות של חרדים ב- 70%. חבל להשיב את הגלגל לאחור".

בשוך הסערה, הגיעו חברי הכנסת להסכמה על היעד להגביר שילוב חרדים בעבודה בצורה מוסכמת ויו"ר הוועדה גפני הודיע שיפעל להקים צוות עבודה משותף של ארבעה ח"כים ונציגי משרד הכלכלה בתיאום עם שר הכלכלה, למציאת פתרון אמיתי להגביר שילוב חרדים בשוק העבודה. "אף ממשלה עד היום לא פעלה באמת לשם כך" אמר.

קרא עוד:
[postim]

יו"ר הוועדה גפני נימק את הסעיף: "הממשלה הקודמת החליטה שאם יש אימא עובדת אך בעלה לומד בכולל, היא לא תקבל סבסוד. הממשלה הנוכחית החליטה שהסבסוד הוא לאימהות עובדות ללא התנייה במה הבעל עושה. אף ממשלה עד היום לא עשתה דבר למען שילוב אמיתי של חרדים. המהלך של הממשלה הקודמת היה רק להכעיס וזה במקום לאפשר באמת שילוב חרדים".

נציג הליכוד לנציג יש עתיד: "ירדתם מ-19 ל-11, ומי ייתן ותרדו עוד בפעם הבאה"

ההחלטה כפי שנקבעה בממשלה הקודמת, הורתה כי סבסוד מעונות יינתן רק במקרה ושני בני הזוג עובדים. בכדי להיות זכאים לסבסוד במעונות לשנת 2015 על הבעל לעבוד 10 שעות שבועיות, לשנים הבאות תוכננה תוספת שעות עד דרישה למשרה מלאה ב-2018. עפ"י ההסכמים הקואליציוניים יבוטל הקריטריון המחייב את עבודת הבעל והסבסוד יינתן לנשים עובדות בכל מקרה. ח"כ שרון גל מישראל ביתנו אמר כי "ההחלטה לא תשונה וזה ברור. זה חלק מההסכם הקואליציוני. אני מעריך מאוד את עולם התורה, הוויכוח הוא רק כמה אנשים ילמדו וכמה יעבדו. אני מציע לפתור את העניין בלי פופוליזם, אין דבר קשה יותר מלחשוב על ילד שהולך לישון בלילה רעב".

לעומת כלל חברי הוועדה שעסקו בנושא בענייניות, כח"כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני שהודה: "יש לתת את הסבסוד לציבור החרדי" ואף אמר כי צריך גם להגדיל את גובה הסבסוד, הרי שח"כ מיקי לוי מיש עתיד שהורגל במסכת השנאה התבטא כי "העובדה שבעקבות ההחלטה לסבסד שני בני זוג עובדים נוצר זינוק של כ-70% במספר האבות החרדים העובדים שיש להם ילדים במעונות- זה אומר שלא כולם תלמידי חכמים" הוא המשיך לזעוק על ביטול הקריטריון המפלה ואמר כי סבסוד מעונות ללא מבחן השתכרות משאיר את החרדים במעגל העוני.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד השיב למיקי לוי: "אתה דווקא צריך לשמוח על זה שנשים חרדיות יוצאות לעבודה. הקמפיין האנטי חרדי כבר מיצה את עצמו. ירדתם מ- 19 מנדטים ל- 11 ומי ייתן ותרדו עוד בפעם הבאה. הקריטריון שאנחנו מתייחסים אליו צריך להתייחס לאנשים מיעוטי יכולת. הסיוע צריך להיות מיועד לאנשים שקשה להם".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "התניית סבסוד כזו זו שיטה סובייטית לשכנע את הבעל לצאת לעבודה ע"י ביטול סבסוד לאישה. ככה לא מעודדים יציאה לעבודה. המדינה צריכה לסייע לאישה לצאת לעבודה ולא קשור לבעל. זו סוגייה אחרת. איך אפשר להפלות לרעה כל אישה שרוצה לצאת לעבוד בין חרדית, ערבייה או כל מגזר אחר".

." ככה לא מעודדים יציאה לעבודה..." (צילום: מרים אלסטר-פלאש 90)

גפני חזר ואמר "אף ממשלה לא עשתה דבר בשביל לשלב חרדים בשוק העבודה. צריך העדפה מתקנת לחרדים, כשהם שווים בכל הנתונים האישיים למתמודדים מולם. כמו לערבים, לנשים, לאתיופים, לעולים חדשים וכד'". למיקי לוי אמר גפני: "נראה איך תצביעו בעניין הזה. מה שנעשה בעניין המעונות אין לכם מושג כמה שזה מכעיס. מה שייעשה בכפייה ייכשל. אנחנו כמו קיפוד, אם אנחנו מרגישים שרוצים לחסל אותנו רוחנית, כל המחטים עומדים. אם כנים דבריכם שאתם רוצים לעודד חרדים לצאת לעבודה, אז תורידו את הנושא מסדר היום ובואו נשלב ידיים למציאת תכנית אמיתית לשילוב חרדים".

המשנה למנכ"ל והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, מיכל צוק הציגה עמדה דומה מטעם המשרד "בשנה שעברה השקענו 900 מיליון ₪ בשנה לסבסוד מעונות. תמיד לפי מבחן השכר של האימא ואח"כ לפי המצב הכלכלי של המשפחה".

אילוסטרציה ראשי: מרים אלסטר – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture