"השנאה לתלמידי חכמים משותפת לכולם, גלוחים וסרוגי הראש"

בעקבות חילופי המשמרות בבית המשפט העליון עם פרישתה של הנשיאה לשעבר בייניש, יצא העיתונאי בנימין רבינוביץ' לשוחח עם המשפטן עו"ד הרב רפאל שטוב על היחס שבין היהדות החרדית לבית המשפט העליון • שטוב: "'שופטי הכיפה הסרוגה' קפצו לעגלה של בייניש, בקינטור נגד בני הישיבות ובניסיון להפסיק את "פשרת טל". והם, ללא נקיפת מצפון, פסקו איתה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

ש: נשיאת בית המשפט העליון היוצאת המשיכה את דרכו של ברק, עם האג'נדה הידועה של "אקטיביזם שיפוטי". האם וכיצד גרמה מדיניות זו לנזק ליהדות החרדית?

עו"ד שטוב: "אקטיביזם שיפוטי" כמו "הכל שפיט" מבטא רצון לשלוט ורצון להכתיב לכלל האוכלוסיה את מדיניות השולט. לברק הייתה עוצמה של משפטן כוחני ומוכשר. פחדו ממנו ואיפשרו לו להרחיב באופן משמעותי את אזורי השליטה של ביהמ"ש ושל חוגי השמאל שבפרקליטות. לבייניש לא היה את הכשרון והיכולת של ברק. היא הייתה שופטת מאד אפורה, כמו מרבית השופטים בעליון, אבל אלופה בתככנות וברצון להמשיך לשלוט ע"י המושג הפסול של "הכל שפיט".

הציבור החרדי, כאוכלוסיה חסרת הגנה כאן בארץ, סבלה לא מעט מהאקטיביזם הזה, ובעיקר פגעו בזכויות הכלכליות של החרדים, כמו בתקציבים ובאמצעי הדיור. המכה האחרונה שהנחיתה בייניש, זה בניסיון לערער את הזכות הבלתי ניתנת לעירעור של היהודי ללמוד תורה. זו התערבות בלתי נסבלת של מערכת המשפט בהחלטות שלטוניות, המשמרות את הזכות ללמוד תורה מאז ראשית ימי המדינה. בעיקרו של דבר , פסק דין זה, רווי שנאה ותיסכולים היסטוריים ביחס לתלמידי חכמים.

ש: האם אין זו שאננות לחשוב ששופטים עם תפיסת עולם שונה יהיו טובים יותר לציבור החרדי?

עו"ד שטוב: אין שופטים אחרים. לכולם תרבות זהה וחינוך זהה. תפיסת העולם שלהם יכולה להשתנות רק במישור הטאקטי. כולם, כשיתאפשר להם, יפגעו בחרדי, שכן השנאה לתלמידי חכמים משותפת לכולם, גלוחים וסרוגי הראש. כבר הוכח היטב שמבתי המשפט לא תצמח כל טובה או תועלת ליהדות החרדית.

ש: מתקבל הרושם שדווקא שופטים חובשי כיפה מתחרים ביניהם מי יהיה יותר "מה יפית'ניק". איך זה קורה ומדוע?

עו"ד שטוב: כדבר מאפיין רואים עכשיו ש'שופטי הכיפה הסרוגה' קפצו לעגלה של בייניש, בקינטור נגד בני הישיבות ובניסיון להפסיק את "פשרת טל". והם, ללא נקיפת מצפון, פסקו איתה. שופטים חילוניים התרחקו  מפסק הדין הנועז והפוגעני. בעלי הכיפות הסרוגות יודעים או אמורים לדעת, שלשפוט בערכאות זה מאיסורי דאורייתא החמורים. אין לכהונה כזו היתר כלשהו. שום פוסק לא התיר כזאת. גם "רבנים לאומיים" לא מצאו צד היתר.

האיסור הוא הן "לפסוק" בדיני ערכאות שכן הכל גזילה ואיסור. גם  עצם התפקיד, אף טרם השפיטה עצמה, מהווה איסור תורה, וכאן התיסכול של אותם שופטים המבינים את חומר האיסור. אשר לעצם התיפקוד כשופטים, השופטים הללו מנסים להוכיח – בעיקר כדי לקבל קידום – כי הם "נאורים" ומחוברים חזק לעמדות חילוניות וכי הם רחוקים מהקהילה החרדית. לציבור החרדי אין כל תועלת "מכהונתם". ההיפך.

ש: כיצד ניתן להטמיע בדעת הקהל החרדית שהשאלה אינה בג"צ טוב או בג"צ רע וכי היסוד הוא שערכאות זה ערכאות?

עו"ד שטוב: פעמים רבות עושים טעות כאשר פונים לבג"צ "בעניינים חרדיים", מתוך מחשבה או אשליה כי משם תבוא הישועה. זו טעות. גם אם במקרים מסויימים מקבלים שם סעד מסויים, הרי בכך מחשיבים ומייקרים את המערכת הזו וזה מונע מחאת נגד. הבג"ץ, לדורותיו, הוכיח יחס של זילזול  ושל חוסר התחשבות באוכלוסיה החרדית. הפגנת המיליון לא שינתה את השיטה שלהם.

ש: מהו הגורם הפוגע והמסכן – מלבד הבג"ץ – את הקהילה החרדית?

עו"ד שטוב: כיום, המאבק נגד היהדות הנאמנה מתנהל ע"י גויים הממלאים את הארץ, שיש להם מפלגה ויש להם מנהיג קשוח ויש להם משפטן עם כיפה סרוגה, והם מנסים לערער את כל יסודות הדת. וכבר הצליחו בענין "רישומי נישואין" והצליחו להחדיר אלפי גויים גמורים עם תעודות גיור פסולות. הם מתחברים ל"רבני צוהר", כשכל אלה יודעים שהבג"ץ מזומן להם להתיר בעת הצורך את הגויים המגויירים ואת הפסולים ומעוכבי החיתון כשהבג"ץ מכיר בגיורים ובהיתרי הנישואין הללו.

החיבור הזה של הגויים החדשים, חלקם בעלי "תעודות גיור" והיתרי הנישואין המפוקפקים, כאשר להם מפלגה תומכת ומובילה וכן רבנים לאומיים חסרי מסורת וחסרי הנהגה – זו הסכנה העכשווית לקהילה. מה שמכונה 'רבני צוהר' זה למעשה אירגון עם מאפיינים של הקונסרבטיבים, והם מכים כאן שורשים. יש להם תמיכה של מוסדות השיפוט ושל חוגים דתיים לאומיים. גם המשרד לענייני דת כבר נכנע להם.

ש: ומה המענה והתשובה מול כל העומדים עלינו מבית ומחוץ?

עו"ד שטוב: יום אחד של לימוד תורה בישיבות ודף גמרא שלומדים גדולי ישראל יעילים יותר מחיל האויר ומחיל המודיעין. אם מבינים זאת – לא חוששים מכלום!.

בתמונה: בית המשפט העליון בירושלים

בית המשפט העליון בירושלים (צילום: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הראיון המשמים הזה מופיע היום מילה במילה ביתד נאמן. האתיקה מחייבת לתת קרדיט

עוד עוד אחד שמנצל את המדינה סוחט אותה לא תורם כלום .שיצילו אותנו מהצבועים.זמרי היה צדיק לידם.בטח הוא לובש שחורים עם זקן עד הרצפה.התרגלנו לחיות בלעדיהם.80% מהם לא לומד תורה יום אחד.
.בלשקר הם ראשונים.הם מקנאים ב"סרוגים"שהם מושלמים יותר מהם.וגם מוסריים יותר מהם.על החרדים נאמר מי ביקש זאת מידכם רמוס חצריי?

עו"ד שטוב פשןט לא מבין. אנחנו לא בשטטל.
יואיל נא עו"ד שטוב למצוא בית דין אחד בישראל שפוסק על פי דין תורה. פשוט אין כזה כי הדיינים פוחדים לפסוק ומחתימים את הצדדים על בוררות.

היכן ישפטו הרוצחים ושאר פושעים לפי דעתו של עו"ד שטוב?

זאת התורה לא תהא מוחלפת !!!
אין ולא יהיה שום היתר בעולם לפסוק שלא על פי דין תורה, כל ההולך לערכאות הוא מרים יד בתורת משה !!!
הבעיה של ה'מזרחי' היא הנסיון לפסוח על שני הסעיפים, ראו נא בהפטרה של שבוע האחרון מה קרה לנביאי הבעל ה"י, אם לא אליהו הנביא, היו אנשים טועים, וכך אנו לולא מנהיגי הדור היינו יכולים רח"ל לטעות אחריהם.
אך ב"ה לא השבית לנו גואל והבדילנו מתועי בדרכי קל.
אך אל לנו להיבהל מכך שהם מנסים להצר את צעדינו, שהרי כבר אמרו חז"ל: "גדולה שנאה ששונאים עמי הארץ את התלמידי חכמים" וכו'

הגידו נא חברים (גם אתם האנונימיים…),

האם שמעתם על סכסוך ממוני רציני בציבוריות החרדית שנסגר בדין תורה?!?

משפט הספרים בחב"ד?!?! סכסוכי סאטמער?!?! ענייני החינוך העצמאי?!?! הבעלות בפונוביז?!?! ענייני הקדש בידרמן – כולל פולין?!?!

מספיק עם הדמגוגיה!!!.

הציבור החרדי עצמו – בכ"א עסקניו הבכירים – לא ממש מסכים לתת אימון בבתי הדין התורניים. ומה לכם כי תלינו על הסרוגים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture