ממעללי הביטוח הלאומי: "אברכים ועקרות בית קיבלו דרישה לתשלום מיידי של אלפי שקלים"

הועדה לפניות הציבור תדון בתלונות על מכתבי הגביה של ביטוח לאומי: "יש להסדיר את משלוח המכתבים לחיוב, ביום בו החייב מגיע לגיל 18" • מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, מגיב לדוח התלונות: "רק 140 פניות נמצאו מוצדקות מתוך למעלה מ-10 מליון פניות בשנה"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בשבועות האחרונים הגיעו אלפי מכתבי גביה מן הביטוח הלאומי לתשלום חובות באלפי שקלים לאברכי כולל ונשים שאינן עובדות והצטבר להם חוב שמעולם לא הודיעו להם על כך.

הדבר נובע מכך, שהביטוח הלאומי אינו מודיע לצעירים בני 18 במכתב כי הם חייבים לשלם מס הביטוח הלאומי, גם אם אינם עובדים. לפי התלונות שהגיעו לועדה לפניות הציבור, שולח הביטוח הלאומי בימים אלה, דרישות תשלום של אלפי שקלים לכאלה שלא שילמו מאז היות בני גיל 18 וחויבו בקנסות וריבית בכל חודש. כך הצטבר להם חוב שלא היו מודעים לו, בביטוח הלאומי.

לאור ריבוי הפניות יקיים יו"ר הועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר דיון דחוף בנושא הודעות התשלום והגביה. "יש להסדיר את משלוח המכתבים לחיוב, ביום בו החייב מגיע לגיל 18. בנוסף יש למצוא דרך לטפל באלה שלא קיבלו עד היום את הודעת התשלום ולפתע מוצאים עצמם בעלי חוב בסכומים שאינם יכולים לעמוד בו" – אמר הרב אייכלר.

קרא עוד:
[postim]

יש לציין כי למרות היות החוב נושא ריביות והצמדה, הרי שלאחר פניה ראשונה של בעל החוב בצירוף בקשת הפחתת קנסות והצמדה, נוהג הביטוח הלאומי לנכות את החוב תמורת תשלום דמי הקרן בלבד וכן ניתן להגיע להסדר תשלומים נוח.

"התלונות אינן מוצדקות"

בשבוע שעבר פורסם דוח נציב קבילות הציבור במשרד המבקר, והציג את המוסד לביטוח לאומי בראש הגופים בעלי מספר התלונות הגבוה ביותר. במוסד לביטוח לאומי התנגדו להצגת הדברים כביכול השירות הניתן על ידם הוא הגרוע ביותר, ואמרו כי במוסד מתקבלות למעלה מ-10 מליון פניות בשנה בכל ערוצי השירות. למרות היקף הפעילות הגדול של המוסד, אחוז התלונות המוצדקות שהוגשו נגד הביטוח לאומי בשנת 2014 הוא 21% בלבד לעומת 30.5%, הממוצע בכלל הגופים המבוקרים.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, מסר שמספר התלונות שנמצאו מוצדקות הוא 140 בלבד, בביטוח הלאומי מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה. תהליך הטיפול בתלונות משמש להפקת לקחים כדי לשפר את תהליכי העבודה לטובת ציבור המבוטחים. "העובדה כי מרבית המבוטחים בוחרים להתלונן ולחפש מענה בתוך המוסד מעידה לדעתנו על האמון שהציבור רוחש למנגנוני הבדיקה הפנימית של הביטוח הלאומי".

ראוי לציין כי בשנת 2014 חלה ירידה במספר התלונות שהוגשו על הביטוח הלאומי, על אף הגידול במספר התלונות הכולל שהוגש למבקר, על כלל הגופים. מספר תלונות על המוסד שהתקבלו בשנת 2013 היה 1317, ובשנת 2014 התקבלו 1218 תלונות, זאת על אף הגידול בשיעור של 8% במספר התלונות הכולל שהוגש לנציב תלונות הציבור ב-2014.

בביטוח הלאומי מדגישים כי למרות נפח הפעילות האמור, והעובדה כי הגופים האחרים המבוקרים בדו"ח הנציבות אינם באים במגע עם האזרח בחיי היום יום, כפי שהדבר נעשה בין המוסד לביטוח לאומי למבוטחיו, אחוז התלונות שנמצאו מוצדקות בשנים האחרונות, נמוך מהממוצע הכללי.

אילוסטרציה: יוסי זמיר-פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture