מתיחות בבית אל, כוננות בשא-נור; "הדברים יראו אחרת הפעם"

שר הביטחון יעלון מציג את עמדתו: בעד פינוי, נגד הריסה "מי שחושב שאפר את החוק - טועה! לא אתן ידי להפקרות" • בבית היהודי דורשים מהממשלה להציג את עמדתה בבג"ץ בתמיכה באכלוס הבתים ומגבים את העליה ליישוב שא-נור שפונה בהתנתקות • וליברמן קורא לבית היהודי להצטרף לאופוזיציה לאומית שתקים ממשלה לאומית אמיתית שתעסוק בבנייה ולא בהריסה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

רוחות הסערה הנושבות מבתי דריינוף בבית אל מסרבות לשכוך: אחרי שפונו מיושביהם לפנות בוקר, זכו בתי דריינוף למסכת ביקורים של ראשי ועסקני מפלגות הימין המזוהים בתמיכתם במפעל ההתנחלויות ביו"ש.

חבר הקבינט הביטחוני נפתלי בנט עמד בראש החץ והצהיר כי הכוח הפוליטי של מפלגת הבית היהודי, נועד, בראש ובראשונה, למנוע פינוי התנחלויות "אנחנו כאן כדי שהדברים יראו אחרת, והם יראו אחרת הפעם" אמר בנט בביקור במקום, והזכיר כי היום מלאו עשר שנים בדיוק למימוש הגירוש מחבל גוש קטיף.

מיד בתום ביקור השר בנט שהגדיר את הפינוי "מעשה פזיז, קיצוני ומתסיס על ידי גורם בכיר בממשלה", פרצו במקום מהומות בין כוחות הביטחון לבין כמה עשרות מתושבי השומרון שביקשו להתפרץ ולשוב אל הבתים. 24 הדירות שבבתי דריינוף מעוכבים מאכלוס בעקבות עתירת ארגוני שמאל כי המבנים הוקמו על אדמות פרטיות של פלסטינים. בחודשים האחרונים נעשו מספר ניסיונות מטעם גורמי האכיפה לפעול להכשרת הבניה במקום, אך על פי פסק הבג"ץ שהתעלם מהאישור בדיעבד, על המדינה להרוס את המבנים עד סוף יולי.

קרא עוד:
[postim]

לפנות בוקר הקיץ בנט את ראש הממשלה והביע את דרישתו שהמדינה תודיע מיידית לבג"צ שממשלת ישראל מתנגדת באופן רשמי להריסה. תביעת הבית היהודי שגובתה באמירות חריפות עד כדי פרישה מהממשלה, פעלה את פעולתה ומלשכת ראש הממשלה יצאה הבהרה כי עמדת המדינה בדיון בבג"ץ תהיה נגד הרס הבתים בטרם בחינת הפתרונות האפשריים.

שר הביטחון בוגי יעלון, אשר מירב חיצי הביקורת הופנו כלפיו, הגיב היום להאשמות בבגידה בציבור הלאומי ואמר כי עמדתו האישית בעניין בית אל היא נגד ההריסה, "פעלתי ואני פועל למען ההתיישבות ביו"ש, כולל בבית אל, והרוב השפוי והממלכתי שם יודע זאת. אך מי שחושב שאפר את החוק – טועה! לא אתן ידי להפקרות".

יעלון טען כי ביצע מספר מהלכים בשבועות האחרונים כדי להניח תשתית חוקית אשר תמנע את ההריסה בבית אל, וכי הוא ממתין להחלטת בג"צ בעניין. יעלון אמר כי הבהיר גם לשרים מהבית היהודי עימם שוחח, כי לא תהיה הריסה לפני הדיון בבג"צ.

קולות שמחה במחנה ליברמן

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נראה כאילו המתין רק לשעת כושר זו. בבית היהודי נשמעים קולות הקוראים לאיום בפרישה מהממשלה כמו ח"כ מוטי יוגב שהזהיר כי “אם בתי דריינוף בבית אל יהרסו, לא בטוח שתהיה ממשלה”, גם השר יריב לוין מהליכוד התריע כי "התקפלות בפני המערכה המשפטית שמנהלים ארגוני השמאל בשיתוף עם בג״ץ עלולה להביא באופן מיידי לסיום דרכה של הממשלה".

נתניהו התנתקותתזכורת כואבת באדיבות ליברמן (צילומסך: ערוץ 2)

ליברמן אמר היום כי הוא מסכים לגמרי עם דבריו של השר נפתלי בנט ש״הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידיאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל". "זו בדיוק הסיבה שלא הצטרפנו לממשלה הזו, כשכבר במהלך המו״מ הקואליציוני לא הסכים רה״מ נתניהו לדרישתנו להתחייב על בנייה ביהודה ושומרון ובירושלים" אמר ליברמן וקרא לשר בנט ולחבריו מ'הבית היהודי' להצטרף אל 'ישראל ביתנו' לאופוזיציה לאומית כדי שאחר-כך אפשר יהיה להקים ממשלה לאומית אמיתית, שתעסוק בבנייה ולא בהריסה, כך לדבריו. ליברמן גם ביקש להזכיר לשר אריאל את העימות בינו לבין נתניהו על אישור תכנית ההתנתקות, ובפניה אישית שאל: במלאות עשור לתמיכת נתניהו בגירוש מגוש מקטיף, אולי הגיע הזמן, דוקא היום, להסיק מסקנות?

מאות מתנחלים שבו לשא-נור

בתוך כך, הבוקר, ציינו כשלוש מאות מאות מתנחלים עשור להתנתקות בחזרה המונית לאדמת היישוב שא-נור. כוחות הביטחון הציבו לפעילי הימין אולטימטום להתפנות מרצון עד הצהריים ומשלא נענו, הוחל בהכנות לקראת פינוי בכוח שיספק בודאי תמונות נוספות לאלו החפצים בכך.

ח"כ ינון מגל מהבית היהודי אמר כי אין ספק שצריך לחזור וליישב בהקדם את הנקודות בשומרון שפונו לפני עשור ללא כל הגיון, ובראשן את חומש ושאנור. "זה היה גירוש מיותר וחסר תכלית. הגיע הזמן לחזור הביתה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture