ראשי הרשויות ביו"ש לריבלין: "ההקפאה בבניה פוגעת בעתיד ילדינו"

נשיא המדינה ארח היום במשכנו את ראשי מועצת יהודה ושומרון וראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון, והצהיר: "זכותנו על הארץ איננה עניין למחלוקת פוליטית" • "אני אוהב ארץ ישראל בכל ליבי," אמר הנשיא, "מעולם לא הרמתי ידיים על ארץ ישראל ולא ארים", הבטיח לראשי ההתיישבות שביקשוהו לפעול לעצירת הקפאה השקטה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נשיא המדינה, רובי ריבלין, ארח הבוקר (שני), את ראשי מועצת יהודה ושומרון וראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון, ביניהם יו"ר מועצת יהודה ושומרון אבי רואה.

נשיא המדינה ברך את ראשי הרשויות וציין את התמודדות ההתיישבות עם גל הטרור האחרון: "בחודשים האחרונים, ובמיוחד בימים האחרונים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, מתמודדת עם פיגועי טרור קשים. כמו תמיד, ה'חלוצים ההולכים לפני המחנה', הם אלה שנתקלים, בהתנגדות הקשה ביותר, ומשלמים, את המחיר הכבד. ההתיישבות, מצויה בחזית המאבק, והמחיר שהמתיישבים משלמים, הוא מחיר כואב. אנחנו חייבים להתמודד, ויש לנו את היכולת להתמודד, עם גל הטרור הנוכחי, להילחם בו, ולא לתת לאף אחד, את האפשרות להפר את שגרת החיים.

קרא עוד:
[postim]

"אני רואה בחתירה למגע ולהכרעה כפי שאלו באו לידי ביטוי בתגובות האחרונות של חיילי צה"ל תגובה נחושה וראויה. אנחנו חייבים להיות קיר ברזל, מגן איתן, מול אלו המבקשים והקמים עלינו. ויחד עם זאת, עלינו לזכור כי המאבק שלנו הוא לא מאבק לשם מאבק. אנחנו נאבקים על החיים, על המשך הצמיחה והגידול של ההתיישבות, מאבק על הפיתוח, העשייה והשגשוג."

ריבלין: "לעולם לא ארים יד על ארץ ישראל"

בהמשך דבריו אמר הנשיא כי ההתיישבות בארץ ישראל היא זכותנו, וחיזק את ראשי הרשויות: "אני אוהב ארץ ישראל בכל ליבי," אמר הנשיא, "מעולם לא הרמתי ידיים על ארץ ישראל ולא ארים. עבורי, זכותנו על הארץ, איננה ענין למחלוקת פוליטית. אסור לתת לאף אחד את התחושה, כאילו אנחנו מטילים ספק, בזכותנו על ארצנו. עבורי ההתיישבות בארץ ישראל היא ביטוי של אותה זכות, זכות אבות, היא נובעת מאהבה לארץ ישראל, מהכרה של השורשים שלנו, שמתלכדים כאן. אין לי ספק שברור לכולנו, שכדי להגשים את מטרת-העל של בניין ארץ ישראל עלינו להקפיד לעשות זאת אך ורק בכלים החוקיים העומדים לרשותנו. ריבונות על הארץ, משמעותה אחריות לכל מי שחי כאן, והיא מחייבת את כולנו בעמידה בקודים מוסריים מחמירים שהיא נחלת כולכם וכולנו. אני יודע שההתיישבות רובה ככולה איתנה באמירתה הערכית והמוסרית, ואני רוצה לחזק את ידכם, על העמדה הברורה הזו."

נשיא המדינה רובי ריבלין עם ראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון (7)

בתום דבריו ברך הנשיא: "ראשי הרשויות, אתם ניצבים בחזית העשייה. אתם מתמודדים, עם הצרכים היומיומיים, עם המגע היומיומי, עם התושבים. הזמנתי אתכם, כדי לשמוע את קולכם, את קול הציבור והמתיישבים, לשמוע את הצרכים, ולנסות לסייע בכל דרך שאפשר. אנחנו עומדים על סף השנה החדשה, אני רוצה לאחל לכם אנשי ההתישבות ולכל תושבי מדינת ישראל, שנה טובה, שנת שלום, שנת בניין ונטיעה, שנת יצירה ועשייה, שנה שבה נמשיך להקים, יחד, את בית ישראל."

לאחר דבריו של הנשיא ברך יו"ר מועצת יהודה ושומרון אבי רואה ואמר: "בשם ראשי הרשויות וכל תושבי יש"ע, אנו בטוחים בעמדות הבסיסיות שלך למען ארץ ישראל ובעד מדינה יהודית מתוך אמונה ונאמנות למדינת ישראל, יחד עם הצורך לדאוג לכל האזרחים. נושא ההתיישבות הוא נושא אתגרי למדינת ישראל גם בגולן בנגב בגליל וגם ביהודה ושומרון. אין לי ספק שתמשיך לפעול למען ההתיישבות.

נשיא המדינה רובי ריבלין עם ראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון (3)

היו"ר רואה אמר לריבלין "באנו לכאן גם כדי להציג בפניך מצב קשה בו אנו נמצאים. ביהודה ושומרון גרים מעל 400 אלף אזרחי מדינת ישראל כשההתפתחות והצמיחה היא עיקר העיסוק היום יומי שלנו. ההקפאה בבניה ועצירת התכנון העתידי בישובים שלנו פוגעים בקיום הפיזי ובעתיד ילדנו. הקפאה של התפתחות ועצירת בניה של תשתיות ציבור כמו גני ילדים ובתי ספר יוצרת פגיעה חמורה באזרחים ובילדים. מההיכרות שלנו כבר שנים אני סמוך ובטוח שתפעל גם בנושא זה."

נשיא המדינה רובי ריבלין עם ראשי הרשויות של יישובי יהודה ושומרון (6)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture