שר הביטחון מאשים: "האיראנים מנסים להבעיר את יהודה ושומרון"

את הדברים אמר שר הביטחון בוגי יעלון בפגישתו הבוקר עם הרמטכ"ל האמריקני הטרי, גוזף דנפורד, שבחר לפתוח את ביקורי החוץ במדינת ישראל • ראש המטות הכללי בצבא ארה"ב החמיא ליעלון: "אתה מכיר ויודע הרבה יותר טוב ממני על האתגרים באזור"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

שר הביטחון משה בוגי יעלון עם רמטכל צבא ארהב ג'וזף דנפורד

שר הביטחון בוגי יעלון פגש הבוקר בלשכתו בקריה בתל אביב את הרמטכ"ל האמריקני הגנרל ג'וזף דנפורד, שהגיע לביקור בישראל כאורחו של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. במהלך הפגישה דנו השניים בהמשך חיזוק הקשרים בין מערכות הביטחון של ארצות הברית וישראל, ובסוגיות אסטרטגיות באזור. בפגישה השתתף גם הרמטכ"ל איזנקוט.

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון לאורחו: "ארצות הברית וישראל חולקות ערכים ואינטרסים משותפים. אנו רואים את יחסינו כאסטרטגיים, והייתי אף אומר כאבן פינה בביטחוננו הלאומי. אנו מעריכים את המחויבות ושיתוף הפעולה בין ממסדי הביטחון. בין משרד הביטחון לפנטגון, בין צבא ארצות הברית לצה"ל, וגם בין סוכנויות המודיעין. אנו מאמינים שעלינו להיות 'באותו העמוד' בכל הנוגע להתפתחויות במזרח התיכון. במצב הנוכחי במזרח התיכון, כפי שאנו רואים אותו, הדבר הקבוע היחיד הוא השינוי, והגורם היחידי היציב הוא חוסר היציבות.

קרא עוד:
[postim]

"אנו חוזים כעת בקריסת מדינת הלאום והאיומים שאנו חווים מגיעים לפתחנו ממגוון ארגונים הקשורים עם הג'יהאד העולמי כמו דאעש או ג'בהאת אל-נוסרא, אל-קעידה וארגונים נוספים הנתמכים על ידי איראן. איראן, לצערנו, היא המחוללת והתורמת לחוסר היציבות במזרח התיכון. אין לנו גבול עם איראן או מחלוקת טריטוריאלית, אבל המשטר האיראני חותר נגדנו, ואינו מתכוון להפוך את עורו. הוא יוסיף להיות המחולל המרכזי לטרור באזור, ונגדנו הוא ימשיך לנסות להפעיל טרור מרמת הגולן. אפשר למצוא את טביעות האצבע האיראניות בכל מקום בו יש טרור במזרח התיכון. הם חותרים להגמוניה אזורית ולהפצת המהפכה.

"האיראנים מנסים גם להבעיר את יהודה ושומרון באמצעות מימון של טרור. בשבועות אחרונים ישראל עומדת לפני גל טרור נוסף, הפעם, על ידי צעירים פלסטינאים, שהוסתו ונדחפו לדקירת ישראלים כמגמה. אנו פועלים נגד איום זה. אנו פועלים במלוא יכולותינו בכדי להביס את הטרור הזה כפי שעשינו בעבר. אני מאמין שארצות הברית וישראל, בכל הקשור לטרור במזרח התיכון – אני מאמין שאנחנו ננצח, על פי הידע וההבנה בנוגע קשר העמוק בין שתי המדינות שלנו.

רמטכ"ל צבא ארה"ב: "ישראל היא המדינה הראשונה שהגעתי לבקר בה"

גנרל דנפורד: "תודה רבה, שר הביטחון. כפי שאתה יודע, אני רק בתחילת דרכי בכהונתי בתפקידי החדש. זהו ביקורי הראשון בתפקיד מחוץ לארצות הברית, וישראל היא המדינה הראשונה שהגעתי לבקר בה. דיברת על היחסים המיוחדים בין ארצות הברית וישראל, ואני מכיר את היחסים אלו. היחסים הצבאיים בין המדינות שאנו נהנים מהם, הם הבסיס של היחסים האלו.

"אני מודע לכך שהיו עליות ומורדות במערכת היחסים המשפחתיים, אבל היחסים הצבאיים נשארו חזקים, זה מעולם לא השתנה. אני מבקש לומר לך היום, כי בכוונתי המלאה, בזמן שאני בתפקידי, שמערכת יחסים תמשיך להיות חזקה. אני מסכים איתך שהאתגרים שאנו מתמודדים איתם, אנו מתמודדים איתם ביחד. יש לי את אותו ביטחון, שגם לך יש, שבסופו של הדבר ידנו תהיה על העליונה. זה יהיה בזכות הרבה עבודה קשה, תכנון משולב רב והבנה משותפת.

"אתה מכיר ויודע הרבה יותר טוב ממני על האתגרים באזור, וזו אחת הסיבות שהגעתי לכאן, להאזין. כדי להאזין לרמטכ"ל ולך ולמפקדי צה"ל, כי אני יודע שיש לך את הפרספקטיבה והיא חשובה לנו מאוד. היא תסייע לנו בלוודא שאנו עושים מה שאנו עושים בצורה היעילה ביותר.

שר הביטחון משה בוגי יעלון עם רמטכל צבא ארהב ג'וזף דנפורד (3)

(צילומים: אריאל חרמוני-משרד הביטחון)

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture