סופו של מחבל: הרוצח מוחמד מראח נורה בראשו

התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן: מראח נורה בראשו. חמישה שוטרים נפצעו בפשיטה • בביתו של הרוצח נמצאו צילומים של הרציחות שביצע • ראש הממשלה בביקור בבית האבלים: "יש שרוצים להרוג כל יהודי באשר הוא"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, אמר אחר הצהריים (ה') כי מוחמד מראח – רוצח ארבעת הקדושים מטולוז, שקפץ מחלון הדירה, מת כתוצאה מירי של השוטרים בראשו. עוד מסר מולן כי חמישה שוטרים נפצעו בפשיטה. "עשינו את הכול כדי לעצור אותו בחיים", הדגיש התובע.

קרא עוד:

[postim]

הרוצח צילם את רציחותיו

כלי התקשורת הצרפת מפרסמים כי בדירתו של מראח נמצאו צילומי ווידאו של כל הרציחות – הרצח בבית הספר 'אוצר התורה' ורצח החיילים הצרפתים. מראח טען בזמן המצור על ביתו, שהעלה את הצילומים לרשת, אך לדברי התובע, "איש אינו יודע היכן, כיצד ומתי".

מוחמד מראח (צילום מסך)

הרוע בהתגלמותו (צילום מסך)

מולן ציין שבסרטון של מקרה הרצח הראשון, ב-11 במרס, נשמע מראח אומר לצנחן שבו ירה: "אתה הורג את האחים שלי, אני אהרוג אותך". מראח, שהתאמן בפקיסטן ובאפגניסטן, טען כי רצח כדי לנקום את מותם של ילדים פלסטינים וגם כדי למחות על מעורבות צבא צרפת באפגניסטן. בסרטון השני, של הירי בשני הצנחנים ארבעה ימים לאחר מכן, נשמע מראח צועק "אללה אכבר".

300 קליעים – חמישה שוטרים פצועים

כזכור, כוחות מיוחדים של המשטרה הצרפתית פשטו על דירתו של מראח בצהריים, וזאת אחרי 32 שעות של מצור.

אנשי היחידות המיוחדות השליכו רימוני הלם לדירתו, פרצו פנימה ובדירה התפתחו חילופי יריות, במהלכם נורו כ-300 קליעים. כאמור, מהירי נפצעו חמישה שוטרים, מצבו של אחד מהם קשה. לדברי מולן, מראח הגיח מהשירותים וירה לכל עבר. הוא נורה בראשו בזמן שקפץ מהחלון.

צילום מתוך אימון של הכוחות המיוחדים בצרפת (צילום מסך)

מתוך אימון הכוחות הצרפתיים. אילוסטרציה (צילום מסך) מתוך אימון של הכוחות הצרפתיים. אילוסטרציה (צילום מסך)

"היו יותר מידי הרוגים"

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר לאחר הפשיטה כי "רצינו להעמיד את המחבל לדין, אך לא לסכן חיים נוספים". הוא הוסיף כי למוסלמים "אין קשר לרוצח" והביע שוב את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות, ארבעת היהודים שנרצחו בפיגוע הירי בטולוז – יונתן סנדלר ושני בניו, אריה וגבריאל, ומרים מונסונגו – ומשפחות שלושת החיילים שנהרגו באזור טולוז בשבוע שעבר.

"הקורבנות, הילדים, החיילים, האב ומשפחותיהם – אני רוצה לשמור להם את מחשבתי הראשונה ולשלוח את תנחומיי לכל המדינה כולה. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון, למערכת המשפט ולשר הפנים על העבודה הנפלאה שעשו. הכול נעשה בכדי שהרוצח יובא לדין", אמר סרקוזי. "לא ניתן היה לסכן עוד חיים, היו יותר מדי הרוגים. החקירה נמשכת בכדי לבדוק אם ישנם עוד שותפים".

"הם רוצים לרצוח כל יהודי באשר הוא"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לנחם את את אווה סנדלר, שאיבדה בפיגוע את בעלה יונתן (29) ושניים מילדיהם, אריה (6) וגבריאל (3). ראש הממשלה הגיע מלווה בשגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו.

עם יציאתו מבית האבלים אמר ראש הממשלה: "יצאתי מהשבעה וראיתי את עומק היגון והכאב של אם צעירה, שמחזיקה תינוקת ואשר איבדה את בעלה ואת שני ילדיה הקטנים. ראיתי את הצער של חיים שנקטעו ותקווה שקרסה ואני חושב לעצמי איזו אכזריות, איזו ברבריות יכולה להביא אדם לעשות מעשה כל-כך לא אנושי".

נתניהו הוסיף כי "אני חושב שעבור הרוצחים האלה, כל שטח, כל סנטימטר שיהודי דורך עליו הוא שטח כבוש ומבחינתם ליהודים אין שום מקום בעולם. הם רוצים לרצוח את היהודים באשר הם ובשביל זה קמה מדינת ישראל. אנחנו נמשיך להילחם ברוצחי האלה יחד עם צרפת".

ראש הממשלה בצאתו מבית האבלים היום (צילום מסך)

ראש הממשלה והשגריר הצרפתי הגיעו לנחם (צילום מסך)

"משפחה אצילה"

שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו אמר "מצאתי כאן משפחה מאוד אמיצה וחזקה עם מסר של חיים ואהבה, מסר שהוא מלא בכוח. אנחנו מצויים במאבק נחוש מול האנטישמיות והטרור".

ביגו הוסיף כי "הגעתי לשבעה של משפחת סנדלר כדי להביע את ידידותנו ואת הסולידריות של העם הצרפתי במקרה המזעזע הזה, ולספר להם על המלחמה של צרפת בטרוריסטים. המשפחה מאוד אצילה מול האבל, מול הכאב. הם מדברים על העתיד".

גינוי מקיר לקיר

ח"כ אחמד טיבי גינה היום את הטבח שבוצע שלשום בבית הספר בטולוז וכינה אותו "מעשה נתעב". בדף הטוויטר שלו כתב טיבי: "פשע נתעב בטולוז.. רצח שפל. העם הפלסטיני אינו זקוק למי שיורה בילדים כדי לגונן עליו. די!".

מוקדם יותר היום גינה גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד את הפיגוע וכינה אותה "פעולת טרור פחדנית נגד חפים מפשע". בתגובה לדיווחים בצרפת לפיהם הרוצח מוחמד מראח הודה שביצע את הטבח "כתגובה לרצח הילדים בעזה", אמר פיאד: "העם הפלסטיני מגנה בתוקף את פשע הטרור הזה. שום ילד פלסטיני אינו יכול לקבל פשע כזה נגד חפים מפשע".

"הגיעה העת שהפושעים האלה יפסיקו לסחור בשמה של פלסטין, במן שהם מבצעים את פעולות הטרור שלהם", המשיך פיאד. במקביל לפיאד, גינה גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את הפיגוע וכינה אותה "פעולת טרור".

אמש גינה מזכ"ל האו"ם באן קי מון את הפיגוע ושלח את תנחומיו "למשפחות הקורבנות, לקהילה היהודית ולממשלה הצרפתית ואזרחיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture