התיקון לחוק הגיוס אושר בקריאה ראשונה: 60 תמכו ו-45 בלבד התנגדו

יעלון: צריך להיות חכמים ולא צודקים. אני מתנגד לשיח פוליטי מתלהם, אני דוגל בשיח שמאפשר השתלבות" • הרצוג: "אני מעולם לא האמנתי בהשפלה והדרה של קבוצות בחברה הישראלית אלא רק בדיאלוג והשתלבות והבנת תהליכים חברתיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צעד ראשון בדרך לתיקון חלקי של העוול: התיקון לחוק הגיוס, אותו יזמה הנציגות החרדית בכנסת, אושר לפני זמן קצר בקריאה ראשונה במליאה. 60 מחברי הכנסת תמכו ו-45 בלבד התנגדו.

המצביעים בעד החוק היו כל חברי הקואליציה, למעט ח"כ אורן חזן מהליכוד, המאושפז בבית החולים. גם ח"כ יואב קיש מהליכוד, אשר התנגד לחוק, הצביע בעדו לאחר שידול ממושך מצד יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שביקש להציג חזית קואליציונית אחידה של תמיכה בתיקון.

נגד החוק הצביעו רוב חברי האופוזיציה מסיעות המחנה הציוני, יש עתיד, ישראל ביתנו ומרצ. נציגי הרשימה המשותפת העדיפו להיעדר מההצבעה, כדרכם של הח"כים הערבים בכל עניין הקשור בגיוס לצה"ל.

קרא עוד:
[postim]

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חקיקת תיקון מס' 19 ('חוק השוויון בנטל' של לפיד. ד"ג), עוררה התנגדות עזה בקרב הציבור החרדי והפעלתו העלתה חשש לפגיעה בתהליך החיובי שניצניו החלו קודם לכן ואשר הצביע על עלייה מתמדת והדרגתית במספר המתגייסים מקרב ציבור זה אשר התחוללה ממילא עוד טרם הפעלת הוראות התיקון האמור".

עתה יעבור החוק לוועדה המיוחדת שתעסוק בו, לשם הכנתו לקריאה שנייה ושלישית. ההצבעות יתקיימו במליאה ביום רביעי הבא – כך על פי הבטחת ראשי הקואליציה לחברי מועצת גדולי התורה.

יעלון: החוק הקודם הביא לירידה במספר המתגייסים

שר הביטחון, משה יעלון, שהציג את עמדת הממשלה בנושא, אמר: "היו ימים שיצרנו מעגל קסמים שבו הציבור החרדי גם לא שירת וגם לא עבד. דרכי היא לאפשר את השירות ולא לכפות אותו. לאפשר זה אומר לאפשר אורח חיים חרדי למתגייסים. היום משרתים למעלה מ-5000 חרדים במסלולים שונים. משוחררי השירות הצבאי במגזר החרדי מוצאים את מקומם בשוק התעסוקה, וכך חרדי לא שווה עני שזקוק לקצבה".

יעלון הוסיף, "התנגדתי להכניס סנקציה פלילית באופן שמאיים על המתגייסים ואני יכול להגיד לכם שהדיון המתלהם שהיה כאן הביא לירידה בכמות המתגייסים החרדים, ובמקביל ירדה כמות הנרשמים ללימודים אקדמאים. צריך להיות חכמים ולא צודקים. אני מתנגד לשיח פוליטי מתלהם, אני דוגל בשיח שמאפשר השתלבות".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הביע את התנגדותו לחוק אך נמנע במופגן מתקיפת הציבור החרדי – בניגוד לעמיתיו באופוזיציה, ליברמן, לבני ולפיד: "על אף שיש את המצב הרצוי, בסופו של דבר אנחנו צריכים לקבל את המצב המצוי. אני מעולם לא האמנתי בהשפלה והדרה של קבוצות בחברה הישראלית אלא רק בדיאלוג והשתלבות והבנת תהליכים חברתיים. לפני שנתיים כשהובא החוק במין קומבינה פוליטית של הממשלה הקודמת יחד עם המשילות ומשאל עם, החרמנו את ההצבעה כי החוק הזה ראוי לדיון נפרד. והנה היום, הקואליציה חוזרת על אותו חטא, בעסקה קטנונית יחד עם התקציב והחטיבה להתיישבות. אנחנו סבורים שהתהליך הנכון הוא תהליך חברתי, שיש לעשות זאת בצורה נבונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture