כחלון איבד אמון בברקת: המשרד לענייני ירושלים יפקח על תוספות התקציב לעיר

"עיריית ירושלים קיבלה מעל מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות אך לא התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם" כך מאשימים במשרד האוצר ומצדיקים את שלילת תקציב הסיוע מהעירייה • ראש העיר ברקת: "כחלון מנסה להפוך זאת למלחמה אישית"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מאות תושבי ירושלים, סוחרים, חברי מועצת העיר ועובדי עירייה הפגינו אמש בקרית הממשלה, לצד עשרות משאיות אשפה, נגד שר האוצר כחלון שעצר את 'מענק הבירה' לירושלים.

בכל שנה מעביר משרד האוצר לעיריית ירושלים תקציב המשלים את הפער התקציבי בין הכנסות העירייה לבין צרכי העיר. בעירייה טוענים כי היא מגדילה בכל שנה את הכנסותיה ואף שומרת על תקציב מאוזן, במשרד האוצר לעומתם, אומרים כי עיריית ירושלים קיבלה מעל מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות אך לא תמיד הכספים האלה הוקצו למטרות בעלות עדיפות בראיה לאומית כוללת ולא תמיד התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם.

קרא עוד:
[postim]

בשנה זו, בניגוד לשנים קודמות בהם הועברו מאות מילונים לחיזוקה ולקיומה של ירושלים, לראשונה מסרב שר האוצר להעביר לבירת ישראל את מענקי האיזון הנרחבים להם זכתה עד כה.

ראש העיר ניר ברקת, אמר כי כדי להמשיך את הניהול השוטף והמאוזן של ירושלים ולא לעצור את מגמות הצמיחה בהם החלה, יש צורך מיידי בתוספת של 400 מיליון ש"ח בתקציב 2016 זאת לצד דרישת 50 מיליון ₪ לסיוע לעסקים שנפגעו מהמצב הביטחוני. "התנתקות שר האוצר מירושלים והגזרות הקשות שכחלון מטיל על העיר יביאו לפגיעה אנושה בביטחון בעיר, בחינוך, ברווחה, ובניקיון ועלולה לדרדר את העיר שנים אחורה" דברי ברקת.

נציגת הסוחרים לילי בן שלום ממסעדת ראצ'ה במרכז העיר מציינת כי "מרבית העסקים בבירה קורסים מבחינה כלכלית ועדיין סוחבים איתם את נזקי 'צוק איתן'. לא ניתן לדעת מתי השפעת גל הטרור הנוכחי תפוג. המצב הנוכחי מאלץ את בעלי העסקים לצמצם בכוח האדם, דבר הפוגע בסטודנטים שמרביתם עובדים בעסקים שונים בבירה. אם הממשלה לא תכניס את היד עמוק לכיס, הדבר יגרום לסגירת מאות עסקים ברחבי הבירה".

כחלון מציג: תקציב עוקף ברקת

האוצר לא שתק אל מול הטענות ובפגישה שנערכה אמש במשרד האוצר, בה השתתפו שר האוצר, משה כחלון, השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני יו"ר ועדת הפנים, דודי אמסלם ובכירי משרד האוצר סוכם על גיבוש תכנית מיידית לסיוע לבעלי העסקים בירושלים לאור המצב בעיר בתקופה האחרונה.

לאור חוסר האמון בין כחלון לברקת, סוכם כי כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יקבע על פי קריטריונים ברורים ויטופל ע"י המשרד לענייני ירושלים בראשות השר זאב אלקין, תוך הקפדה על סדרי עדיפויות שתקבע הממשלה ותוך תהליכי בקרה על הביצוע.

ראש העיר ניר ברקת אמר כי "שר האוצר צריך לתת הסברים איך יכול להיות שמאז נכנס לתפקידו לא מצא זמן להיפגש אפילו פעם אחת לדיון על סיוע לירושלים ומסרב בתוקף גם היום להיענות לפניות בעלי העסקים שנפגעו קשות מהמצב הביטחוני. כחלון מנסה להפוך זאת למלחמה אישית אבל הציפייה משר האוצר לחיזוקה של ירושלים, דווקא בעת הזו, היא לא עניין אישי. היא אינטרס לאומי שכל תושבי המדינה מצפים לו. אנחנו קוראים לכחלון להפסיק להתנתק מירושלים ולא לעסוק בפוליטיקה קטנה, אלא להודיע על תמיכה נרחבת בירושלים במקום להחזיק את תושבי העיר והסוחרים כבני ערובה. בוודאי בתקופה קשה זו על ירושלים להיות מעל הכל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture