הסירו חרב מבית המדרש: חוק הגיוס המתוקן אושר בקריאה שנייה ושלישית

49 חברי כנסת תמכו לעומת 36 שהתנגדו • יואב קיש, ממובילי החוק הקודם: "החוק היה רווח פוליטי גרידא של 'יש עתיד' להראות לבוחריהם: הנה רמסנו את החרדים • ח"כ פרוש: "יפה שיחתו של שר הביטחון בלי הכיפה, מתורתו המתפלפלת של אלעזר שטרן, חבוש הכיפונת" • ח"כ אייכלר תמה: האם כאשר שרי הביטחון הציבו יעדים מול חמאס וחיזבאללה, שאלו הדקדקנים מהם היעדים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירות ביטחון המשיבה את סמכות דחיית השירות לידי שר הביטחון ומייתרת את הסנקציות הפליליות. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 49 והתנגדו 36.

מול האופוזיציה שסערה עם העברת החוק, אמר ח"כ ישראל אייכלר כי הדבר הבסיסי ביותר שצריך לקרות בעם שנמצא במצוקה כזאת הוא, שאף אחד לא יצא למלחמה נגד השני בתוך הגטו בו רוצחים יהודים. "כאן יש אנשים בכנסת שכל מאווייהם להילחם ביהדות הנאמנה – בושה וחרפה. עם ישראל כואב ודואב על כל יהודי שנהרג. והם משסים את העם למלחמה פנימית".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש אמר בדיון במליאה הכנסת: "יפה שיחתו של שר הביטחון בלי הכיפה, שמדבר בעד המשך הסדר מתן הדחייה לבני הישיבות, מתורתו המתפלפלת של חבר הכנסת אלעזר שטרן, חבוש הכיפונת, שמדבר דווקא בשטנה נגד ההסדר לבני הישיבות ובעד גיוסם גם במחיר של התנגשות וכפיה.

פרוש אמר כי "מגוחך לשמוע את ההתעסקות סביב המושג של יעדי הצבא מול האוכלוסייה החרדית. ולמה? כי כאשר שר הביטחון הציב ב"צוק איתן" יעד למוטט את החמאס ולא השיג את היעד, האם הדקדקנים בבית הזה שאלו מהם היעדים? כאשר שר הביטחון עמיר פרץ הציב יעד למוטט את ה"חיזבאללה", האם הדקדקנים במפלגת העבודה שאלו מהם היעדים? כואב להם שהם לא שולטים. לכן כואב להם שהממשלה הזו מחזירה לשר הביטחון את הסמכות גם בנוגע לדחיית בני הישיבות".

קרא עוד:
[postim]

על פי ההצעה תוארך תקופת ההסתגלות, מ-3 שנים ל-6 שנים ותכונה "תקופת הסתגלות ראשונה". בנוסף, מוצע לקבוע "תקופת הסתגלות שנייה" שאורכה יהיה 3 שנים. במהלך תקופה זו, כל עוד תהיה עמידה ביעדי גיוס, תתאפשר דחיית השירות למי שגילו עולה על 21. במקרה של אי עמידה ביעדי גיוס תתאפשר דחיית גיוס מעל גיל 21 רק בהיקפים שיקבע שר הביטחון, בשים לב ליעדי הגיוס שקבעה הממשלה בהתחשב בהמלצתם של שר הביטחון והשר הממונה על השירות האזרחי.

כמו כן מוצע להקים צוות בין-משרדי שיגבש תכנית רב שנתית לקידום עמידה ביעדי הגיוס, שיגיש המלצותיו לשר הביטחון. יו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי הציג את ההצעה ואמר כי תיקון מספר 19 עורר התנגדות עזה במגזר החרדי "הממשלה חששה שההתנגדות בציבור החרדי תוביל לכך שבפועל לא נעמוד ביעדי הגיוס ולא נממש את תכלית החוק. לכן הממשלה סבורה שאפשר להמשיך ולקדם את העמידה ביעדי הגיוס במסגרת שינוי כללי הדיאלוג ועל יסוד שיתוף פעולה עם הציבור החרדי.

ח"כ קיש: "בחוק של יש עתיד היו ביטויים בלתי נסבלים כלפי הציבור החרדי"

אל חברי האופוזיציה אמר הנגבי, כי יש התנגדות לגיטימית לסעיפי החוק אבל אי אפשר לנהל את הדיון על בסיס האמירה הגורפת שכל מה שנעשה במשך השנים למעשה יורד לטמיון. "זו אמירה שאין לה בסיס והיא פשוט לא נכונה".

ח"כ יואב קיש שהיה ממובילי חוק השוויון בנטל במתכונתו הקודמת ואף נמנע מלתמוך בחוק החדש, הודה כי החוק של יש עתיד היה מלווה בדברים ובביטויים בלתי נסבלים כלפי הציבור החרדי. "רווח פוליטי גרידא בצורך של אותה מפלגה להראות לבוחרים שלהם: הנה רמסנו וניצחנו את החרדים. אפילו רק בגלל זה צריך לתקן את החוק. הדרך הזו שלכם היא לא דרכי וגם לא דרך הליכוד. הממשלה הנוכחית בתמיכת המפלגות החרדיות בלי ניגוח והסתה מביאה חוק חדש. חברי יש עתיד אתם לא תלמדו את ראש הממשלה, את הליכוד ואותי מה זה שוויון בנטל".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק בוז'י הרצוג: היום אנחנו רואים תהליך חברתי עצום בציבור החרדי שהוא מעל ומעבר לכל חוק, ואנחנו רואים מכסות גיוס שהמציאות משיגה. לצערי החוק היום מוביל את המהלך אחורה. בעוד שהחוק הקודם יצר מעצורים משמעותיים והתנגדנו לזה, החוק היום משדר פטור כללי. כל מי שאומר שלא צריך את חרדים בשירות יודע שזה לא נכון. יש בחוק הזה כלים שעלולים ליצור מהלך אנטי חברתי ואנטי השתלבותי. אנחנו מאמינים בתהליכים חברתיים לא בהדרה, ולא בהתנשאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי, אוי, אוי, אין מילים.

קריעה על קריעה.

אלי ציון ועריה. שאלי שרופה באש.

ולחשוב שכל זה נעשה על ידי 'שלוחי דרחמנא' להחריבה ח"ו.

לא תסור… ימין ושמאל.
להטמין ראש בחול, בוודאי לא פטרון.
הפגנות ולוחמנות. אי אפשר למשוך עם כולם לאורך זמן. וראה ערך התנתקות. ציבור מלוכד ומגובש, שהיה מוכן למסור נפש. חוץ מכמה נכים בגוף והמון נכים בנפש, לא השיגו כלום. אבל, כלום.

לכל הבוכים על זה, אכן יש לבכות כי הוא בסך הכל הרע במיעוטו, אבל בכל זאת זה נעשה בשליחות גדולי ישראל שליט"א.
ובמקום לצעוק ולעורר מהומות ומחלוקות, תקחו ספר תהלים ותתפללו אל ה'. ואלו היוצאים בפשקווילים וכדו', אין מבוקשם כבוד שמים, והם גורמים ההיפך מכבוד שמים.

גוועלד געשרייגן!!!
גם עמלק חיפש רק את אלו שהיה הענן פולטן רק אלו שלא לומדים רק מכסות וכו'
על דא קא בכינא

אני יודע בבירור כי הרב שלום כהן לא ידע על המהלך עד שישי האחרון והזמין משהו להתייץ עימו במוצ"ש אך הפוליטיקאים השאירו אותו מחוץ לדלת…ועל סמך זה העבירו בש"ס את החוק בלי התכנסות מועצת החכמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture