גפני: "על המדינה לתקצב את ארגוני ההצלה באופן ישיר"

יו"ר ועדת הכספים: "לו הייתי במד"א, הייתי מחבק את 'איחוד הצלה' ומגדיל את כוחי" • רפרנט בריאות באגף תקציבים מגלה: עד סוף השנה יגובשו יחד עם מד"א ומשרד הבריאות הסכמות על התקצוב • משרד הבריאות טוען כי הוא מתקצב את מד"א דרך צריכת שירותים "קשה לתמוך בתאגיד בשל השתייכותו לצלה"א"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"ועדת הכספים רואה חשיבות עליונה בחיזוקם של כלל ארגוני ההצלה, זהו אינטרס חיוני וחשוב עבור כל אזרחי ישראל", כך הצהיר היום (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בדיון מיוחד בעניין התקצוב המוגבל של המדינה את שירותי ההצלה.

גפני הודיע כי "ועדת הכספים תעקוב אחר ההתקדמות בנושא" ודרש מנציגי משרדי הבריאות והאוצר "לקדם מתווה לתקצוב הולם של הארגונים, כך שיוכלו לתפקד כראוי הן בשגרה והן בחירום". גפני קרא לראשי מד"א "לחבק את ארגון איחוד הצלה וכל גורם שתורם בצורה מקצועית ויעילה בתחומי החירום וההצלה. לו הייתי במד"א, הייתי מחבק את אנשי 'איחוד הצלה' על אלפי המתנדבים שלו, כי בכך הייתי מגדיל את כוחי".

את הדיון יזמה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, שהדגישה שכמו כל אזרחי ישראל התוודעה לסוגייה לאחר שנדרשה באופן אישי לשירות של מד"א. נחמיאס-ורבין: "הופתעתי לגלות ששירותי ההצלה של מדינת ישראל, למעט הכבאות, לא נמצאים בבסיס התקציב. המדינה קונה שירותים אמנם ממד"א ומשלמת בעיקר באמצעות החזרי קופות החולים בהיקף של 250 מיליון ₪, עבור שירותים בהיקף של 750 מיליון ₪ ויותר".

במהלך הדיון עלה כי קיימת המלצה של המועצה לביטחון לאומי שמד"א תתוקצב ב- 20 מיליון ₪ לצורך הכנה לשעת חירום. מעבר לכך, נאלץ הארגון להתדפק על דלתותיהם של יהודים פילנתרופיים כדי לקיים עצמו. המשנה למנכ"ל מד"א, אורן בלושטיין, אמר כי דרישת המל"ל מתייחסת לתקציב חירום של מוכנות לאתגרים שאנחנו מקווים שלא יהיו. מדובר בתקציב קטן ביחס לצרכים של מדינת ישראל בתחומי החירום".

קרא עוד:
[postim]

מנהלת תחום בכיר שירותי הצלה במשרד הבריאות, מירי כהן, טענה: "מד"א כן מתוקצב על-ידינו, אכן לא כפי שמתוקצבים כבאות והמשטרה. הוא תאגיד סטטוטורי וזה שהוא חלק מהצלב האדום דורש עצמאות במידה רבה. אנחנו מתקצבים בערך ב- 150 מיליון ₪ לשוטף. מתקצבים חובשים מלווים, מוכנות להתמודדות עם חומרים מסוכנים ועוד. סה"כ הסכום היום עומד על 70 מיליון ₪ בלי החלק של השתתפות קופות החולים בשירותים שונים, בעיקר אמבולנסים, שזה מגיע לכ- 200 מיליון ₪ ב- 2015. כלומר, התקצוב דרך צריכת שירותים".

חנוכת אופנועים, אמבולנסים, ניידת טיפול נמרץ וניידות דם שנתרמו עי אגודות הידידים של מדא - צילום דוברות מדא 19.10.15 (1)רכבי חירום שנתרמו בידי אגודות הידידים של מד"א

"יחד עם זאת" אמרה כהן, "יש לנו דיונים עם מד"א ועם האוצר לעזור גם ב-2015 וגם ב-2016. שגרת החירום מתוקצבת בתקציב שנתי ב-6 מיליון ₪ בנוסף לתקציבים האחרים. מד"א מהווה חוליה קריטית במוכנות לחירום אך יש גם צורך של מוכנות בתי החולים לחירום שגם את זה אנחנו חייבים לתקצב. הסיוע עליו אנחנו דנים כעת עם האוצר נועד להיות עוד בתקציב של השנה 2015".

רפרנט בריאות באגף תקציבים, אלעד מסאסא: "אנחנו עובדים על עניין התקצוב יחד עם מד"א ומשרד הבריאות ומקווים שנגיע להסכמות בזמן הקרוב. עד סוף 2015. אנחנו בהתדיינות, בשלבים מתקדמים".

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, חזר והדגיש, כי "חיזוק ארגוני ההצלה זהו אינטרס של כל אזרח בישראל. אנחנו נעקוב אחרי העניין הזה וגם השר ליצמן בעניין. אנחנו רוצים שהנושא יוסדר". גפני הזכיר שהוא הגיש "הצעת חוק לאיחוד המוקדים, כמו שהדבר מתקיים בארה"ב, שם קו אחד לכל גורמי ההצלה. זה מחויב המציאות. משאית עמוסת חומרים כימיים שמתהפכת בכביש ומתקשרים למד"א על-מנת לטפל בנפגעים, אך בעצם יש עוד כמה גורמים מידיים לעניין הזה. אם יהיה איחוד מוקדים אז כל הגורמים הרלוונטיים יגיעו".

דליפת חומס במפעל הוד חפר בנתניה. צילום דוברות כבאות והצלה 1"דרוש איחוד מוקדים". כבאים בזירת דליפת חומ"ס

גפני הוסיף, כי "יש שלושה גורמים שמתעסקים בהצלה והמרכזי בהם זה מד"א. השני, איננו במעמד של מד"א, אך עדיין ציבורי: 'איחוד הצלה' עם אלפי מתנדבים והגורם השלישי, החברות הפרטיות. לו הייתי במד"א, הייתי מחבק אותם. הייתי מגדיל את כוחי. במציאות, 'איחוד הצלה' כשקונה מכשיר הנשמה או קטנו וכד' הוא משלם מע"מ בעוד שמד"א לא. זו מדינת חלם וזה חייב להשתנות".

בסיכום הדיון דרש גפני מהאוצר "לנהוג בעניין תקצוב מד"א וכלל גופי ההצלה באופן חיובי. ועדת הכספים תכין את המסקנות מהדיון הזה ותעקוב אחר התקדמות הטיפול בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture