נפתחו מטות המחוזות בחברת החשמל; היערכות מיוחדת בשכונות החרדיות

מנכ"ל החברה הורה בשעה זו על פתיחת מטות בכלל מחוזות החברה המטות יאוישו עד לסיום אירועי מערכת החורף הנוכחית • הושלמה הצטיידות החירום ושינוע הגנרטורים לאזורים הרגישים בצפון ובירושלים • תוגברה היערכות לקראת השבת בשכונות החרדיות

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בעקבות מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את ישראל בסוף השבוע הקרוב, ממשיכה חברת החשמל לתגבר את צוותי העבודה בשטח לעבודה בכל שעות היממה. בנוסף, הושלמה הצבת גנרטורים וציוד יעודי נוסף לאיזור הגליל אשר צפויים לספק מענה מיידי להפסקות חשמל במידת הצורך. כמו כן החלה החברה בשבועיים האחרונים לאחר קבלת האישורים מפקיד היערות בכריתת עצים נרחב בקרבת רשתות חשמל.

החברה תגברה את מוקדי השירות 103 ונמצאת בכוננות מלאה של צוותי עבודה לתיקונים וציוד כבד הכולל במות הרמה ומנופים ליציאה מידית לשטח. בנוסף התבצע תיאום והידוק הקשר לקראת הסופה עם רשויות מקומיות וגורמי חירום בצפון בתיאום עם הרשויות ומשטרת ישראל יצוותו נציגים במשטרת צפת, נצרת, עירית צפת ומועצה אזורית מרום הגליל.

חברת חשמל מדגישה כי על אף ההערכות המקדימה הנרחבת אין "אפס תקלות". הרוחות העזות הצפויות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק שיגרום להפסקות באספקת החשמל.

קרא עוד:
[postim]

הבוקר קיימו שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, ומנכ"ל משרד האנרגיה, שאול מרידור, דיון עם יו"ר חברת החשמל, אלוף במיל' יפתח רון טל, על היערכותה ומוכנותה של חברת החשמל לתנאי מזג האוויר.

השר שטייניץ ביקש להגדיל את כמות עובדי חברת החשמל הנמצאים בשטח ולהיות ערוכים למתן מענה מהיר למקרה של פגיעת מזג האוויר ברשת החשמל. יו"ר חברת החשמל הסביר, כי חברת החשמל נערכת בימים האחרונים למזג האוויר הסוער הצפוי, ובעקבות כך תוגברה כמות עובדי חברת החשמל ברחבי הארץ וכן במוקד החברה, בכדי לאפשר מענה מהיר לפונים.

השר שטייניץ הוסיף, כי הוא בטוח, שלקחי הסערה הקודמת נלמדו ונלקו בחשבון, וכי חברת החשמל תדע לספק את השירות הנדרש בצורה יעילה וטובה. השר שטייניץ הנחה את הנהלת חברת החשמל לעדכן בזמן אמת במהלך סוף השבוע על נזקי מזג האוויר, במידה ויהיו, פריסת עובדי החברה בשטח והאם נדרש סיוע ממשרד האנרגיה.

גנרטורים חברת החשמל 1

לקראת ערב שבת: חברת החשמל מבקשת להשתמש בחשמל באופן מושכל

חברת החשמל פונה לציבור ומבקשת במזג האוויר הסוער הצפוי להמשך גם בימים הקרובים, לקראת ערב שבת להשתמש בחשמל באופן מושכל.

בחברת החשמל מסבירים כי כשצריך יותר חשמל כדאי לעשות זאת כהלכה. זה בטוח יותר, חסכוני יותר ונעים הרבה יותר. היקף השימוש במכשירי החשמל גדל באופן משמעותי ובפרק זמן קצר יחסית. העומסים הכבדים בביקושים לחשמל, בשעות שלקראת כניסת חגים ושבתות, במקומות בהם אין התאמה בין תשתית החשמל בבית לעומסים, עלולים לגרום לתקלות, הפרעות בקווים ונזקים רבים לתשתית החשמל, ובעקבות כך גם עלולות להיגרם הפסקות חשמל. לכן, ממליצים בחברת החשמל במידת האפשר להסיט את השימושים הכבדים לקראת שבת למועד מוקדם יותר או למוצאי שבת, כמו לדוגמא: שימוש במכונות כביסה וייבוש במוצאי שבת ולא במקביל עם הפעלת תנור הבישול והאפיה. חלוקת העומסים תוריד את שיאי הביקוש הנקודתיים.

לאור מזג האוויר הסוער והעומס בביקושים, פועלים צוותי חברת החשמל בכוננות מיוחדת הכוללת תגבור העובדים בשטח על מנת לתת מענה מידי ככל הניתן לתיקון תקלות ולגידול בביקושים. בד בבד, החברה פועלת להגיע להבנות בנוגע לתיקון תקלות באספקת החשמל לשכונות החרדיות הקורות לאחר כניסת השבת, מאחר שבמקרים רבים מדובר על פיקוח נפש.

בחברת החשמל אומרים כי הם מקיימים קשר הדוק וממוקד עם הציבור החרדי בשכונות השונות ברחבי הארץ ופועלים תוך הכרת הצרכים הייחודיים לשכונות אלה.

גנרטורים חברת החשמל 3גנרטורים של חברת חשמל מקודמים לאיזור צפת ולרמת הגולן, וצפויים לספק מענה מיידי להפסקות חשמל במידת הצורך.(צילומים: יוסי וייס)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture