ברק ניצח: צה"ל פינה את תושבי 'בית המכפלה' בחברון

שר הביטחון: הפינוי הסתיים ללא אלימות. פעילי ימין: דיווח על אלימות קשה מצד המשטרה. ברק לעיתונאים: "אמשיך לפעול לשמירת החוק והדמוקרטיה תוך הבטחת מרות המדינה על אזרחיה"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שוטרי משטרת ישראל פינו לפני שעה קלה (ד') את המתיישבים שפלשו ל'בית המכפלה' בחברון. הפינוי בוצע בהוראת שר הביטחון אהוד ברק ובהמשך לצו שניתן למתיישבים שפלשו.

שר הביטחון אמר לאחר הפינוי: "אמשיך לפעול לשמירת החוק והדמוקרטיה תוך הבטחת מרות המדינה על אזרחיה". שר הביטחון ברק הוסיף כי הבקשה להיתר עסקה וכן חוקיות הרכישה ימשיכו להתברר באופן מקצועי וללא פניות, "אך לא ניתן לאפשר מצב בו ננקטות פעולות המנוגדות לחוק במטרה לקבוע או להכתיב לשלטון עובדות בשטח".

השר והמשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון, קרא מוקדם יותר הבוקר להפקיע משר הביטחון אהוד ברק את הטיפול בהתיישבות ביהודה ושומרון, ולהעביר אותו לצוות שרים נרחב. "ברק לא פותר בעיות, אלא מבעיר מדורות", אמר יעלון.

מלשכתו של ברק לא נשארו חייבים והשיבו כי "האיש שהכריז על עצמו שלשום כיורש של בנימין נתניהו התחיל את מסע הפריימריז שלו בקריצות לעבר מתפקדיו של משה פייגלין בליכוד.

"מצער שהשר יעלון מערבב שיקולים פוליטיים זולים לצורכי פריימריז בהחלטות מערכת הביטחון, תוך פגיעה באחריות הממשלה להגנת הדמוקרטיה ושלטון החוק".

בשעות הבוקר התראיין נציג פלסטיני בגלי צה"ל ואמר כי פרשת בית המכפלה היא פרובוקציה של המתנחלים כדי לסכל פתרון של שתי מדינות לשני עמים. "ישראלים שקונים אדמות בטריטוריה פלסטינית והופכים אותן למושבות הורסים את הרעיון ששני העמים יחיו כאן בשלום", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברק עושה את העבודה בשביל נתניהו
הוא חושב שהוא ישאיר אותו בקדנציה הבאה באיזה תפקיד חשוב
האשם הגדול הוא ביבי נתניהו
אולי את הבית של אריאל שרון בשוק הערבי צריך לפנות כי זה פרובקציה???
מי שפוגע בהתישבות בישראל סופו כמו של שרון
" הקב"ה יתן לו באנה על הראש יפול ולא יקום"
(דברי הר' עובדיה יוסף על ההתנתקות של אריאל שרון)

מעניין שהפלסטיני הזה שדיבר בגלי צה"ל (איך נותנים לו בכלל במה לדבר ברדיו הרשמי של צה"ל???????) לא הזכיר את כל הערבים ימ"ש שבאים לקנות דירות במקומות כמו נצרת עילית כדי להשתלט על עוד ועוד שטח ולהפוך אותו למקום בריבונות פלסטינית בעתיד!!

"ישראלים שקונים אדמות בטריטוריה פלסטינית והופכים אותן למושבות הורסים את הרעיון ששני העמים יחיו כאן בשלום", אין כאן דוקיום, יש כאן הצעה אובססיסיבית להתיישב באוקיינוס במלים של בית מרקחת

שנת תשע"ב, ועל השלט: "אין כניסה ליהודים"

עשרות שנים אחרי סוף השואה, נמצא המקום היחיד בעולם בו אוסרים על יהודים להיכנס. הגרמנים קראו לזה "יודן ריין" – נקי מיהודים, אבל השלט אינו בגרמנית

חידה: היכן נמצא כיום השלט הנבזי "אין כניסה ליהודים"? במוזיאון ′יד ושם′? ב′גנזך קידוש השם′ בבני-ברק? ב′בית התפוצות′? טוב, זה הרי ברור. זה יותר מ-70 שנה אחרי השואה, מובן מאליו ששלט כזה ניתן לראות אך במוזיאונים.
אבל בשבת האחרונה התברר לי כי טעיתי. נתקלתי בשלט כזה אורגינלי, ′חי ובועט′, המכריז ומזהיר באופן חגיגי: "אין כניסה ליהודים", וזאת הן בשפה העברית והן בתרגום אנגלי. את כל אלה ראו עיניי, לא עיני זר, בעת ביקורי בשבת האחרונה והמרוממת, ′שבת חיי שרה′, בעיר הקודש חברון, ליד שער הכניסה לשטח בחברון המפורסם בכינויו ′שטח H1′.
לטובת מי שאינו מתמצא כל כך, נבאר כי מדובר בחלקה הגדול יותר של העיר חברון, אשר בסמטאותיו התגוררו אחינו בני ישראל דורות על גבי דורות, ובהם גדולי ישראל ומצוקי ארץ. חלק עיר זה, למרבה החרפה, נלקח מבניו של אברהם אבינו ונמסר בגזילה לפראי אדם אשר ידם בכל ויד כל בם.
מיהו יהודי?
הבנתם? שלט "אין כניסה ליהודים" לא קיים אפילו באיראן, אבל הוא ניצב ב′עיר העברית הראשונה, הלא היא (לא תל-אביב, אלא) חברון, שנרכשה כדת וכדין, בכסף בשטר ובחזקה על ידי אברהם העברי.
שאלתי את החיילים המאבטחים את שער הכניסה על פי מה הם קובעים ′מיהו יהודי′? שמא צריך פלוני בן פלוני החפץ להיכנס לשטח הנ"ל להציג תעודה אורולוגית המאשרת שאינו חתום חלילה באות ברית קודש של בריתו של אברהם אבינו, מייסד חברון?
החייל, בחור טוב ותמים, התבלבל, והגיב בחיוך של מבוכה: "נו, ברור שלך תיאסר הכניסה, כי אתה בוודאי נראה כיהודי…" .
′יודן ריין′ בעברית
כמובן, נהניתי לספוג את המחמאה. אבל כל זה אינו שווה לי ולא לנו נוכח החרפה שיש בכך שהמקום היחיד בעולם אליו "אין כניסה ליהודים" (אבל יש כניסה לכלבים ויש גם יש כניסה גם לאנרכיסטים) הוא המקום המקודש שהוא ערש היהדות והעם היהודי – עיר הקודש חברון.
שום פלפול לא יעזור; אלה פני הדברים ב′מבחן התוצאה′. כנראה בדורנו, תרדמה נפלה על בניו של אברהם אבינו, זכותו תגן עלינו, להיוושע ובמהרה בדבר ישועה ורחמים!

וכל מילה מיותרת

בנשמתו של ברק יש תערובת של ערב רב ועמלק,
צריך לכבוש את כל ארץ ישראל, וליישב את כולה ביהודים, ואוי ואבוי למי שיפגע בזה, האם לא ראיתם כמה צרות אירעו לאלו שהיו שותפים בהתנתקות וכיוצא בזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture