יוזמה חדשה בשמאל: התנתקות חד צדדית מכפרי מזרח ירושלים

השר לשעבר חיים רמון הקים תנועה בשם "להציל את ירושלים היהודית" במטרה להתנתק מהכפרים הערבים שמסביב לירושלים • גם התכנית המדינית של הרצוג כוללת התנתקות מחלק מעיר הבירה • "נתניהו חילק את ירושלים, עכשיו נותר לבנות חומה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יוזמה חדשה בשמאל מבקשת לחלק בפועל את העיר ירושלים ולמעשה להתנתק מהכפרים הערבים שסופחו לעיר הבירה לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים.

על מנת לקדם את היוזמה, הקים השר לשעבר חיים רמון תנועה ציבורית חדשה בשם "להציל את ירושלים היהודית". אישי ציבור נוספים מצידה השמאלי של המפה הפוליטית בישראל הצטרפו לתנועה, שמדגישה כי היא אינה פוליטית.

במגילת היסוד שלה נאמר כי "התנועה להצלת ירושלים היהודית הוקמה במטרה לפעול למען ירושלים יהודית באמצעות ניתוק 28 כפרים פלסטינים שסופחו לעיר אחרי מלחמת ששת הימים, כפרים שמעולם לא היו שייכים לירושלים, כמו מחנה הפליטים שועפט, ג'בל מוכבר, צור באחר ועוד".

קרא עוד:
[postim]

"כפרים אילו על תושביהם יחזרו להיות חלק מהגדה המערבית במעמד של אזורי B או C. ניתוק זה יאפשר, בראש ובראשונה, להגביר את הביטחון של תושבי העיר ירושלים באמצעות הקמת גדר הפרדה ביטחונית, גדר שתפריד את ירושלים מהכפרים הללו, כדוגמת הגדר הקיימת בין ישראל וגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון".

עוד טוענים בתנועה כי "צעד זה גם יאפשר לצה"ל ולכוחות הביטחון לפעול בכפרים אילו כפי שהם פועלים בשטחי הגדה. כיום רק המשטרה רשאית לפעול בהם". כתוצאה מכך, מסבירים בתנועה החדשה, 200 אלף פלסטינים יחדלו מלהיות תושבי קבע של ירושלים ולא יהיו בעלי זכות הצבעה לעירייה.

לדבריהם, ניתוק זה ישנה את המאזן הדמוגרפי בעיר מן היסוד. החזרת 200 אלף ערבים לשטחי הרשות תיצור מצב שבו 80 אחוז מתושבי ירושלים יהיו יהודים ורק 20 אחוז ערבים. מהלך כזה, לדברי התנועה, יחסוך למדינה מדי שנה כ-2-3 מיליארד שקלים, שמשולמים לתושבי הכפרים למימון קצבאות הביטוח הלאומי, שירותי בריאות ושירותים עירוניים וממלכתיים אחרים.

KNESSET

לא רק חיים רמון, גם על פי תוכנית ההיפרדות של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אחד הצעדים הוא הפרדת הכפרים הפלסטינים מירושלים. "ירושלים היום לא רק מחולקת – היא מפוררת. נתניהו כבר חילק את ירושלים, אבל גם כאן גמגם ועשה חצי עבודה. המפגעים ממשיכים לחדור לשכונות היהודיות. אז למה אנחנו משחקים בנדמה לי? אם הפרדה – אז עד הסוף", אמר.

לדבריו, "נשלים את בניית החומה שתשאיר את הכפרים הפלסטיניים מחוץ לבירת ישראל. ואז נאחד מחדש את ירושלים האמיתית בלי מאות אלפי פלסטינים שיהיו בצד השני של החומה. עיסאוויה היא לא חלק מבירת ישראל הנצחית ולא תהיה. גם לא מחנה הפליטים שועפאט. ניפרד מהם, נקים חומה. למחבלים לא תהיה גישה ליהודים. אלה שרוצים לעבוד ולהתפרנס ולא לדקור – אותם אני משאיר לשיקולי מערכת הביטחון".

.

בטור שפרסם חיים רמון, הגיב לטענות של אנשי הימין נגד תוכנית החלוקה של ירושלים. לדבריו, "נתניהו והימין מקרבים את קצה של ירושלים היהודית והציונית ומפקירים את עתידה בידי הפלסטינים, שזכאים ויכולים, בכל רגע נתון, להחליט להשתתף בהמוניהם בבחירות לראשות עיריית ירושלים ולמועצת העיר ולהכתיר ראש עירייה מטעמם על פי חוק".

"נתניהו אינו מחלק את ירושלים, כטענת הימין הקיצוני. הוא מערער את יסודותיה של ירושלים היהודית בירת ישראל. הפחד האופייני שלו ליזום מהלכים חיוניים וליטול עליהם אחריות מלאה נחשף בשנימופעים הפוכים: מצד אחד הוא, במשך כל שנותיו כראש הממשלה וכשר האוצר, לא נקף אצבע לשינוי תנאי החיים של הפלסטינים בכפרים שסופחו לירושלים ולהבטחת זכויותיהם. מצד אחר, הוא מפקיר את ביטחונם של תושבי ירושלים היהודית ואינו מעז לבצע צעדים רדיקליים כדי למנוע את הפיכתה של בירת ישראל לעיר דו־לאומית, שכ־40% מתושביה חיים בתנאים מחפירים. אכן, ביבי אינו מחלק את ירושלים, ביבי מחריב את ירושלים היהודית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture