תחקיר הפיגוע בתל אביב: המשטרה חשבה שהאח היה המחבל

המשטרה פרסמה את תוצאות התחקיר המעלה כי נרשם עומס במוקדי המשטרה • הדיווח על המחבל הגיעה רק אחרי שהמשטרה כבר פשטה על וואדי ערה • השיתוף פעולה עם השב"כ היה לקוי • ומדוע לא פרסמו את תמונת המחבל?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשטרה מפרסמת היום את תוצאות התחקיר אודות המחדלים והתלונות הרבות שנשמעו אודות התנהלותה בחקירת פיגוע הירי בתל אביב ובתפיסת המחבל נשאת מלחם רק שבוע לאחר הפיגוע.

על התלונה על כך שלא הגיבו מיידית לפניות של אזרחים למוקד מאה של המשטרה אומרים שם כי ביום הפיגוע זוהתה בפעילות כלל מוקדי המשטרה עלייה של עשרות אחוזים בהשוואה לשגרה. במוקד 100 מחוז ת"א נרשמה ביום האירוע עליה של 40% בפניות הציבור למוקד.

הדיווח המפורסם אודות חשוד כמחבל שנסע באוטובוס וירד בהרצליה בדרכו לואדי עארה, התקבל במחוז חוף באמצעות המעסיק של עדות הראיה, למעלה מ- 5 שעות לאחר הפיגוע. הדיווח נכתב על ידי המוקדן כיאות והועבר כנדרש למוקד ת"א ומשם לצוות החקירה המיוחד שעסק בפיגוע, לטיפול הקמ"ן הרלוונטי.

קרא עוד:
[postim]

במשטרה טוענים כי דיווח זה הגיע למוקד לאחר שהימ"מ וכוחות נוספים נשלחו זה מכבר לפעילות בוואדי ערה לצורך לכידת המחבל, על בסיס מידע אחר שהיה במערכת ולפיכך לא היה בדיווח כדי להשפיע על הפעילות המבצעית. עם זאת, טוענים במשטרה כי התקשרו חזרה אל המעסיק ממספר חסום, אך הוא לא ענה להם.

עוד עולה מהתחקיר המשטרתי כי שיתוף הפעולה עם השב"כ היה מסורבל לעתים. למרות זאת, בסופו של יום, פעולות המשטרה והשב"כ מתחילת ועד לסגירת האירוע, הביאו לכך שהמחבל אותר ונוטרל בהצלחה, מבלי שהצליח לפגוע בקורבנות נוספים.

במשטרה מסבירים כי נושא פעילות המשטרה בתל אביב היתה נושא בשיח הציבורי – תקשורתי, בשל העובדה כי בעת ניהול החקירה, לא ניתן היה להסביר את הרקע לכל פעילות, על מנת שלא לשרת חלילה את קבלת ההחלטות של הרוצח. במשטרה מתנערים מאמירות שעלו בתקשורת על ידי גורמים לא רשמיים, כאילו נעשה "שימוש" בציבור על מנת להונות את הרוצח.

DSC_9190

מהתחקיר עולה שאלפי שוטרים של מחוז תל אביב ומחוזות אחרים, חלקם מיחידות מיוחדות, פעלו לאורך כל ימי המבצע ברחובות, באופן גלוי וסמוי, עד להסרה סופית של האיום – רגע לכידת המחבל ואלו שסייעו לו – תוך שהמשימות משתנות על פי הערכת המצב. בדיקת ההחלטות המבצעיות מעלה כי המשטרה לא חסכה במשאבים, בנוסף לשאר משימותיה החשובות, לאור העובדה כי פיגוע כזה משפיע מאד על תחושת הביטחון האישי. ​

שבוע המרדף התאפיין בלחץ ציבורי ותקשורתי משמעותי לקבלת מידע על התפתחות החקירה והמבצע ללכידת המחבל, במסגרתו עלתה לדיון ציבורי סוגיית פרסום תמונה עדכנית של הרוצח. ממצאי התחקיר מעלים כי התמונה הראשונה שהועלתה לרשת (שלא על ידי משטרת ישראל) היתה עד לסיום הטיפול (כולל לאחר החיפוש בביתו) התמונה העדכנית והמייצגת ביותר של המפגע.

DSC_71342

בתגובה לתחקיר, אמר מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי מדובר באירוע חריג, בו אזרח ישראלי מבצע פיגוע באזור המחיה המוכר לו היטב מעבודתו, תוך זמן קצר ביותר, משנה ביגוד וחוזר להתנהג כאזרח תמים, מה שמאפשר לו לנתק מגע מן השטח, ללא צורך בסייענים.

המפכ"ל הוסיף: "לצד הלקחים הנקודתיים שהופקו, כדאי לשים לב לתופעה מטרידה של חיבור אוכלוסייה פלילית לטרור- באמצעות "גיוס עצמי" לדאע"ש ודומיו. נושא זה מעסיק מאד את משטרת ישראל והיא מקיימת שיח עמוק עם שב"כ, כדי לתת לו מענה נכון ובשיתוף פעולה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

א) לא הבנתי מה הקשר בין התגובה של המפכ"ל לתחקיר.
ב) אם כך היתה מתנהלת כל חקירה של משטרה אין ספק שאולמרט היה עדיין ראש ממשלה, ודרעי עשרים שנה שר הפנים ברצף. הכל קשקוש. מסתובב מחבל ליד הבית, לאחר שנסע בתחבורה ציבורית מאזור תל אביב עד לערה, שבוע שלם הוא נמצא במקום, כשבזמן זה הוא אפילו יוצא לקניות בסופר המקומי. ואלפי שוטרים לא מצליחים לאתר אותו. בושה! וזה בלי קשר לסיפור עם הבנות שזיהו אותו באוטובוס, והודיעו ע"כ למשטרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture