בישראל מבהירים: בחוסר ברירה נאלץ להתערב צבאית בסוריה

גורם ביטחוני ישראלי בכיר הבהיר לאחר יציאת רוסיה מסוריה כי ישראל לא תסכים שחיזבאללה ואיראן יקבלו נוכחות של קבע ברמת הגולן וכי אם לא יישאר לישראל ברירה הם יתערבו צבאית בנעשה בסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"ישראל צריכה לעשות הכל כדי למנוע אפשרות שחיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן יקבלו נוכחות של קבע לאורך הגבול ברמת הגולן. זה צריך להיות קו אדום ישראלי ברור", כך אומר גורם ביטחוני ישראלי בכיר.

עד כה, בישראל נמנעו מהתערבות צבאית בסוריה, מלבד כאשר על פי דיווחים בכלי תקשורת זרים, שבדרך כלל לא זכו לאישור רשמי בישראל, תקפו מטוסי חיל האוויר יעדים בסוריה, במרבית המקרים על מנת לסכל הברחות נשק לחיזבאללה.

בישראל מתקיימים מזה זמן דיונים על היום שאחרי ההסדרה בסוריה. בקרב מקבלי ההחלטות נלקחת בחשבון האפשרות, כי ההכרזה הרוסית באה בהמשך למגעים והסכמות בין פוטין לאובמה על חלוקת סוריה לנתחים. במקרה כזה, אומר גורם ביטחוני ישראלי בכיר לאל-מוניטור, "אסור לנו להסכים לשרטוט מחדש של קווי עימות וחזיתות".

קרא עוד:
[postim]

לשאלה מה ישראל צריכה לעשות אם הדרישה הזו תידחה במסגרת ההסדרה, ענה הגורם: "הכל, כולל שימוש בכוח. ישראל הצליחה להישאר מחוץ למאבק הדמים בסוריה ותמרנה בזהירות בין הצדדים, אבל ברגע האמת אסור לנו להתבלבל. מציאות בה נפתחת חזית שנייה נגד ישראל בגולן היא בלתי אפשרית ובלתי קבילה מבחינתנו".

מיטב מומחי הביטחון הישראלים, כולל זרועות המודיעין, בוחנים כעת את השלכותיה של היציאה הרוסית מסוריה. נבדקת גם האפשרות שמדובר בתרגיל יחסי ציבור של פוטין, שמאחוריו דילול לא משמעותי של כוחות אך המשך מעורבות צבאית יומיומית.

"פוטין הצליח להטעות את העולם כמה פעמים בשנים האחרונות, ואף פעם אי אפשר לדעת למה באמת הוא מתכוון", אמר לאל-מוניטור גורם דיפלומטי ישראלי בכיר. "אסור לשכוח שגם את המעורבות הצבאית בסוריה הרוסים הכחישו בשלב הראשון, עד שמטוסי התובלה החלו לנחות בלטקיה. כרגע, האבק טרם שקע, ואף אחד לא יודע מה באמת רוצה פוטין".

יעקב קדמי, מי שהיה ראש "נתיב", ארגון ישראלי חשאי שהיה מופקד על הקשר עם יהודי ברית המועצות מעבר למסך הברזל, לפני נפילת רוסיה הסובייטית, אומר: "נדמה לי שרוב הפרשנים לא הבינו את ההודעה של פוטין", הוא אומר, "חיל הים הרוסי נשאר בטרטוס. למעלה ממחצית מטוסי הקרב נשארים בלטקיה. גם היחידות המיוחדות שמגנות על הבסיסים הללו נשארות. חיל האוויר הרוסי ימשיך לעזור לאסד בהתקפות נגד המורדים. סוללות ה-400S נשארות. נכון, חלק מהמטוסים, בעיקר הסוחוי 34, חוזרים לרוסיה. אבל היועצים לצבא הסורי נשארים, מרמת הגדוד עד המטכ"ל, כמו גם המערכות האלקטרוניות, הלוגיסטיקה, המל"טים, מסוקי הקרב. לא מדובר בעזיבה, אלא בדילול מסוים".

לדברי קדמי, הרוסים עשו הערכת מצב והגיעו למסקנה שניתן לדלל את הכוחות. "היקף הפעילות האווירית של הרוסים ירד בשני שליש אחרי הפסקת האש, כשבמקביל היקף הגיחות של חיל האוויר הסורי עלה לכ-30 גיחות ביום לפחות. גם איכות הגיחות של הסורים עלתה. מספר חזיתות הלחימה העיקריות ירד מ-12 לשש, והרוסים הגיעו למסקנה שהסורים עומדים כרגע על הרגליים בכוחות עצמם. זה הכל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture