תביעה משפטית: הרשת החברתית טוויטר שימשה לביצוע פיגועי דאעש

לאחר הפיגוע בירושלים, תביעה פורצת דרך נגד טוויטר חושפת: שימש לביצוע פיגועי דאעש • התביעה מתעדת בפירוט כיצד נטלה טוויטר את תפקיד המפתח שלה בהפיכת דאע"ש לארגון הטרור האימתני ביותר בעולם כיום, בגלל התבטאות של הנהלת החברה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משפחותיהם של שניים מקרבנות פיגועי דאעש בפריז ובבריסל הגישו היום באמצעות ארגון שורת הדין הישראלי תביעה פורצת דרך נגד חברת "טוויטר". התביעה הוגשה בשל תפקידה המשמעותי של זו, בסיוע לארגון הטרור בביצוע התקפות הטרור בפריז ובבריסל, בהם נהרגו קרוב ל-200 בני אדם, ונפצעו מאות רבות.

לדברי עורכת הדין של המשפחות, ניצנה דרשן-לייטנר, העומדת בראש ארגון "שורת הדין", "זוהי התביעה הראשונה המעלה על נס ומתעדת בפירוט כיצד נטלה טוויטר את תפקיד המפתח שלה בהפיכת דאעש לארגון הטרור האימתני ביותר בעולם כיום, וכיצד דאעש השתמשה באופן ייחודי בטוויטר בהקשר לשניים מהפיגועים הקשים ביותר באירופה בעת האחרונה. ביחס למדיות חברתיות מקבילות, דווקא טוויטר מכולם, עמדה על סירובה העיקש לנתק את שירותיה עבור טרוריסטים, בהצהירה כי "על הציוצים להמשיך ולצייץ בלי הפרעה", אף שמשמעותן הישירה היא רצח המוני של בני אדם.

התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי המחוזי בדרום מדינת ניו יורק, הינה בדרישה לפיצויים נזיקיים ופיצויים עונשיים על מותם של שני קרבנות פיגועי דאעש. אלו הם שני הקרבנות: אלכסנדר (אלכס) פינצ'ובסקי (29), שנהרג על ידי מתאבד דאעשי שפוצץ עצמו בבריסל, בלגיה, ב-22 במרץ 2016. ניומי גונזלס, (26), שנהרג על ידי טרוריסט פעיל דאעש במתקפת ירי בפריז, צרפת, ב-13 בנובמבר 2015.

התביעה, מתארת בפירוט רב דרכים רבות וייחודיות בהן דאעש עשתה שימוש בפלטפורמת טוויטר ככלי נשק במלחמתה הטרוריסטית, כולל אפליקציות ספציפיות, האשטאגים ייעודיים המכפילים כל ציוץ מטעמם פי כמה, גיוס חברים חדשים באופן שיטתי, ושאר פעולות שאפשרה להם הרשת על מנת להיהפך לארגון הטרור המאיים ביותר בעולם כעת.

בכתב התביעה גם מודגם כיצד השתמשו אנשי דאעש בטוויטר, ובאופן ספציפי כיצד עשו זאת לפני, במהלך, ולאחר הפיגועים בפריז ובריסל. זאת לצורך גיוס פעילים, הפצת האידאולוגיה, והפחדת ההמונים. טוויטר שימשה ככלי נאמן בידי אנשי מפתח באותם פיגועים, כולל את המפקד הישיר של ההתקפה בפריז, וכולל את המהנדס מטעם דאעש שבנה את הפצצות בשני הפיגועים, ובעצמו התפוצץ כמתאבד בפיגוע בבריסל.

עו"ד לייטנר מוסיפה: "כתב התביעה חושף קשרים ישירים בין טוויטר ובין הטרור, וכאשר הצדק ייעשה במקרה הזה, זה יכריח את טוויטר, לצד אחרים, להפנים שתמיכה בטרור אינה משתלמת".

שורת הדין הינו ארגון זכויות אדם היושב בתל אביב ומתמחה בתביעות נגד טרור ובייצוג מאות קרבנות טרור יהודים וישראלים, וגם אחרים. הארגון מנהל תביעות הן בארץ והן בחו"ל כנגד ארגוני טרור, כנגד מדינות תומכות טרור וכנגד גופים המממנים ומסייעים לטרור בכל דרך. הארגון לקח על עצמו כמטרה לרושש את ארגוני הטרור, מתוך הבנה שהכסף הוא החמצן לטרור. תביעה אחת בכל פעם.

ארגון שורת הדין כבר זכה בפסקי דין של למעלה ממיליארד דולרים, מתוכם הוא הקפיא למעלה מ-600 מיליון דולרים של נכסי טרור, והצליח עד היום לממש למעלה מ-200 מיליון דולרים שהגיעו לידי נפגעי הטרור ובני משפחותיהם. בשנת 2015 זכה הארגון בפסק דין של 655 מיליון דולרים מבית משפט פדרלי כנגד הרשות הפלסטינית ואש"ף בגין אחריותם לפיגועי טרור. הגם שנושא הסמכות בתיק זה עודנו נתון לדיונים בערכאות ערעור אמריקניות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture