סערה בנתניה: מכללה מסיונרית-נוצרית בלב העיר

רבני העיר נתניה ונציגי הציבור בעירייה נערכים לקרב בלימה נגד הכוונה להקמת מרכז מסיונרי ענק באזור התעשייה בנתניה • סגן ראש העיר, חגי חדד: "אפעל בכל הכח שברשותי על מנת שתופעה זו תסולק מהעיר" • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

תדהמה ודאגה בעיר נתניה בעקבות התפשטות הפעילות המסיונרית בעיר. רבים מהארגונים הנאבקים במסיון, בגיבויים של גדולי הדור וכלל רבני ישראל, מתריעים מזה שנים על התפשטות הפעילות המסיונרית באזור השרון, אך נדמה שהצעד הבא הוא ללא ספק עליית מדרגה.

ה"מכללה הישראלית" נשמע אמנם שם תמים למדי, אך מעיון ובדיקה של המכללה הממוקמת בעיר נתניה ועתידה לפתוח את שעריה בשנה הבאה, בסמוך לתחנת הרכבת, על-פני שטח עצום של 2,000 מ"ר, מתברר, שמדובר במכללה המכשירה "מנהיגים", כלשונם, להשפעה על הדור הצעיר באמונה באותו האיש ימ"ש. כך חשף העיתון 'יהדות בשרון'.

קרא עוד:

[postim]

"לא יקום ולא יהיה"

לצד לימודים אקדמיים (שעלולים להיות מוכרים בישראל בשל "חסות" מאוניברסיטה נוצרית בארה"ב) מצהירה המכללה במפורש כי בכוונתה להקים מרכז מסיונרי ארצי בתוככי המכללה, שישתרע על פני אולם ענק ויהיה מרכז מסיונרי ארצי, זאת לצד מרצי המכללה שכולם אישים המאמינים באותו האיש ימ"ש, וכל זאת כאמור בעיר נתניה, הידועה בריבוי תושביה הדתיים, החרדים והמסורתיים, אשר רק המחשבה על הקמת מרכז שכזה בתוככי העיר מדאיגה את לב כולם.

רבני העיר, וכן חברי העירייה ועסקנים חרדים הוכו בתדהמה לנוכח חשיפת העיתון על כוונת המכללה. חלקם בתחילה סירבו פשוט להאמין.

הרב יהושע רוזנברג, רב שכונת קרית נורדאו ומי שעמד בעבר מאחורי מאבקים לשמירת צביונה היהודי והתורני של שוחח עם 'יהדות בשרון'. "זה פשוט לא יתכן" אמר הרב. "במה מתייחד עם ישראל? איך נותנים לדבר שכזה לקום במדינת היהודים? אותם אלו שרדפו את היהודים במשך מאות בשנים, העלילו עלילות שונות ומשונות, ערכו מסעות להשמדת יהודים, מעזים בחוצפתם עד עצם היום הזה לנסות להמיר דתם של אנשים באמצעים שונים ומתוחכמים, אותם אלו יקבלו הכרה שכזו בעיר נתניה? לא יקום ולא יהיה". הרב רוזנברג הבטיח "אני מתכוון לכנס את כל רבני העיר בדחיפות ולפעול כחומה בצורה נגד המהלך ההרסני".

"כל יהודי חייב למחות כנגד התופעה הנלוזה"

הרב מנחם וולפא, רב קהילת חב"ד ומרבני העיר, ביקש להדגיש את חובת המחאה המוטלת על כל יהודי. "חובת המחאה מוטלת על כולנו. לא יקום ולא יהיה. כל יהודי חייב לצאת ולמחות כנגד התופעה הנלוזה". בדבריו הדגיש הרב וולפא את המחויבות של כלל רבני העיר יחד עם קברניטי העירייה לפעול לביטול הדבר.

הרב יהודה שלוש, רב מזרח נתניה שבעבר נלחם כנגד הקמת בית הספר הנוצרי באיזורו והצליח, אמר כי "כדאי להבין היטב את המתרחש. לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים ולצאת למאבק תודעתי ומעשי למיגורם מהעיר נתניה".

"על הציבור לפקוח עיניים"

מי שחשף את כוונת המכללה הוא ר' אלעזר פרץ, מנהל ארגון 'מרכז החסד' שעל-ידי 'מטה משיח' בעיר, שנוכח בפעילות מסיונרית לפני חג הפסח במסווה של עזרה לנזקקים. "הקמת מכללה שכזו שמצהירה במפורש על הכשרת מנהיגים להפצת ה"בשורה" שלהם, מדאיגה ומקוממת. ידוע לי על יהודי אחד לפחות שהגיע מבית מסורתי ונפל ברשתם".

פרץ הזהיר את הציבור, ואמר כי על הציבור "לפקוח עיניים ולהיזהר מהפעילות הזו שבאה גם במסווה של מחווה הומניטארית, ולצערנו רובם ככולם שם יהודים מאם יהודיה. אין ספק שעל כולנו להתחזק באמונה היהודית האמיתית בבשורת הגאולה השלימה והתגלות מלך המשיח. צריך לעורר את הציפיה לבואו ולפרסם זאת בכל מקום מתוך גאווה יהודית ובכך לבטל את כל האמונות הנוגדות את העם היהודי ותורתו".

חברי עיריית נתניה קיבלו את הדברים בתדהמה רבה. סגנית ראש העירייה, הגב' אביטל לאופר, הממונה על החינוך בעיר, סירבה בתחילה להאמין שמכללה שכזו תוקם בעיר. לאחר בירור הדברים עם 'יהדות בשרון' וגורמים נוספים היא נשמעה נסערת במיוחד. "פשוט לא להאמין אני מזועזעת. בעבר הצלחנו למנוע את הכניסה שלהם לעיר בשמות שונים, כולל משפט שהעירייה מקיימת עד היום עם קבוצה משיחית שניסתה להיכנס במרמה לפעילות בתוך מתחם של אחד מבתי הספר בעיר. גם כאן, אבדוק ואעשה כל מאמץ למנוע את הפעילות המסיונרית הזו בתוככי העיר".

"תופעה מוכרת בנתניה"

גם סגן ראש העירייה, חגי חדד, היה מופתע מהדברים, אך הכיר את התופעה ונכנס לפעילות מיידית בנושא. "התופעה הזאת מוכרת בנתניה שנים" מסר הרב חדד בתגובתו, "אבל לפתוח מכללה שהיא כנגד היהדות, לא יעלה על הדעת. אפעל בכל הכח שברשותי על מנת שתופעה זו תסולק מהעיר".

לתופעה מסתבר, היו ניצנים כבר לפני שנים. בעבר התקיים מאבק אותו הובילו הרב יהודה שלוש וחבר המועצה קובי לוי להעתקת בית ספר אמריקאי נוצרי משכונת 'קרית השרון' למושבה אבן יהודה, זאת אחרי מאבק ממושך והצלחתם למניעת כספים שהיו מיועדים לבית הספר המסיונרי זה.

חבר המועצה, קובי לוי, היה נחרץ בתגובתו: "לא יקום ולא יהיה כדבר הזה. כמו שנלחמנו אז על הצביון היהדי המיוחד של עירנו. כך יהיה וכך ישאר. המכללה הנוראה הזו לא תקום בעיר נתניה. אני אגבש את כל חברי המועצה שיעשו הכל להרחיק אותם מהעיר".

"חוד החנית של הפעילות המסיונרית בישראל"

בארגון "יד לאחים" הידוע בפעילותו נגד הכתות המסיונריות לא הופתעו כלל. "מדובר במכללה מסיונרית מובהקת, המשמשת כמרכז וכחוד החנית של הפעילות המסיונרית בישראל. ארגוננו התריע בעבר כנגד התופעה הזו ובעיקר כנגד המרת הדת אותם הפעילו תלמידי מכללות דומות בישראל".

לדברי הארגון "בעיר נתניה מתקיימת לאחרונה פעילות מסיונרית מתוגברת ורק לאחרונה פעל "יד לאחים" למנוע כינוס שהתקיים ברח' שמואל הנציב בעיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture