הפיכה ביתד נאמן: מכתבי פיטורים לבכירים ובעלים חדשים

דרמה בעולם התקשורת החרדית: בסיומו של מהלך שהתבשל במשך מספר חודשים, התהפכו היוצרות ביתד נאמן • מקורבי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א השתלטו על העיתון, ופיטרו את העורך הראשי • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

מהפך ביתד נאמן: הנגיד הרב שמעון גליק הפך לבעלי העיתון המשפיע ביותר במגזר החרדי, וזאת לאחר מהלך שהתבשל במשך מספר חודשים. בכירים בעיתון, וביניהם העורך המיתולוגי נ. גרוסמן, פוטרו.

לפני כחצי שנה ביקש מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א להעביר מסר למרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א, בו הוא הודיע על רצונו לערוך שינויים ב'יתד' ולרענן את השורות. מרן הגרי"ש נתן את ברכתו העקרונית למהלך, אך הדבר לא יצא אל הפועל בשל החולשה שתקפה את מרן הגרי"ש.

לאחר דיונים סודיים שנערכו במהלך החודשים האחרונים, נתן אמש מרן הגראי"ל אור ירוק לביצוע המהלך ההיסטורי. ארבעת חברי העמותה המנהלת את העיתון – הרב יחזקאל אסחייק, הרב שמואל אפשטיין, הרב משה אהרון ברוורמן והרב נתן זוכובסקי – נתנו את ברכתם למהלך, ובכך סללו את השתלטותו של גליק על העמותה ועל העיתון.

הנהלת העמותה צירפה את הרבנים הרב אליעזר קפלן מ'עזרה למרפא' ואחיינו של הגרב"ד פוברסקי שליט"א; הרב יצחק ויזל מקורבו ונהגו של מרן הגראי"ל שטיינמן ומנכ"ל רשת הגנים 'נטע שעשועים'; והרב שלמה שטרן חבר עיריית בני ברק וממקורבי הדיין הגר"י סילמן.

בשעה 20:00 צפויה הנהלת העיתון החדשה להתכנס בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א כדי לקבל את ברכתו להצלחה בהמשך הדרך.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
23 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין אם יוקם עיתון מתחרה

יש לי כמה הערות
א. יתד נאמן אינו העיתון המשפיע ביותר בציבור החרדי (וזה כבר בלשון המעטה)
ב. זה מה שיצא שדוחקו הצידה רבנים חשובים לכל אורך הדרך
ג.נקווה שהבעלים החדשים ישכילו לנהל את העיתון לשביעות רצון של כל הצדדים ולא להשמיט ולהשמיץ כל מי שלא הולך בתלם (שבמגזר הזה יש הרבה כאלו)

האם נמשיך לקרוא את מאמריו של פ. חובב כאן באתר??

העיתון הזה כבר מזמן לא עניני אלא מפלגתי. הוא מיותר לגמרי

לפני כחצי שנה ביקש מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א להעביר מסר למרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א, בו הוא הודיע על רצונו לערוך שינויים ב'יתד' ולרענן את השורות. מרן הגרי"ש נתן את ברכתו העקרונית למהלך, אך הדבר לא יצא אל הפועל בשל החולשה שתקפה את מרן הגרי"ש.

אבל אני לא מבין אם יש כבר עיתון משפחה בשביל מה צריך יתד

ברוך אתה … …. …. …. שביער עבודה זרה מארצינו

נו אז מה נקבל לידינו עוד 'משפחה'.

נקבל לידינו עיתון יהודי תורני יותר, בלי אינטריגות, יותר עם דעת תורה בהירה ונקיה, ולא פוליטיקה זולה ומאוסה.

ברוך השם סוף לתככים בציבור החרדי

כולנו מכוים שהוא גם לא יהיה שמולאני כמו שהוא היה עד היום אלה שיהיה אוהב את עם ישראל ושונה את אויבינו

העם היהודי לא יודע עברית?!

אני יאומר את האמת זה בכלל לא מענין אותי כן פיטרו לא פיטרו את מי זה מענין בכלל הם כולם פחות או יותר אתו דבר מבזים ומשפילים את ציבור העובדים.
מה קרה אסור לבן אדם לדואג למחיתו תמיד היה צדיקים וגדולי הדור שישבו ולמדו וגם דאגו לפרנסתם וזה לא נכון לכנותם החרדים החדשים כפי שכינה כמה פעמים יתד נאמן

בס"ד
לא לעולם חוסן. החזו"א אמר שרק אחרי שלושים שנה מתחילים קצת לראות הנהגת ה'. סוף סוף זה הגיע. מאז תשמ"ח כולנו סבלנו ומנעו את אחדות ישראל. הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו.

לנחמני מאלעד
זה לא "ציבור העובדים" אלא ציבור ללא רבנים באמת, כל אחד בונה דת לעצמו
תיראה כמה מסתובבים עם אינטרנט שלא לדבר על צניעות וכו'
הם מתפרקים מבתוכו דור שני עם חולצה צבעונית, ודור שלישי….

לירקון אם זה מה שיש לך לענות אז ניראה לי אני לא בתוך אבל ניראה לי שהעם היהודי צודק. וגם אני סובר כך שיתד נאמן הוא עיתון שמואלני ששונה יהודים בני אברהם יצחק ויעקב אבינו בלי אהבה לאחיו שבשמרון אפילו שהם קצת שונים מאיתנו אבל אסור להסתכל על החסרונות צריך להסתכל על החצי כוס המלאה ולא על הרקה המתנחלים יש בהם הרבה מעלות

לגוליק
קודם כל סליחה שאני לא יודעה ליכטוב את שמך כמו שצריך
אולי תוכל ללמד אותי איך שמים פס קטן מעל ה ג.
חוץ מזה בטך שהציבור הזה יהיה ללא רבנים ויהיו בציבור הזה כי דוחים אותם ומשפילם אותם וכמובן שיהו בהם מקולקלים. ולא מקבלים את ילדיהם למוסדות החינוך אז שלא יהיה בהם מקולקלים אין להם רבנים שיעזרו להם בעצה ותושיה והכל ביגלל שמשפילים אותם. וזה טעות ליקרוא להם החרדים החדשים כל הכבוד להם שהם דואגים ללחם ילדיהם ולא שלא עובדים על חשבון ילדיהם

לנחמני
למה לציבור הזה אין רבנים? יש מספיק רבנים לכווווווווווולם ובשפע!!!!
אלא שציבור שלא מתיחס לרבנים אין לרבנים מה לעשות איתו (לא כל אלו שעובדים אין להם רבנים, לא כתוב בשום מקום בתורה שאסור לעבוד) אבל אצל הלטאים משום מה מי שיוצא לעבוד זה קצת נגד הזרם ואז בד"כ מי שנגד הזרם בדרך כלל זה מתבטא בעוד דברים

חבל שהמהלך הזה לא מגובה מספיק על ידי קהל עם ועידה. מספיק עם התירוצים, תנו לרבנים לנהל את הציבור החרדי ולא לעסקנים!!!

בס"ד
יתד נאמן עיתון מיותר. הגיע הזמן לסגור אותו. הסוף לביזיון הרבנים, העיתון יתד נאמן, הוקם במטרה לנגח, ושנים על גבי שנים, ניגח מערכות אלקים חיים, כגון, הכתבות שבוע אחר שבוע, נגד הרב לנדא רבה של בני ברק. בצורה אכזרית ומכוערת, כל מיני שקרים וכדו', במטרה לנגח את מערכת הכשרות, שכולי עלמא מודה, שזאת מערכת הכשרות הטובה ביותר בכל עולם. ולא נדבר, מה שכתבו בצורה אכזרית ומכוערת, גגד העוסק בצורכי ציבור באמונה, כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש, והעיזו לדבר סרה גם בכ"ק האדמו"ר בעל התניא.אם כן, אכן יתד נאמן עיתון מיותר. הגיע הזמן לסגור אותו. "שהחינו וקימנו והיגענו לזמן הזה" וכן יאבדו כל איובך השם אמן:
אמרכל הבמה להגיב:

בס"ד

העיתון יתד נאמן, הוקם במטרה לנגח, ושנים על גבי שנים, ניגח מערכות אלקים חיים, כגון, הכתבות שבוע אחר שבוע, נגד הרב לנדא רבה של בני ברק. בצורה אכזרית ומכוערת, כל מיני שקרים וכדו', במטרה לנגח את מערכת הכשרות, שכולי עלמא מודה, שזאת מערכת הכשרות הטובה ביותר בכל העולם.
הרב ישראל גליס, עורך 'יתד נאמן' בשנותיו הראשונות, חושף סודות אפלים על העיתון: "הפעילו לחצים שאכתוב מאמרים נגד הכשרות של הרב לנדא, במטרה לפאר את כשרות 'שארית'". גליס טוען כי אחד מ"אנשי ההשקפה" בעיתון הפעיל "מועדון משחקים", וחשף כיצד הם סילפו מכתבים של הרב שך. סערה ומה הסיבה שהוא עזב את המערכת בסופו של דבר? לא תאמינו. גליס טוען כי הפעילו עליו לחצים לכתוב נגד הכשרות המהודרת של הרב משה-יהודה-לייב לנדא – רבה של העיר בני-ברק, כדי לרומם את מערכת הכשרות הכושלת 'שארית ישראל'."מכיוון ש'שארית' לא תפס, הם ביקשו ממני לכתוב מאמרים נגד הרב לנדא. המטרה הייתה לפאר את 'שארית'", גילה, "ביקשו שאכתוב שגלידת פרווה של הרב לנדא – זה בעצם חלבי, כי אפשר 'למצוא' ברכיבים אבקת חלב"…
אם כן, אכן יתד נאמן עיתון מיותר. הגיע הזמן לסגור אותו. "שהחינו וקימנו והיגענו לזמן הזה" וכן יאבדו כל איובך השם אמן:

אמרכל הבמה להגיב

בס"ד

יתד נאמן עיתון מיותר. הגיע הזמן לסגור אותו. הסוף לביזיון הרבנים. העיתון יתד נאמן, הוקם במטרה לנגח, ושנים על גבי שנים, ניגח מערכות אלקים חיים, כגון, הכתבות שבוע אחר שבוע, נגד הרב לנדא רבה של בני ברק. בצורה אכזרית ומכוערת, כל מיני שקרים וכדו', במטרה לנגח את מערכת הכשרות, שכולי עלמא מודה, שזאת מערכת הכשרות הטובה ביותר בכל העולם. ולא נדבר, מה שכתבו בצורה אכזרית ומכוערת, גגד העוסק בצורכי ציבור באמונה, כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש, והעיזו לדבר סרה גם בכ"ק האדמו"ר בעל התניא. אם כן, אכן יתד נאמן עיתון מיותר. הגיע הזמן לסגור אותו. "שהחינו וקימנו והיגענו לזמן הזה" וכן יאבדו כל איובך השם אמן:
אמרכל הבמה להגיב

רק לא הבנתי אם הוא כזה מדעיל אז למה מקורבי הרב שטינמן נכנסים אליו שיקימו עיתון חדש נקי ומסודר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture