דרישה משגריר גרמניה בישראל לטפל בחקיקת חוק שיאפשר ברית מילה במדינתו

חברי ועדת העליה והתפוצות של הכנסת, תבעו אתמול משגריר גרמניה בישראל, אנדריאס מיכאליס, להבהיר לפרלמנט הגרמני (הבונדסטאג), כי עליו לחוקק במהירות חוק שיאפשר עריכת ברית מילה במדינה. זאת לאור פסיקת בית משפט בעיר קלן שאסר זאת.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (הליכוד), אמר לשגריר הגרמני כי בישראל יש חשש כבד מהשלכות פסיקה זו, וכי על הפרלמנט של מדינתו לא להסתפק בהצהרות אלא לחוקק במהירות חוק שיעגן את זכות המילה. "מתקופת אברהם אבינו אנו מקפידים על מצווה זו, והפסיקה משליכה על כל יהודי אירופה. פסה"ד הוא חלוט, ולכן רק חוק בבונדסטאג יבהיר את החופש בעניין. הקהילות היהודית בכל העולם עוקבות אחרי תגובת הבונדסטאג, כי יש לפסיקה אפקט מצנן על החלטות הורים יהודיים בגרמניה כולה לערוך ברית לילדיהם", אמר דנון.

קרא עוד:

[postim]

השגריר מיכאליס אמר, כי "מדובר נושא חשוב ביותר, המעורר ויכוח גם בגרמניה. בעשרים השנים האחרונות הקהילות היהודיות בגרמניה צמחו בשליש, ואנו מחויבים להמשך הצמיחה הזו. בית המשפט החליט על פיטוריו של רופא שעשה מילה כושלת לילד מוסלמי בן ארבע. הנתבע זוכה בערכאה הראשונה, אך בבית המשפט המחוזי של מדינת קלן נטען שהמילה לא שירתה את טובת הילד. על פי החוקה הגרמנית, יש זכות הילד לאי פגיעה גופנית בו, ובית המשפט החליט שהזכות הזו גוברת על חופש הדת, כיוון שמדובר בפגיעה בלתי הפיכה". לדבריו, בית המשפט הפדרלי לא יוכל להתערב בפסיקה זו, אך אין לפסיקה בקלן שום השפעה על בתי משפט אחרים.

השגריר בועדה לצידו של דנון (פלאש 90)

הוא גם הוסיף ואמר, כי שר החוץ הגרמני הבהיר שחופש הדת מעוגן בחוק, וברית מילה מעוגן במסורת הדתית, ולכן אסור שפסיקה משפטית תטיל ספק בכך. "יש להפריד משפטית בין פגיעה גופנית לנזק גופני חמור, אך אני יודע שאין דקדוק זה מרגיע. יש כבר היום שלוש מפלגות בבונדסטאג שמקדמות חקיקה כדי לעגן את הזכות לברית מילה, אך היוזמה תשוב ותעלה אם נגלה שהפסיקה הזו ממשיכה לעורר בעיות".

מנכ"ל הרבנות הראשית, עודד וינר, אמר בתגובה לדברי השגריר, כי בית המשפט של מדינת קלן מחייב את בתי המשפט האזוריים בקלן, וגם 37 בתי משפט אחרים לא חייבים אך יכולים להסתמך על הפסיקה בקלן. "כבר היום מוהלים גם בברלין אסרו על ברית מילה אחת, או שההורים נאלצים לנסוע לארצות סמוכות. מתוך סקר שנערך, כחמישים אחוז מתושבי גרמניה תומכים בפסיקה זו, מתוך החשש מכוחם העולה של המוסלמים במדינה", טען וינר.

ד"ר ינון שנקר, הבהיר כי המילה איננה רק זכות דתית, אלא גם חובה רפואית מצילת חיים העוצרת מגיפות. "בזכות העליה לארץ הגיעו לכאן כמיליון גברים, אך רק כמאתיים אלף נימולים, וכל השאר ביקשו לערוך כאן בארץ את המילה, לא רק מסיבות דתיות אלא גם מסיבות רפואיות", אמר.

ח"כ הרב אורי מקלב, הודה כי הופתע מהפסיקה בקלן, אך ציין כי הוא מעודד מתגובת ממשלת גרמניה. הוא אמר, כי "ברית המילה היא הסכם בין העם היהודי לבין בורא עולם, והוא כרטיס הכניסה לעם היהודי". ח"כ הרב ישראל אייכלר, הוסיף כי אימהות בשואה ערכו ברית מילה לילדיהן לפני המוות, כדי שימותו כיהודים.

ח"כ יעקב אדרי (קדימה), אמר כי נשיא הבונדסטאג הוטרד מאד מהפסיקה הזו, אך הוא משוכנע מהנחישות הגרמנית לטפל בכך. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), ציין כי "מדובר בפסיקה קשה לעם היהודי, המקיים מצווה זו כבר 4000 שנה. כבר הרומאים ניסו למנוע את קיום המצווה הזו, ודווקא חוקר גרמני פרסם מאמר לפני כשלושים שנה, שקבע כי דווקא ביום השמיני קרישת הדם היא הטובה והגבוהה ביותר". גם ח"כ שלמה מולה (קדימה), הבהיר כי "העם היהודי נמצא בקונצנזוס מלא בעניין הזה, ואנחנו מצפים שמסר ההרגעה של שר החוץ הגרמני לא יסתפק במילים אלא גם במעשים. חקיקה לוקחת הרבה זמן ולכן בינתיים צריכים מהלך ממשלתי יעיל בעניין".

הרה"ג רבי פנחס גולדשמיט שליט"א, נשיא ועידת רבני אירופה, הזהיר כי כבר כשלוש שנים נרשמת מגמת הגבלת חופש הדת באירופה כולה, ולדבריו הפסיקה היא חלק מהתמונה הכוללת של תגובת הנגד האירופאית כלפי תרבויות לא אירופאיות החודרות ליבשת. "הפסיקה בקלן עלולה לגרום לאנטישמיות, כי היא רואה את התרבות הלא אירופאית כתת תרבות", הזהיר.

בהקשר זה צוין כי לא רק המילה, אלא גם השחיטה, בתי הקברות ובתי הספר היהודיים תחת התקפות כיום. בהולנד ארגון הרופאים מתנגד למילה, בנורבגיה הנציב לזכויות הילד מתנגד למילה, ובבריטניה בית המשפט ולא הקהילה היהודית קובעים מי יכנס לבית הספר היהודי.

אילן בן דב, מנהל מחלקת מרכז אירופה במשרד החוץ, הרגיע כי "הדבר האחרון שממשלת גרמניה רוצה הוא לפגוע בחיים או בזכויות היהודים במדינה זו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יעזור ה', שיועילו השתדלנויות, והחוק המביש ירד מהשולחן.

גרמניה 1939-2012…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture