שישה ח"כים מקדימה שוקלים לתמוך בהצעת חוק הגיוס של יעלון

בליכוד מנסים לפלג את סיעת קדימה • הנגבי שוקל לעזוב המפלגה ולחבור לליכוד • ח"כ אבסדזה אמורה לעזוב את קדימה ולהתמודד במפלגת העבודה •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שישה חברי כנסת מקדימה נפגשו בסוף השבוע ביוזמת ח"כ אבי דיכטר, עם המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון מהליכוד. הפגישה נועדה לבדיקת פרטי מתווה יעלון להצעת חוק גיוס חדש ונערכה בשל סירובו של מופז להציג את המתווה בסיעת קדימה.

קרא עוד:

[postim]

השישה ביקשו להבין, האם ניתן היה להגיע לפשרה בין המפלגות, שהיתה מייתרת את פירוק הקואליציה. מקורבים לאנשי קדימה מסרו, כי "אין בפגישה כדי להעיד על פילוג אפשרי במפלגה". הח"כים שהשתתפו בפגישה פרט לדיכטר הם: ישראל חסון, יעקב אדרי, דורון אביטל, יוליה שמאלוב ועתניאל שנלר, שהודיע בתום הפגישה, כי "מתווה הצעת חוק הגיוס של הליכוד הוא מאוזן וטוב ולכן הוא מתכוון לתמוך בהצעת החוק, לכשתובא להצבעה, גם בניגוד לדעת סיעת קדימה".

מאבק בקדימה: ח"כ חסון מול ח"כ שנלר

ח"כ שנלר הוסיף: "היום התגלה, כי החלטת קדימה בשעתו להיכנס לממשלה — הייתה מהלך של הונאה, שכן לא היה בכוונת שאול מופז להגיע להסדר למציאת חוק גיוס חדש, אלא אך ורק אם יהיה מדובר לפי המידות ולפי תפיסתו שלו בלבד. מובן, שאם הייתה כנות בכוונה לחוקק חוק לשוויון בנטל, אזי קדימה הייתה מגלה את הגמישות והאחריות הלאומית הנדרשת, ולא עוסקת בתרגילי השהייה פוליטיים, שמנעו את החקיקה".

לעומת שנלר, ח"כ ישראל חסון אינו מאמין מילה אחת ליעלון. לאחר הפגישה אמר חסון: "הגעתי לפגישה הייתה, במטרה לשמוע באופן בלתי אמצעי את הצעת השר יעלון לגיוס לכול. מצאתי כי המתווה שהציג יעלון הינו הולכה בכחש, הונאה, תרמית ומשחקי מילים. אין בו מאומה והוא אינו חותר לשירות לכול, אחריות אישית ושוויון. מדובר בניסיון תרמית של החברה הישראלית ולא בכדי הצעת יעלון טרם הוגשה בכנסת".

במערכת הפוליטית מעריכים, שהצעת החוק של יעלון 0 והליכוד, לא תובא לאישור הכנסת בשבוע זה. משום שלפי המצב כעת, אין לה רוב בכנסת.

ניסיונות בליכוד לפלג את סיעת קדימה

במערכת הפוליטית מעריכים, כי הפילוג בקדימה הוא עובדה מוגמרת והשאלה היא רק מתי זה יקרה. כיום מתארגנות בקדימה שתי קבוצות המבקשות לפצל את המפלגה. אחת שמה לה למטרה הקמת פלטפורמה פרלמנטרית לתנועה בראשות לבני. והשנייה, קבוצה שבראשה יעמוד כנראה השר לשעבר צחי הנגבי, מבקשת להיות חלק מהקואליציה ואולי גם להצטרף לליכוד. גורמים בליכוד מנסים לחבר בין קבוצת ח"כים בקדימה שהתנגדו ליציאה מהממשלה, לבין חברי "קבוצת לבני" שהתנגדה לכניסה לממשלה.

חברי הקבוצה דיווחו, כי במהלך סוף השבוע פנו אליהם גורמים בליכוד והציעו להם להשתתף במהלך של פילוג המפלגה, יחד עם ח"כים המבקשים לחבור לליכוד. בנתיים נמסר על עריקה ראשונה, ח"כ נינו אבסדזה אמורה לעזוב את קדימה ולהתמודד במפלגת העבודה.

השר לשעבר צחי הנגבי דחה הצעות לקרוא להקדמת הפריימריז לראשות קדימה כדי להחליף את יו"ר המפלגה, שאול מופז. במקביל הוא צפוי להודיע בימים הקרובים על פרישתו מקדימה. הנגבי התנגד בחריפות לפרישת קדימה ממשלת נתניהו והביע אכזבה מההחלטה לפרק את ממשלת האחדות. הוא צפוי להודיע כבר בימים הקרובים על המשך דרכו בקדימה וקיימת הערכה שיחבור לליכוד, ממנו פרש בעבר, יחד עם אריאל שרון בֿ2005 עם הקמת קדימה. להנגבי יחסים הטובים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנים האחרונות, ובייחוד בשנים שבהן עמד בראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בליכוד מעריכים, כי פרישת הנגבי — תאיץ גם את פרישתם וחזרתם של פעילי שטח רבים לליכוד, ובהם ראשי רשויות שעברו לפני 7 שנים לקדימה ובמקביל הם מנהלים לאחרונה עם אנשיו של נתניהו מגעים לשיתוף פעולה בשלטון המקומי.

מופז מעריך שהבחירות יוקדמו

בעקבות פרישת מפלגתו מממשלת האחדות וחזרתו לאופוזיציה, העריך היו"ר שאול מופז, כי הבחירות יוקדמו. הוא ציין כי "ההחלטה של הליכה לבחירות, בסופו של דבר, היא החלטה של הקואליציה הנוכחית. אנחנו נהיה מוכנים בכל עת לבחירות — שאני מעריך, שבעקבות פרישתנו מהממשלה הם אכן יוקדמו. אנחנו חוזרים בראש מורם לאופוזיציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture