גפני לדרעי: תטפל בנושאים 'שהמדינה לא מעיזה להכניס את ידיה אליהם'

שר הפנים התארח בוועדת הכספים, זכה לתמיכה מיו"ר וחברי הוועדה וניפק שורת הבטחות. החשובה בהם: אזרחי ישראל עוד יבינו כיצד מחושבת להם הארנונה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בישיבה של ועדת הכספים הבוקר בנושא תקציבי משרדי הפנים, הפריפריה ונגב גליל, הודיע השר, אריה דרעי, כי "במסגרת תכניות העבודה ל- 2017-2018, משרד הפנים שם לו למטרה לעשות סדר בשיטת חישוב הארנונה, כך שתחול שיטה אחידה וברורה בכל הארץ, שהאזרח ידע על מה הוא משלם וכיצד זה מחושב".

היעד המרכזי עליו הצהיר השר דרעי, הוא "צמצום הפערים בין הרשויות המקומיות, ובתוך כך, שינוי וקביעה מחודשת של גבולות של רשויות ומועצות מקומיות לצורך תיקון עיוותים שנוצרו לאורך השנים". כמו-כן, מתוך כוונה לתקן עיוותים בחלוקת המשאבים בין הרשויות, תבוטל הגדרת 'עיר עולים', כקריטריון המקנה זכות לקבלת 100% תשלומי ארנונה ממתקנים ממשלתיים ברשויות המוגדרות כך, אף שמזה שנים רבות הן אינן קולטות עלייה, בניגוד לערים קולטות בפועל שאינן מוגדרות כך.

עוד ציין כי התכנית האסטרטגית לצפון (18 מיליארד ₪) ולפיתוח המגזר הערבי (15 מיליארד ₪) תצאנה אל הפועל. השר זכה לאהדה יחסית בקרב רוב חברי הכנסת בוועדת הכספים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר, כי "למשרד הפנים וכמו גם למשרד הפריפריה, הנגב והגליל, חשיבות עצומה לקידום עניינים חברתיים ובכלל זה, קידום צדק חברתי וחלוקתי". גפני אמר לדרעי, כי "ועדת הכספים תעמוד מאחוריו ותתמוך בכל מהלך, קשה ככל שיהיה, שיהיה בו כדי לתקן עיוותים חברתיים".

שר הפנים, לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, הציג בפני הוועדה את יעדי המשרדים עליהם הוא מופקד ואת התקציבים העומדים לרשותו. השר ציין כיעדים מרכזיים, צמצום פערים בין רשויות מקוימות, שיפור תהליכים וצמצום הביורוקרטיה לאזרח, העצמת השלטון המקומי והנגשת שירותים.

דרעי דיבר בשבח מענקי האיזון וטען, כי "זהו התקציב היחיד בכל משרדי הממשלה, ש- 98% ממנו, הולכים רק לחלשים. כיום 65% מאוכלוסיית ישראל, בעשרות רשויות חזקות, לא מקבלים מענקי איזון. התקציב הזה הולך כולו לטובת 35% בלבד מהאוכלוסייה, ביישובים החלשים באשכולות סוציו-אקונומיים 1 עד 5. ב- 2017 וב- 2018, סך מענקי האיזון בכל אחת מהשנים אמורים לעמוד על 3 מיליארד ₪ ומאופן חלוקת התקציב הזה לרשויות החלשות בלבד, יוצא שפר נפש, מתקבל יותר כסף וזאת למרות הגידול באוכלוסייה".

בסיכום הדיון, פנה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לשר דרעי ולראשי משרדיו בקריאה: "אל תחששו לטפל בסוגיות הקשות של קביעה מחודשת של גבולות, ביטול עיר עולים והוועדות הגיאוגרפיות. הגיע הזמן לתקן עיוותים שנמשכים לאורך שנים. אל תחששו מרשויות מקומיות חזקות, שהאינטרס שלהן הוא שלא יהיה כל שינוי, אלא להמשיך את המצב הקיים מאז קום המדינה".

בין השאר ציין גפני כדוגמה, את הצורך לחלק את ההכנסות מבז"ן במפרץ חיפה, שמפעילותו סובלות על הרשויות הסמכות לו ואילו רק עיריית חיפה נהנית ממנו. גפני לשר: "אל תחששו לטפל בבעיות שהמדינה איננה מעיזה להיכנס אליהם. ועדת הכספים תעמוד באחוריכם בכל בעיה שתתעורר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture