על טיהור אתני ועל היחלשות הליכוד בסקרים • פרשנות

האם הפלסטינים אכן מעוניינים בטיהור אתני? אפשרי שיהודים יחיו במדינה פלסטינית? מה הקשר בין סרטון ראש הממשלה לירידת הליכוד בסקרים? • פרשנות על פוליטיקה ומדיניות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

צודק ראש הממשלה בדבריו שפורסמו בסרטון הטיהור האתני בסוף השבוע האחרון. צודק, מפני שהפלסטינים, בגיבוי מלא של ארצות הברית והאיחוד האירופי, אכן דורשים טיהור אתני של יהודים משטחי המדינה הפלסטינית העתידית.

דרישתם החצופה לייצור אזור נקי מיהודים, אינה מסתכמת רק מאז הקמתה אי פעם ואולי אף פעם. הם מבקשים לכפות על ישראל התערבות חיצונית ומבקשים ליישם את מדיניותם ההרסנית כבר כעת, כאשר השטח עדיין נמצא בוודאות בשליטה ישראלית.

קחו לדוגמה את עמונה. בג"ץ קבע כי יש צורך בפינוי 17 המבנים במקום, המדינה טוענת כי יש צורך לפנות רק שבעה מבנים. הניסיון להגיע לפשרה ולהעתיק את היישוב לגבעה סמוכה, נתקלת בהתנגדות אמריקנית עזה, כאשר אף האיחוד האירופי לוחץ על ישראל לקיים את פסיקת בג"ץ כלשונה ולא להגיע לפשרות.

חשבתם שאכפת להם משלטון החוק הישראלי ומפסיקות בג"ץ? קבלו דוגמה מהנעשה בסוסיא. שם הם לוחצים על מדינת ישראל שלא לפנות את הערבים שפלשו למקום כפי שהורו שופטי בג"ץ אלא להגיע איתם לפשרה ולשאיר את הפולשים בבתיהם. מה זה אם לא טיהור אתני?

וזה עוד לפני שנגענו בהתבטאויותיו של אבו מאזן ולפיהם לא יגור אף ישראלי בשטח המדינה הפלסטינית. שרק תעיזו להגיד שאף ערבי לא יגור בשטחי מדינת ישראל ותקבלו זעקות שבר מכל העולם על האפרטהייד הישראלי. צביעות כבר אמרנו?

השאילה היא רק, האם ראש ממשלת ישראל אכן היה צריך להגיד את הדברים. "כמו בכביש, גם בדיפלומטיה. צריכים להיות חכמים ולא צודקים". הדברים היו יכולים להיות נכונים אילו היינו צריכים להתרגש מהודעת גינוי של מחלקת המדינה האמריקאית. אך כאשר הם מגנים את ישראל על כל בניית סוכה בהתנחלות מבודדת באותם מילים שהם מגנים רצח עם בסוריה או ניסוי גרעיני בקוריאה, אין צורך להתרגש מהצביעות שלהם.

מעניין לציין, כי נתניהו כבר אמר את הדברים לפני כשנתיים וזכה לגינוי דווקא מצד יריבו מהצד הימני של המפה הפוליטית – נפתלי בנט. לטענת יו"ר הבית היהודי, אי אפשר להשאיר יהודים תחת שלטון פלסטיני, שכן, הם ירצחו אותם. נתניהו דרש ממנו אז להתנצל באומרו כי הוא פגע במאמצי ההסברה הישראלים. שימו לב: נתניהו מבין לבד שאי אפשר להשאיר מבחירה את ההתנחלויות בשטחי המדינה הפלסטינית אם תקום. הוא עושה זאת כדי לחשוף את הצביעות הפלסטינית. כנראה שבנט הבין. עובדה שכעת הוא שותק.

מדוע נתניהו מפרסם את הסרטון דווקא כעת? ייתכן שהדברים באים על רקע האפשרות לחידוש השיחות עם הפלסטינים בתיווך רוסי, אך ייתכן גם כי הדברים נועדו בכלל לצורכי פנים, על רקע הירידה בכוחה של מפלגת הליכוד בסקרים האחרונים הצופים כי מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד תהפוך למפלגה הגדולה ביותר בכנסת הבאה. (למרות שאין ספק כי המפלגה בעליה, לפיד לא יהיה ראש הממשלה הבא גם לפי הסקרים שמאירים לו פנים כעת, אך זה כבר נושא לטור נפרד).

לפיד ונתניהו מתחרים ביניהם מי יהיה הביבי הבא. לפיד מנסה לחקות את התנהלותו הנוכחית של ביבי, אך ללא תחושת המיאוס והשחיתות שפשתה בראש הממשלה. על מנת להלחם בו, חייב בנימין נתניהו להיות יותר ביבי מביבי ולהתעלות מעל עצמו. תחושת ההתקרבנות, האוייב הרע שבדרך, (בעבר איראן, אח"כ התקשורת וכעת כל העולם), ושימו לב לסיום של סרטון הטיהור האתני. "הגיע הזמן שמישהו יאמר את זה. והנה אמרתי זאת". מנהיג אמיץ. מעיז להגיד את האמת.

הוא אכן הוכיח אומץ רב כאשר העיז להגיד זאת מול המצלמה למרות שידע ש"ייקבל על הראש" מהאמריקאים. נשאר רק לקוות, שהוא יודע מה הוא עושה וכי הסרטון לא עלה לרשת בגלל שיקולים פוליטיים אלא יש לו מדיניות מסודרת והוא לא מקריב את האינטרסים הישראלים על חשבון האינטרסים האישיים שלו.

אנחנו, יהודים מאמינים בני מאמינים, יודעים כי לא סרטון זה או התנהלות אחרת תביא את הישועה. "לב מלכים ושרים ביד ה'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture