הבית הלבן: פסגת טראמפ – קים תיערך ביום שלישי הבא

הממשל האמריקני הכריז שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ון און ייפגשו ב-12 ליוני בשעה 09:00 שעון סינגפור (04:00 שעון ישראל). ביום שישי קיבל טראמפ מכתב אישי מקים על ידי קים יונג צ'ול, שליחו של מנהיג צפון קוריאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבית הלבן מסר הערב (שני) כי הפסגה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שנקבעה ל-12 ליוני בסינגפור, תיערך במועדה בשעה 09:00 שעון סינגפור (04:00 שעון ישראל).

בממשל האמריקני שבו ואמרו מוקדם יותר היום כי מדיניות ה"לחץ המקסימלי" על קוריאה הצפונית לא תשתנה בעקבות הפסגה המתוכננת. כמו כן, סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית לחצו על טראמפ שלא להגיע לעסקה שתותיר בידי המדינה המבודדת נשק גרעיני, ואיימו כי ימשיכו ואף יגבירו את הסנקציות עליה במידה ולא תעמוד בתנאי הזה.

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מסרה כי היא בטוחה שביכולתה לפקח כראוי אחר התכנית הגרעינית הקוריאנית, לאחר שתיחתם עסקה עם קוריאה הצפונית. בתוך כך, רוסיה הזמינה את קים לבקר במדינה. דובר הקרמלין אמר כי מנהיגה של המדינה המבודדת עשוי להגיע לביקור כחלק מפורום כלכלי שייערך בעיר ולדיווסטוק בספטמבר.

אתמול דווח בעיתון מקוריאה הדרומית כי הנשיא מון ג'יאה אין, עשוי להכריז יחד עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על סיומה של המלחמה בחצי האי, במהלך הפסגה שיערכו בסינגפור.

"החלו ההכנות לכך שמון, קים וטראמפ יכריזו רשמית ב-12 או ב-13 ביוני על סיומה של מלחמת קוריאה", אמר הגורם. במקרה שהכרזה כזו אכן תתממש, היא תישא ערך סמלי רב, אולם לא תהיה לה השפעה של ממש בשטח.

על מנת להחליף את ההכרזה על הפסקת אש בהסכם שלום, יש צורך בשלוש החתימות של אלה שחתמו על הסכם הפסקת האש ב-1953, כלומר ארה"ב, שחתמה אז על ההסכם בשם קוריאה הדרומית, קוריאה הצפונית וסין.

ביום שישי הודיע הנשיא טראמפ כי הפסגה בינו לבין שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און תיערך לאחר שבוטלה בחודש שעבר. טראמפ אמר את הדברים לאחר שקים יונג צ'ול, סגנו של שליט קוריאה הצפונית, הגיע לבית הלבן בוושינגטון. הבכיר הצפון קוריאני נפגש עם טראמפ והעביר לו מכתב אישי מקים.

צילום: הבית הלבן

הפגישה עם קים יונג צ'ול, שליחו של מנהיג צפון קוריאה, שמשמש כיום כראש צוות המשא ומתן של צפון קוריאה לשיחות הגרעין, נמשכה כשעה וחצי והוגדרה בתקשורת האמריקנית כ"היסטורית", מאחר ומדובר באישיות הצפון קוריאנית הבכירה ביותר שנפגשה עם נשיא אמריקני מאז שנת 2000.

"אתם תיאלצו לנסוע כי תצטרכו להיות בסינגפור", אמר טראמפ לכתבים במדשאות הבית הלבן. "אני חושב שזה עומד להיות תהליך מאוד מוצלח בסופו של דבר". הנשיא הוסיף כי הוא מאמין שסיום הסכסוך בחצי האי הקוריאני עשוי לבוא כתוצאה מהפסגה, וכי שינוי משמעותי במדינה המבודדת יקרה תחת קים ג'ונג און. טראמפ סיפר כי אמר לשליח הצפון קוריאני שוושינגטון תימנע כעת מהטלת סנקציות נוספות על פיונגיאנג. "אני מצפה ליום בו אוכל להסיר מעליה את העיצומים", אמר טראמפ.

"זה היה מכתב יפה מאוד, מעניין מאוד", אמר טראמפ לכתבים, וסנט בהם: "הייתם מוכנים לשלם הרבה מאוד כדי לדעת מה כתוב במכתב, נכון? כמה, כמה הייתם מוכנים לשלם?". "דיברנו כמעט על הכל", אמר טראמפ בהתייחסו לפגישה. "ב-12 ביוני נהיה בסינגפור. אולי לא הכל יקרה בפגישה אחת, אולי לא נחתום על הסכם כבר בתאריך זה, אבל תהיה פגישה אחרי שנים של איבה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture