הסכם הפסקת האש בין סוריה לישראל בסכנה? זעזועים ברמת הגולן

אוסטריה תחזיר לארצה 380 משקיפי או"ם הנמצאים ברמת הגולן | פוטין נשיא רוסיה קופץ על המציאה ומבקש להכניס חיילים שלו במקום האוסטרים | ישראל מתנגדת נחרצות ומאמינה שוושינגטון תנהג כמוה

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

בעוד אזור רמת הגולן מתחמם ומתחמש, בעיקר בצדו הסורי, יש מי שרואה את התופעה כסכנה מהותית לשלום חייליו. כך אוסטריה למשל, שהחליטה בסוף השבוע האחרון, להחזיר לארצה כ- 380 חיילים הנמצאים מטעמה כמשקיפי האו"ם ברמת הגולן. מי זה שמנצל את הפרצה בסדר הקבוע מזה שנים שהופר? ולדימיר פוטין.

קרא עוד:

[postim]

אוסטריה היא המדינה ששלחה לאזור הכי הרבה חיילים מאז הסכם הפסקת האש ב-1974. "הסכנה המיידית והבלתי-נשלטת לחיילים האוסטרים התגברה לרמה בלתי מתקבלת", נאמר בהודעה הרשמית שנמסרה מהממשלה האוסטרית.

בישראל הביעו חשש מהמהלך, שהבהיר למעשה כי במקרה של תקיפת אמת, אין להסתמך על סיוע זר. משרד החוץ הוציא הודעה רשמית בנושא בה נכתב: "אנו מעריכים את תרומתה ומחויבותה רבת השנים של אוסטריה לכוחות שמירת השלום במזרח התיכון, אך עם זאת אנו מצרים על החלטה זו, ומביעים תקווה כי לא תביא להסלמה נוספת באזור שראל מצפה מהאו"ם לעמוד במחוייבותו על פי החלטת מועצת הבטחון 350 (1974), שמתוקפה הוקם כח אונדו"פ".

הראשון שקם והציע להציב חיילים שלו במקום האוסטרים העוזבים את האזור, הוא נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. למעשה, הסכם הפסקת האש שנחתם בין ישראל לסוריה לאחר מלחמת יום הכיפורים, אינו מאפשר למדינות החברות במועצת הביטחון להציב חיילים ברמת הגולן ורוסיה בין ארצות אלו.

בישיבה סגורה של מועצת הביטחון, הוחלט להעביר את ההצעה הרוסית לייעוץ משפטי, שיקבע אם ניתן לשנות את הסכם הפסקת האש באופן שיאפשר הצבת כוחות במקום גם ממדינות אלה. מובן שישראל התנגדה בצורה נחרצת למהלך, שכן פוטין נחשב למעורב בכל המתרחש בסוריה, כולל עסקאות נשק שהוא מבצע מול אסד. ישנו חשש מהותי כי הצבת חיילים רוסים באזור, תסייע למטרות ריגול נגד ישראל.

עוד מאמינים בישראל, כי ארצות הברית לצדם בעניין, וגם אובמה לא ירצה לאפשר העמקת כוחות רוסיים באזור, דבר המנוגד לאינטרסים של וושינגטון. אתמול זימן מנכ"ל משרד החוץ, רפי ברק, דיון חירום בנושא. משרד החוץ טרם גיבש עמדה בנידון, אולם לדברי פקיד רשמי המעורה בדיונים, עמדת ישראל תיקבע על ידי לשכת ראש הממשלה ומערכת הבטחון, והיא תלויה בעמדתה של ארה"ב.

ובעוד החוסר וודאות שורר בעניין משקיפי האו"ם באזור, מדווח עיתונאי המסקר את הנעשה בארגון האו"ם, כי ישראל איימה על סוריה, באם תנועת הטנקים על הגבול תימשך, תיאלץ לתקוף בתוך סוריה על מנת להגן על שלום אזרחיה. כוחות האו"ם העבירו את המסר לגורם הצבאי הסורי הבכיר באזור. בתגובה ביקשו הכוחות הסוריים מישראל לא לתקוף. לדבריהם, הטנקים נמצאים באזור אך ורק לצורך מלחמה בכוחות האופוזיציה. המזכר מפרט את מהלך הקרבות באזור קוניטרה, את השתלטות המורדים והדיפתם על ידי הצבא הסורי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השתגעתם? המערכת שלכם יושבת בסוריה? מה זה הכותרות הללו של סוריה בראשית כל הזמן? קצת פרופורציה. אתם לא יכולים לנהל מערכת חדשות אז תסגרו את האתר הדפוק שלכם.

1. יש צורה כיצד לדבר ולכתוב.
2. אתה בהחלט יכול לעבור לאתר אחר.
3. ישנם רבים ואני בתוכם שלא מתעדכנים בשום חדשות ובשום דרך ומעוניינים גם, ואולי בעיקר, בחדשות מסוג זה ולהפך היה יותר טוב אם פעמיים או יותר ביום היתה המערכת מוציאה תקציר עם כותרות החדשות.
4. חדשות על סוריה, גם מלפני שנה, עדיפות על נייעס זולים ופוליטיקה בינ-אדמורית או בינ-ישיבתית תת רמה מהסוג היותר נחות שמתאים לעיתונות צהובה ולפאפאראצ'י (מתאר לעצמי שלא הבנת מה זה, לא נורא).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture