המירוץ הרפובליקני: סנטורום עצר את רומני

הסנאטור לשעבר, ריק סנטורום, הצליח לעצור את המומנטום של המועמד מיט רומני עם ניצחונות בקולורדו, מינסוטה ומיזורי • סנטורום: "אני החלופה השמרנית לאובמה"

כתבות נוספות בנושא:

המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
פריצת דרך: מסוק בלקהוק ביצע לראשונה טיסה אוטונומית מלאה • צפו

המירוץ הרפובליקני למועמדות לנשיאות ארצות הברית ממשיך לספק הפתעות ומהפכים: הסנאטור לשעבר, ריק סנטורום, זכה הלילה (ד') בהצבעה שנערכה בשלוש מדינות והצליח לעצור את המומנטום של מי שנחשב למועמד המוביל – מושל מסצ'וסטס לשעבר מיט רומני.

קרא עוד:

[postim]

בקולורדו קיבל סנטורום 40 אחוז מהקולות, בעוד רומני סיים עם 35 אחוז. למקום השלישי הגיע יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ' עם 13 אחוז מהקולות ומיד אחריו חבר הקונגרס מטקסס רון פול עם 12 אחוז.

במינסוטה, רשם סנטורום ניצחון גדול יותר עם 45 אחוז מהקולות. במקום השני ניצב רון פול עם 27 אחוז, בעוד רומני סיים עם 17 אחוז בלבד וגינגריץ' עם 11 אחוז.

במיזורי קיבל סנטורום את ההישג הגדול ביותר שלו עם 55 אחוז מהקולות. רומני קיבל 25 אחוז ופול סיים עם 12 אחוז. גינגריץ' לא קיבל קולות מאחר ששמו לא הופיע על פתקי ההצבעה.

רומני עדיין מוביל

ההצבעות במינסוטה ובקולורדו היו היחידות שסיפקו צירים לקראת הוועידה הרפובליקנית שתיערך בקיץ בפלורידה לקביעת זהותו של המועמד הסופי, וסנטורום צפוי לקבל את כל 11 הצירים משתי המדינות, אם כי החלוקה תתבצע בהמשך.

בספירה הכוללת עדיין מוביל רומני עם 108 צירים מתוך 1,144 הדרושים.

ההצבעה הלילה הייתה הראשונה שנערכה בכמה מדינות במקביל וניצחונו של סנטורום הצליח לעצור את המומנטום של רומני שניצח בשתי ההצבעות האחרונות בנבאדה ובפלורידה. כעת יש לסנאטור לשעבר ניצחונות בארבע מדינות מבין השמונה שבהן נערכה ההצבעה אחרי שניצח בפער קטן גם באיווה לאחר דרמה ענקית.

"אני החלופה לאובמה"

בנאום הניצחון בפני תומכיו במיזורי, לא הסתיר סנטורום את שמחתו על תמיכתם של המצביעים השמרנים מקרב תומכי מסיבת התה והזרם האוונגליסטי. "השמרנות חיה וקיימת במיזורי ובמינסוטה", קרא.

סנטורום גם ניצל את הבמה כדי לתקוף את הנשיא ברק אובמה, אותו תיאר כאדם "שחושב שהוא יודע טוב יותר", אבל לא מקשיב לעם. "גבירותיי ורבותיי, אני לא עומד פה כדי לטעון שאני החלופה השמרנית למיט רומני. אני פה כדי להיות החלופה השמרנית לברק אובמה", אמר סנטורום, בעוד הקהל שואג "אנחנו בוחרים בריק!".

ארץ ההזדמנויות

רומני בירך את סנטורום על ההישג והבהיר כי הוא נערך לקראת ההתמודדויות הבאות בהמשך הדרך. אולם הוא גם המשיך להציג את עצמו בתור מי שיכול לשנות את ההתנהלות בבירה. "וושינגטון לעולם לא תעבור רפורמה על ידי אלה שהושפעו מהתרבות של וושינגטון", אמר רומני, שרמז על כך שיריביו כיהנו במשך שנים בקונגרס.

רומני גם סיפר כיצד אביו, שהיה מושל מישיגן שניסה להתמודד לנשיאות וכשל, מעולם לא סיים קולג'. "עבור אבי, זה הייתה ארץ ההזדמנויות", אמר. "אני מסרב להאמין שאמריקה היא רק עוד מקום על פני כדור הארץ. אנחנו פה בשביל חירות, תקווה והזדמנויות".

רון פול, היחיד שעדיין לא הגיע למקום הראשון, לא הסתיר את שביעות רצונו מהמספרים שבהם זכה הלילה. "אנחנו מתקדמים היטב, אנחנו שומרים על המומנטום שלנו", אמר לתומכיו במיניאפוליס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture