צרפת: 12 נהרגו במתקפת טרור על מערכת המגזין שלעג למוחמד

שני שוטרים ועשרה עיתונאים נהרגו במתקפה הרצחנית. בין ההרוגים, הקריקטוריסט היהודי ז'ורז' וולינסקי בן 81 • בצרפת הוכרז יום אבל לאומי, והנשיא הבטיח כי התוקפים יימצאו ויעמדו לדין • נשיא הלשכה נגד אנטישמיות: "צרפת חייבת להתעורר מול סכנת האיסלאם והטרור שהוא מביא בכל רחבי העולם: בפריז, טולוז, בריסל, ירושלים ובתל אביב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התקפה רצחנית על משרדי המגזין הסאטירי שרלי הבדו הותירה במקום לפחות 12 הרוגים, וביניהם הקריקטוריסט היהודי ז'ורז' וולינסקי.

שלושה גברים מוסלמיים פרצו למשרדי העיתון במהלך ישיבת מערכת, ובאמצעות רובי סער ורובי ציד שהביאו עימם ירו לכל עבר. עשרה עיתונאים נהגו במקום מלבד שני השוטרים שאבטחו את הבניין.

צעקות 'אללה אכבר' המוכרות לישראלים, הושמעו לראשונה בפריז על רקע אירוע קשה זה, והצטרפו להכרזת המחבלים כי ההתקפה שלהם נועדה "לנקום על בזיון הנביא" (עפ"ל). הפיגוע הגיע בעקבות פרסום סדרה של קריקטורות הלועגות למוחמד, במגזין הסאטירי 'שרלי הבדו' המפרסם באופן קבוע מאמרים וקריקטורות ביקורתיות אנטי דתיות.

כאמור, עשרה מעובדי המערכת נהרגו, שני שוטרים שאבטחו את הבניין נהרגו אף הם. בין ההרוגים הקריקטוריסט היהודי ז'ורז' וולינסקי, בן 81, וולינסקי נולד בתוניסיה ועבר עם הוריו לצרפת בגיל 13, במהלך השנים פרסם וולינסקי מיצירותיו בעיתונים נחשבים בפריז. וולינסקי נודע כקריקטוריסט בוטה ושנון, אך עם זאת ידע לומר כי: "השאלה האמיתית: 'איך לנצל את החיים עד תום?' התשובה האמיתית: 'הימנע מלהציג שאלות אמיתיות' ", משפט שמקבל היום את הקשרו הטראגי.

הקריקטוריסט היהודי. צילום Alvaroוולינסקי בעבודתו. (צילום: Alvaro)

מצלמות האבטחה מזירת הפיגוע הנורא שאירע אמש (רביעי), מראים שני גברים חמושים בנשק כבד יוצאים ממכונית שחורה ויורים ברובה בקצין המשטרה שעמד בסמוך למבנה. אחד התוקפים רעולי הפנים מתקרב לקצין ויורה בו בראשו. עשרה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע; חמישה הם במצב קשה. עפ"י הדיווחים היורים, שני אחים אלג'יראים, נמלטו במכונית שחטפו מאדם שעבר במקום, דרסו הולכי רגל וירו לעבר שוטרים, הבוקר הסגיר עצמו המחבל השלישי לידי כוחות הביטחון הצרפתיים.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הגיב בשידור חי בסמוך לזירת הירי, ואמר כי "צרפת היום תחת הלם", "שרלי הבדו אויימו מספר פעמים בעבר ואנחנו צריכים להראות לתוקפנות כי אנו מדינה מאוחדת" הוסיף הולנד, והבטיח כי הרשויות הצרפתיות ימצאו את התוקפים ויבואו עימם חשבון". מאוחר יותר הכריז נשיא צרפת על יום אבל לאומי בעקבות האסון.

לדברי העיתון לה מונד, ההתקפה על משרדי שרלי הבדו, היא העקובה מדם שכוונה נגד העם הצרפתי מזה כ-180 שנה (לפני כ-50 שנה נערך טבח ע"י המשטרה נגד מפגינים אלג'יראים, ובו נהרגו כ-200 איש).

הפיגוע בשרלי הבדו 2. צילום Thierry Caroכוחות ההצלה ליד בנין המערכת. (צילום: Thierry Caro)

בהצהרה שפירסם נשיא הקונגרס היהודי אירופאי משה קנטור, נאמר כי המתקפה הינה "חלק מתחילתו של גל הטרור ברחובות אירופה", "זו מלחמה נגד חופש הביטוי ודרך החיים האירופית, במלחמה זו כבר ראינו ילדים יהודים שנורו למוות בבית הספר ואנשים שנרצחו בדם קר בעת ביקור במוזיאון בבריסל" אמר קנטור.

סמי גוזלן, נשיא הלשכה הלאומית נגד האנטישמיות, אמר בהצהרה כי "צרפת חייבת להתעורר מול סכנת האיסלאם והטרור שהוא מביא בכל רחבי העולם: בפריז, טולוז, בריסל, ירושלים ובתל אביב. הג'יהאד פועל על ידי האידיאולוגיה האסלאמית הקיצונית המשמשת כדי לתפעל אותם".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שלח את תנחומיו לעם הצרפתי ואמר כי אסור להניח לטרור ולטרוריסטים להטיל אימה על העולם החופשי והמערב חייב לעמוד מאוחד ונחוש אל מול הסכנה הזו.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מיהר לשלוח תנחומים לנשיא צרפת, למשפחות השכולות ולעם הצרפתי. "לפני שנתיים ראינו התגברות גדולה מאוד של הטרור הבינלאומי, שמקורו באסלאם הקיצוני שאינו יודע גבולות. לכן המאבק בו חייב להיות חוצה גבולות" אמר נתניהו.

"לפני כמה חודשים עמדתי מעל בימת האו"ם ואמרתי שאם הטרור הקנאי של החמאס, של חיזבאללה, של דאע"ש ושל אל-קאעדה לא ייעצר כאן. זה יגיע לכל מקום בעולם ואם לא נילחם בו באופן עקבי, נחוש ומלוכד, המעשים הזוועתיים הללו שראינו היום בפריז, לא יהיו אחרונים ויהיו זוועתיים וקשים".

נתניהו הדגיש כי "המטרה של הטרור האסלאמי היא לא הסדר והיא לא גבולות והיא גם לא ישראל – לא בעיקר בישראל ואפילו לא קודם כל ישראל – המטרה העיקרית של הטרור האסלאמי היא להשמיד ולעקור את התרבות האנושית שלנו שמבוססת על חופש ועל תרבות של בחירה, ולהשליט במקומה רודנות קנאית שתחזיר את האנושות אחורה הרבה מאוד שנים. ועל כן, החברות החופשיות וכל בני התרבות חייבים להתאחד ולהילחם בטרור הזה. להילחם בו, פירוש הדבר להילחם בו פיזית ולהילחם נגד טיעוניו הכוזבים, בשום אופן לא לקבל את ההצדקות השונות למניעיו. מעל הכל, עלינו לתמוך אחד בשני בחזית אחת מלוכדת ותקיפה".

הפיגוע בשרלי הבדו 1. צילום Thierry Caroמאות עיתונאים התגודדו בזירת הפיגוע. (צילום: Thierry Caro)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture