עשרות הרוגים והרס נרחב ברעידת אדמה עזה נוספת בנפאל

בשל קריסת מערכת התקשורת במדינה, הדיווחים על ממדי ההרס ונפגעים זורמים באטיות רבה • הרשויות מדווחות על לפחות 36 הרוגים ויותר מ-1,000 פצועים ברעש, אשר עוצמתו היתה 6.2 בסולם ריכטר, אולם מניין הנפגעים צפוי לגדול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעוד נפאל מלקקת את פצעיה מרעידת האדמה האדירה שהתרחשה בה לפני כשבועיים וחצי, פקד הבוקר את המדינה רעש נוסף בעוצמה של 6.2 בסולם ריכטר.

מוקד הרעש היה בעומק 19 קילומטרים, 68 קילומטרים ממערב לכפר נמצ'ה בזאר, סמוך למחנה הבסיס של הר האוורסט, אשר ספג פגיעה קשה ברעידה האחרונה. הרעש הורגש גם בחלקים מהודו ומאפגניסטן.

על פי הדיווחים הראשוניים, בניינים רבים ששרדו את הרעידה הקודמת קרסו, והתושבים נמלטים מהבתים בחיפוש אחר מקום בטוח יותר. הרשויות בנפאל דיווחו על 36 בני אדם שנהרגו ו-1,117 שנפצעו ברעש, אולם בשל קריסת מערכת התקשורת במדינה, היקף הנפגעים המלא עדיין לא ברור. ממספר דיווחים שהתקבלו מהבירה קטמנדו נראה כי הרעידה גרמה לנזק משמעותי בעיר ולהרוגים ופצועים רבים.

קרא עוד:
[postim]

שליח חב"ד בקטמנדו חזקי ליפשיץ סיפר: "שמענו רעשים של בניינים קורסים, אנשים רצים ברחובות. לפי עוצמת הרעש, אני מעריך שיהיו נפגעים". רעייתו אמרה כי "בית חב"ד מתחיל לטפל בכל הישראלים שבאזור. כרגע בודקים אם יש ישראלים נפגעים. ידוע לנו על בניינים שנפלו פה ממש באזור בית חב"ד. חברה ישראלים קיבלו עזרה ראשונה מבית חב"ד. עדיין מסוכן להסתובב".

לוי גודמן, שליח נוסף של חב"ד המסייע בעבודת הקודש, סיפר כי "כרגע בקטמנדו יש כמה מאות ישראלים והם נוהרים לכיוון בית חב"ד. כולם התקשרו להורים לבתים כדי להרגיע אותם קודם כל. לאור הפרסומים בארץ כל ההורים לחוצים. אנחנו דואגים להם פה לשתייה למים שכולם יירגעו וינשמו. יש פה בניין שקרס פה ממש באזור החברה שלנו הלכו לשם להגיש עזרה ראשונה. עדיין יש רעידות אז אנחנו עדיין מפחדים. כרגע בבית חב"ד יש כמה עשרות ישראלים ואנו מרגיעים את כולם. הרב משמש פה כעת כפסיכולוג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני שעה קלה עם שגריר ישראל בנפאל ירון מאיר, והציע לו שוב את סיועה של משלחת צה"ל, אשר רק הבוקר חזרה ארצה. בדברים שנשא בפני חברי המשלחת השבים מעבודה מאומצת של יותר משבועיים, אמר ראש הממשלה כי "אני בטוח שאתם ערוכים כבר למשימה הבאה. לפי החדשות יתכן שמשימה כזאת עומדת לפנינו…".

שבר על שבר

רעידת האדמה הקודמת התרחשה בבוקר יום שבת כ"ג באייר, בעוצמה של 7.8 דרגות בסולם ריכטר, וגרמה למותם של יותר מ-8,000 בני אדם ולפציעתם של כ-18,000, מלבד ההרס העצום ברחבי המדינה הענייה והנחשלת.

הבוקר, כאמור, נחתה בנתב"ג משלחת הסיוע הצה"לית, שהפעילה בית חולים שדה בבירה קטמנדו וסייעה גם באיתור וחילוץ הנפגעים. המשלחת הגדולה מנתה 212 חיילים, ופעלה בנפאל במשך 17 ימים, וכללה מנתחים, רופאים, אחיות ואנשי צוותי רפואה נוספים.

אנשי צה"ל טיפלו בבית החולים בכ-1,600 מטופלים וביצעו 85 ניתוחים ו-8 לידות. אנשי פיקוד העורף פעלו לחיפוש ולחילוץ לכודים תחת ההריסות וסקרו 332 מבני ציבור לצורך אישורים הנדסיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture