טראמפ: אובמה הוא אולי הדבר הכי גרוע שקרה למדינת ישראל

המתמודד הרפובליקני נשא נאום אוהד לישראל בוועידת איפאק במהלכה התחייב להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים • "יש לפרק את רשת הטרור הגלובלית של איראן", אמר בנאומו וקרא לעצור את ההסתה הפלסטינית נגד מדינת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דונלד טראמפ, המתמודד הרפובליקני, נאם הלילה בפני וועידת שדולת איפא"ק והדגיש כי יפעל לקיום מו"מ בין ישראל לפלסטינים, אך לא יתמוך באף גורם שינסה לכפות הסכם בין השניים.

"הסכם שנכפה על ידי האו"ם יהיה אסון מוחלט", אמר טראמפ והוסיף כי הנשיא ברק אובמה היה תומך בהחלטה באו"ם לסיום הסכסוך. "אובמה הוא אולי הדבר הכי גרוע שקרה לישראל ואתם יודעים את זה יותר מכולם", הוסיף.

"על ארה"ב להתנגד להחלטה ולהשתמש בזכות הווטו, שבה אשתמש כנשיא בוודאות", התחייב טראמפ. "זו לא הדרך שבה עושים הסכם. עושים הסכם כשהצדדים יושבים יחד, הסכם הוא לא משהו שכופים אותו". בנוגע ליחסו של האו"ם לישראל אמר: "האו"ם אינו ידיד של הדמוקרטיה ושל החופש, הוא לא ידיד של ארצות הברית וממש לא ידיד של ישראל".

קרא עוד:
[postim]

"איראן היא בעיה גדולה. בכל יום היא מספקת נשקים ותומכת בחיזבאללה בלבנון, שכעת נמצא בסוריה ומנסה ליצור עוד חזית מול ישראל, בחמאס בעזה, ובמחבלים ומשפחותיהם בגדה", אמר טראמפ. "איראן תומכת בכוחות מיליטנטיים במזרח התיכון, ולא ייתכן שנתנו לה 150 מיליארד דולרים כדי לבצע עוד טרור. יש לפרק את רשת הטרור הגלובלית של איראן, המממנת הגדולה ביותר של טרור עולמי".

"בחמש השנים האחרונות איראן יזמה מתקפות טרור ב-25 מדינות הנפרסות על חמש יבשות. איראן היא מממנת הטרור הגדולה ביותר ונפעל כדי לחסל זאת". טראמפ תקף את ההסתה הפלסטינית שבאה לידי ביטוי בין השאר במערכת החינוך ובתקשורת: "זה חייב להיפסק, ומיד", אמר והזכיר את האזרח האמריקני טיילור פורס שנרצח באחרונה ביפו. "אי אפשר לתגמל התנהגות כזו".

יריבו הרפובליקני טד קרוז דיבר אחריו, ותקף את טראמפ על כך שהשתמש במילה "פלסטין" בנאומו. "פלסטין לא קיימת מאז 1948", אמר קרוז לקול תשואות הקהל. גם קרוז התחייב להעביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים – "הבירה הנצחית של ישראל". הוא הבטיח כי ביומו הראשון בתפקידו כנשיא הוא יבטל את ההסכם עם איראן ויחזור למשטר הסנקציות עד להפסקה מוחלטת של תוכנית הגרעין, ואף התחייב: "ניירט טילי ניסוי מאיראן". קרוז סיים את נאומו בעברית בקריאה: "עם ישראל חי!"

לפני נאומו בוועידה, קרא טראמפ במסיבת עיתונאים שכינס באתר בנייה בוושינגטון הבירה למדינות המקבלות סיוע צבאי מארצות הברית “לשלם עליו”. לדבריו, “יש לי כבוד גדול למדינות אלה. אני רוצה שהם ישלמו לנו. אני חושב שגם ישראל תעשה זאת. יש מדינות רבות שיכולות לשלם, ובגדול”. התבטאות שבאיפא”ק כנראה לא יאהבו.

מנגד, בריאיון לרשת CNN, ניסה טראמפ לקרוץ לקול הפרו-ישראלי בארצות הברית, והבטיח להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים, במקום מיקומה הנוכחי בתל אביב. יודגש כי בעבר כבר הבטיחו נשיאים שונים כי יעבירו את השגרירות אך לא קיימו את הבטחתם.

במהלך נאומה אתמול בוועידה, הבהירה המועמדת הדמוקרטית קלינטון כי במידה ותיבחר לנשיאות, ביטחונה של ישראל יעמוד בראש סדר העדיפויות. “אני מקווה שנוכל לחתום על הסכם אספקת נשק לעשר השנים הבאות כדי לשפר את בטחונה של ישראל לעתיד הרחוק. אני מחויבת ליתרון הצבאי הישראלי”.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture