אנטישמיות בבריטניה: "הצורר הנאצי היה ציוני"

חברת מפלגת הלייבור הבריטי אמרה כי יש להעביר את ישראל לשטח ארה"ב • ראשי מפלגתה החליטו להשעותה ובתגובה האשים בכיר במפלגתה את ה'לובי הישראלי' במתקפה נגדה • לדבריו, היטלר ימ"ש היה ציוני לפני שהשתגע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חברת הפרלמנט הבריטית נאז שאה מברדפורד, הסתבכה בסערה כשצף פרסום שכתבה תשעה חודשים לפני שהפכה למחוקקת בממלכה המאוחדת. באותו הפרסום היא שיתפה את עוקביה ברשת החברתית בתמונה שבה נראית צורתה של מפת ישראל מוטמעת בתוך שטח ארצות הברית.

המחוקקת הבריטית קראה להעתיק את מדינת ישראל לשטח ארצות הברית, היא הוסיפה כי האמריקנים אוהבים את הישראלים ושעלות המהלך תהיה פחותה מאשר העלות של שלוש שנות סיוע ביטחוני אמריקני לישראל.

בעקבות חשיפת התמונה השנויה במחלוקת, פרסמה חברת הפרלמנט, החברה בוועדה בפרלמנט שמנהלת בימים אלה בדיקה סביב התגברות האנטישמיות בבריטניה, הודעת התנצלות והדגישה שהפוסט נכתב לפני שנתיים ואינו משקף את עמדותיה.

ביום רביעי האחרון התנצלה שאה, אך היא הושעתה מכל תפקידיה במפלגה. בעקבות הפוסט, הופעל לחץ ציבורי ופוליטי כבד, בהובלתו של ראש הממשלה דיוויד קמרון, הופעל על שאה שתתנצל. במקביל, הופעל לחץ גם על ראש מפלגתה ג'רמי קורבין שישעה אותה מפעילויות המפלגה.

800px-Houses.of.parliament.overall.arp

בשבוע שעבר שלחה שאה מכתב רשמי לקהילה היהודית בממלכה בו הביעה התנצלות על דבריה. "בתור מי שמכירה מקרוב מדי את הגזענות והדיכוי זה חשוב שאתנצל בצורה כנה על רעיונות מטופשים שהעליתי בעבר", כתבה במכתב שחלק ממנו אף הקריאה בפני חברי הפרלמנט.

למרות ההתנצלות, החליטו ראשי הלייבור להשעות את שאה מהמפלגה עד שתתבצע חקירה בנושא. "ג'רמי קורבין ונאז שאה החליטו במשותף שהיא תושעה מנהלית ממפלגת הלייבור", מסר דובר המפלגה.

אך בעקבות פיטוריה, אמר ראש עיריית לונדון לשעבר, קן ליווינגסטון, המכהן בפרלמנט הבריטי מטעם המפלגה, כי לא מדובר בפרסום אנטישמי. את הדברים אמר במהלך ראיון שבו ניסה להגן על חברתו למפלגה ובמהלכה טען שאדולף היטלר היה ציוני. במפלגה מיהרו לקרוא להשעייתו.

בשיחה עם תחנת רדיו של רשת BBC, טען ליווינגסטון כי מעולם לא שמע איש במפלגת השמאל הבריטית משמיע אמירות אנטישמיות. אלא שאז נכנס לתמונה הפיהרר הגרמני: "בואו נזכור שהיטלר זכה בבחירות ב-1932 באמצעות מדיניות שלפיה יש להעביר את היהודים לישראל. הוא תמך בציונות לפני שהוא השתגע ורצח שישה מיליון יהודים".

היטלר ימש
הוא המשיך וטען כי השעייתה של חברת הפרלמנט ממפלגתו היא תוצאה של קמפיין של השדולה הפרו-ישראלית. "היה קמפיין מתומר למופת של הלובי הישראלי להכפיש כל מי שמבקר את ישראל ולהציגו כאנטישמי", הוא טען. "הייתי צריך להתמודד עם זה במשך 35 שנים, כשגינו אותי בגלל שכבר ב-1981 התחלנו לפעול לכך שמפלגת הלייבור תכיר באש"ף".

מועמד מפלגת הלייבור לראשות עיריית לונדון, סאדיק קאן, קרא להשעייתו של ליווינגסטון. לדבריו, העמדות שהציג הפרלמנטר הבריטי הן "דוחות ובלתי נסלחות" וכי אין להן מקום במפלגה. ווס סטריטינג, חבר פרלמנט מטעם הלייבור, קא להשעייתו של עמיתו למפלגה: "קן ליווינגסטון מחזיק בדעות אנטישמיות וזה נסבל במשך זמן ארוך מדי. עליו להיות מושעה באופן מיידי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture