ח"כ שי ל'JDN': "קל להגיע להסכמה ברגע שנתניהו מוותר על החסינות" • צפו

ח"כ יזהר שי מ'כחול לבן' בראיון ל'חדשות JDN': "אפשר להגיע למו"מ רציני על מה שצריך לעשות כדי להגיע לממשלת אחדות". על סיפוח סקעת הירדן: "נתניהו עוסק בקשקושים". עוד הוסיף: "לא אהבתי את הסלוגן ממשלת אחדות חילונית"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ח"כ יזהר שי מ'כחול לבן' אומר בראיון ל'חדשות JDN' כי אם נתניהו יצהיר שהוא מוותר על החסינות, יש אפשרות להקים ממשלה: "אנחנו דרשנו שנתניהו יכריז על כוונתו החד משמעית להסיר את החסינות כי אנחנו חושבים שזה נושא ערכי, זה נושא משמעותי ועקרוני מאוד עיבר מילוני מצביעים במדינת ישראל".

"אנחנו חושבים שאילו נתניהו היה מעמיד את מדינת ישראל ואזרחי ישראל לפני הכל ובטח לפני עצמו, ההצעה הזאת הייתה פותחת את הפתח לדרך הנכונה כדי להתחיל במשא ומתן שהיה מסתיים מהר מאוד להערכתי. להערכתנו, לאחר ששני הצדדים הבינו מה צריך לעשות כדי להגיע לממשלת אחדות יציבה ואפילו רחבה, למרבה הצער נתניהו שם את עצמו לפני הכל, וברגע שזה נתון הפתיחה המרכזי, קשה מאוד להתקדם משם למקום כלשהו".

זאת הדרישה היחידה שלכם, אם נתניהו מודיע בשעות שנותרו שהוא מוותר על החסינות, יש ממשלה?

"ממשלה תקום כשנסכם עם מפלגת הליכוד את העקרונות של הממשלה הזו, מה הם קווי היסוד שלה, מה התכניות שלה, מה המדיניות שלה בתחומים שונים של החיים בישראל. אבל כל זה כבר ידוע, אפשר להגיד שכמעט מוסכם, הדברים קרובים מאוד לסיכומים, נתניהו צריך להכריז שישראל עומדת אצלו בראש סולם העדיפויות ולא הנאשם נתניהו, וזה לא המצב למרבה הצער".

זאת אומרת שתסכימו לשבת עם הגוש ושנתניהו יהיה ראשון ברוטציה?

"לא אמרתי את זה, אמרתי שקל מאוד להגיע להסכמה ברגע שהנאשם נתניהו מפנה את הדרך למדינת ישראל ואזרחי ישראל, ברגע שזה קורה, אפשר להגיע למשא ומתן אמיתי ורציני על מה שצריך לעשות כדי להגיע לממשלת אחדות. תרשה לי לתת פה הערכה זהירה מאוד, השעה עכשיו בערך 6 בערב, בשש השעות הקרובות כנראה שיהיה קשה להגיע לממשלה כזאת, בהינתן במה שנתניהו עולה למדינת ישראל בשלושת החודשים האחרונים".

לדבריו, מפלגתו עשה הכל למנוע את סיבוב הבחירות שלישי: "אני יכול לומר בלב שלם שעשינו כל שאנחנו יכולנו לעשות, כולל ניסיונות לפתרונות יצירתיים, כולל ניסיון לפתוח ערוצים משותפים אחרים, או שותפים קיימים שלחצו על אנשים שעשו איתנו משא ומתן. עשינו כל מה שיכולנו לעשות".

ח"כ שי רז למגעים עם המפלגות החרדיות, "אנחנו דיברנו עם כל מי שניתן לדבר במערכת הפוליטית שניתן היה להשפיע על תוצאות טובות יותר במהלך המשא ומתן שנכשל ממש בימים האחרונים, במסגרת זו כל מי שהיה מוכן לתת כתף לעזור, לסייע, לתת עצה טובה, עשינו את מה שצריך כדי לקרב אותו למעגל המשא ומתן, בסופו של דבר אנחנו רואים את התוצאות".

על הודעת הליכוד כי, "אם כחול לבן יסכימו להחיל את הריבונות על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, ניתן להקים ממשלה מייד ולמנוע בחירות", אמר שי כי, "נתניהו עוסק בקשקושים וליתר דיוק נתניהו פתח במערכת הבחירות שלו ובקמפיין הבחירות, למעשה הוא עשה את זה כבר לפני שבועות ארוכים".

"במסגרת זה הוא מעלה את הרעיון הלא רציני של להכניס כנראה בשעות הקרובות או בימים הקרובים על סיפוח בקעת הירדן, ראינו כבר ששר החוץ האמריקני אמר במילים קצת יותר אלגנטיות שנתניהו שיקר, הוא לא העלה את זה בשיחות רשמיות אמתיות, הוא לא קיבל את האישור של האמריקאים למתווה הזה".

לדבריו, כחול לבן לא מתנגדת לסיפוח כחול לבן, אבל "יש דיון שלם שצריך לעשות וראינו בימים האחרונים המלצות או ליתר דיוק דאגות שעלו במערכת הביטחון לגבי צעד פזיז בכיוון הזה". עוד הוסיף, "הדבר האחרון שצריך לעשות זה הכרזה שרלטנית ערב בחירות שכל מטרתה היא ספין נוסף, עוד איזה קשקוש של נתניהו, אף אחד לא לוקח את זה ברצינות, אפילו לא מצביע הליכוד".

בסיום הראיון ציין שי כי הוא לא אהב את הסלוגן של כחול לבן במערכת הבחירות האחרונות "ממשלת אחדות חילונית" והביעה תקווה כי הפעם ירוצו עם סלוגן אחר.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו שיטה שיצר הרע המציא …. קודם לוותר על חסינות שזה המחסום העיקרי אחר כך נשאר רק המקום הראשון בראשות והעקרונות והראשון בראשות ובקעת הירדן ועל תיק הביטחון והאוצר והפנים וכו' וכו' ….וזהו זה כל מה שבקשנו בסך הכל ….
בקיצור חזרנו לימים של המעברות….

זו שיטה שיצר הרע המציא …. קודם לוותר על חסינות שזה המחסום העיקרי אחר כך נשאר רק המקום הראשון בראשות והעקרונות והראשון בראשות ובקעת הירדן ועל תיק הביטחון והאוצר והפנים וכו' וכו' ….וזהו זה כל מה שבקשנו בסך הכל ….
בקיצור חזרנו לימים של המעברות….

קל להקים ממשלה
אבל קשה מאוד לשכנע את נתניהו לוותר על משהו

מאוד קל להגיע לסיכומים רק מעניין שאת כל הסיכומים האלו לא הספיקו לעשות עד שיצא הכתב אישום שהביא להם את התירוץ שצריך לשלול את החסינות,
ולא רק זאת נושא החסינות הוא תנאי אחד מול כל התנאים שהיה להם (פירוק הגוש, ראשון ברוטציה, נבצרות, ועוד) אז מה הקשקוש הזה שרק זה מעכב

אין ממשלה חילונית בישראל ואין מושל חילוני ביהודה
השם אלוקים הוא המושל
וכל השאר חזיון תעתועים

הרבי מילובוויטש אמר לנתניהו שיקומו נגדו 119 אויבים בכנסת…ושהשם יתן לו כח לעמוד מולם ולנצח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture