משכנתא למוגבלים בבנק

כאשר מתחילות להתעורר בעיות בחשבון, הבנקים לא יהססו להחזיר שיקים ולהפוך את חשבוננו למוגבל, במחי יד. זאת גם אם החשבון שלנו התנהל באותו בנק שנים ארוכות באופן תקין. כאשר החשבון הופך להיות מוגבל, יש לזה השלכות משמעותיות על יכולתנו להתנהל מול הבנקים.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

במהלך ההתנהלות מול הבנקים, כל אחד מאתנו יכול למצוא עצמו נקלע לסיטואציה בה, עקב ההרעה במצב הכלכלי, הבנק הופך אותו למוגבל. ההרעה הכלכלית יכולה לנבוע מסיבות כמו, עסק שנקלע לבעיות אשראי, הפסקת עבודה עקב מחלה או עקב כל סיבה אחרת. לצערנו לבנקים אין סנטימנטים, הם יאהבו אותנו, כל עוד החשבון תקין.

כאשר מתחילות להתעורר בעיות בחשבון, הבנקים לא יהססו להחזיר שיקים ולהפוך את חשבוננו למוגבל, במחי יד. זאת גם אם החשבון שלנו התנהל באותו בנק שנים ארוכות באופן תקין. כאשר החשבון הופך להיות מוגבל, יש לזה השלכות משמעותיות על יכולתנו להתנהל מול הבנקים.

לחלק מהלקוחות המוגבלים בבנקים, המצב מגיע לתיקים פתוחים בהוצאה לפועל ואף הליך כינוס נכסים מצד הבנק. חשוב לדעת שיש פתרון, ניתן לקבל משכנתא נוספת על זו הקיימת בבנק או משכנתא חדשה על נכס, גם לאלו שהפכו מוגבלים והבנק מסרב לתת להם משכנתא.

מהו חשבון מוגבל?

חשבון יהפוך מוגבל בבנק ישראל, אם במהלך שנה אחת חזרו לפחות עשרה צ'קים. זאת כיוון שאין מספיק כסף בחשבון כדי לכבד את השיקים.

מהן ההשלכות של חשבון מוגבל?

ממועד הכרזת החשבון מוגבל ועד 12 חודשים לא יוכלו בעלי החשבון להתנהל עם שיקים ולפתוח חשבון נוסף. במקרה של הגבלה חמורה על החשבון, במשך שנתיים לא ניתן יהיה להתנהל עם שיקים ולפתוח חשבון נוסף. בנוסף, כל מי ששותף לחשבון כזה, חשבונו יהפוך למוגבל. בבנקים למשכנתאות, לפחות חמש שנים לא ניתן יהיה לקבל משכנתא. לעיתים

לצד ההגבלה מופיעות סנקציות נוספות או פעולות נוספות של הבנקים. כמו למשל פתיחת תיקים בהוצאה לפועל, מכתב מעורך דין לסגירת חוב, תהליך כינוס נכסים על הבית.

האם מי שחשבונו הוגבל  יוכל לקבל משכנתא בבנקים?

יש הבדל בין הבנקים המסחריים לבנקים למשכנתאות מבחינת פרק הזמן בו הלקוח מסיים את המוגבלות שלו. בדרך כלל בבנקים למשכנתאות ההגבלה מסתיימת לאחר 5 שנים. גם לאחר תקופה זו, אין וודאות שהבנק יסכים לתת ללווים שהיו מוגבלים משכנתא.

האם יש דרך לקבל משכנתא?

התשובה היא כן. ניתן לקבל משכנתא גם למי שחשבונו מוגבל, ו/או יש לו תיקים פתוחים בהוצאה לפועל וגם למי שהתחילו נגדו הליך כינוס נכסים. ניתן לקבל משכנתא גם למי שיש כבר משכנתא בבנק כזה או אחר.

האם ניתן לקבל משכנתא נוספת על המשכנתא הקיימת?

בהחלט כן. אם כי הדבר מעט יותר מורכב מקבלת משכנתא על נכס שלא רובצת עליו משכנתא. הדבר תלוי במספר גורמים כגון שווי הנכס, אופי רישום הבעלות בנכס, מי הגרים בנכס ועוד. מומלץ להיעזר בחברת ייעוץ מקצועית.

במידה ויש על הנכס משכנתא בבנק יש לבחון טוב את הפתרונות המוצעים לכם. ולהיזהר ממי שמציע לכם לקחת משכנתא אחת גדולה ולסלק את המשכנתא הקיימת בבנק, מבלי לבדוק אפשרות של משכנתא בדרגה שנייה או בהערת אזהרה.

תוך כמה זמן ניתן לקבל משכנתא למי שחשבונו הפך להיות מוגבל?

בדרך כלל משיגים ללקוח משכנתא תוך שבועיים בממוצע. חשוב להגיד שיש בקשות משכנתא יותר מורכבות המצריכות יותר זמן. לכן מי שזקוק למשכנתא וחשבונו הפך למוגבל, חשוב שלא ידחה את הדברים ויתחיל את התהליך מה שיותר מהר.

 

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture