Yonatan Sindel/Flash90

אחרי 6 שעות: הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ – צוותי המו"מ ייפגשו בצאת החג

ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן נפגשו בכדי להשלים את המגעים על הסכם להקמת ממשלה. בתום הפגישה שהחלה ב-9:30 נמסר בהודעה משותפת כי "סוכם כי הצוותים ייפגשו שוב בצאת החג במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו היום (שלישי) במעון ראש הממשלה בירושלים, כדי להשלים את המגעים לקראת חתימה על הסכם להקמת ממשלה לאומית. בתום הפגישה שהחלה ב-9:30 ונמשכה למעלה משש שעות נמסר בהודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן כי "סוכם כי הצוותים ייפגשו שוב בצאת החג במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית".

בסביבת נתניהו וגנץ שומרים על איפול בנוגע לתוכן השיחות, אך אומרים שהיתה היום התקדמות מסוימת בין הצדדים. גורמים המעורבים במו"מ אומרים כי הצוותים ימשיכו מחר בניסוחים המשפטיים של ההסכם והחקיקה שנלווית לו. גורמים בכחול לבן המעורים בפרטי המשא ומתן המתגבש אמרו כי "למרות הפגישה הארוכה עדיין לא ניתן לומר בוודאות שאנחנו הולכים לכיוון של הסכם".

המחלוקת העיקרית בין הצדדים עסקה בוועדה למינוי שופטים. בליכוד רצו להבטיח את השפעתם על בחירות שופטים באמצעות מנגנון כלשהו שימנע מכחול לבן להכריע בהיעדר הסכמה. עד כה מפלגת כחול לבן דרשה להמשיך באותו ההרכב של הוועדה, וכעת מחפשים פשרה שתהיה מוסכמת על שני הצדדים. בסיבוב הקודם נציג האופוזיציה היה מישראל ביתנו שבהמשך הצטרף לקואליציה.

בפגישה השתתפו גם צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן וכן עורכי הדין של הצדדים. חלק מאנשי המו"מ משתתפים בפגישה דרך אפליקציות וידאו. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אבי ליכט, שמייעץ לגנץ בשנה האחרונה בנושאים חוקתיים-משפטיים השתתף גן כן בפגישה. יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן שצפוי להתמנות לשר המשפטים השתתף אף הוא בפגישה.

נחשף: חלוקת התיקים המסתמנת

העיתונאית אנה רייבה ברסקי חשפה ב'מעריב' את חלוקת התיקים המסתמנת בכחול לבן לפיו את תיק הביטחון יקבל יו"ר הכנסת בני גנץ וח"כ גבי אשכנזי צפוי להיות שר החוץ. יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ יהיה שר הכלכלה ועמיתו ח"כ איציק שמולי יהיה שר הרווחה

ח"כ אבי ניסנקורן יקבל את תיק המשפטים, ח"כ אסף זמיר שר התרבות, ח"כ פנינה תמנו שטה שרת העלייה והקליטה, ח"כ מירב כהן השרה לשוויון חברתי, ח"כ יועז הנדל השר לעניינים אסטרטגיים, ח"כ צבי האוזר אינו מיועד להיות שר – אלא יו"ר ועדת חוץ וביטחון. בכחול לבן ובלובי החקלאי לוחצים על גנץ למנות את ח"כ אלון שוסטר לשר החקלאות.

עוד פרסמה את חלוקת התיקים המסתמנת על פי ההערכות בימין: ח"כ ישראל כ"ץ שר האוצר, ח"כ אריה דרעי שר הפנים, ח"כ יעקב ליצמן שר הבריאות, ח"כ איציק כהן מש"ס שר הדתות, ח"כ מירי רגב השרה לביטחון הפנים, ח"כ יואב גלנט השר לענייני מודיעין.

יו"ר הכנסת יהיה ככל הנראה ח"כ יריב לוין, ח"כ אמיר אוחנה ישמש כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, ח"כ מיקי זוהר יהיה יו"ר הקואליציה וח"כ חיים כץ יהיה יו"ר ועדת הרווחה. אבי דיכטר צפוי להמשיך בתפקידו כסגן שר הביטחון או לקבל תפקיד במשרד החוץ. בימין טוענים כי ח"כ צחי הנגבי ישמש השר לעניינים אסטרטגיים ויועז הנדל ישמש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון.

במקרה וימינה תצטרף לממשלה, ח"כ נפתלי בנט יהיה שר החינוך, במידה והוא לא ייכנס לממשלה אז ח"כ יולי אדלשטיין או ח"כ גלעד ארדן יקבלו את התפקיד. את משרד התחבורה יקבלו ארדן (בהנחה ולא יקבל את תיק החינוך) או ח"כ גילה גמליאל. למשרד התיירות ייכנסו ח"כ יובל שטייניץ או ח"כ גמליאל (במידה ולא תשמש כשרת התחבורה). אל המשרד לפיתוח אזורי ייכנסו ח"כ צחי הנגבי או ח"כ יובל שטייניץ. ח"כ אלי כהן יעבור למשרד השיכון, המועמד השני הוא ארדן במידה ולא יקבל את אחד התיקים הקודמים שהוזכר בהם. כמו כן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' יהיה השר לענייני ירושלים והתיישבות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שבסוף לא יצה מימנה כלום

מה אם עם ברקת

ברקת בעזרת ה' יכנס לכלא או עדיף לגהינם על כל חילולי השבת בעיר הקודש והמקדש וכל מופעי השחץ שאפילו טיטוס לא חלם להביא לירושלים ועל כל הצר והצער שגרם לתושביה החרדים !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture