מי רואה גדולי ישראל יוצאים מגדרם ואינו יוצא מגדרו?

המערכה מתקדמת בשלב נוסף / כינוס היסטורי בבית הכנסת לדרמן בבני ברק בהשתתפות מפתיעה של גדולי הדור שליט"א / ההתגייסות המסיבית של גדולי הדור מלמדת על גורליות המערכה הנוכחית ומחייבת כל אחד לצאת מגדרו ולהרבות פעלים למען הצלחת המערכה / מי לה' אלי

כתבות נוספות בנושא:

הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"
טלאים במקום בגדים: כולנו נקראים לעשות שינוי מחשבתי עמוק / מ. ישראלי

במוצאי מנוחה קידמו תחילה אנשי בני ברק את פני מרנן ורבנן גדולי התורה ראשי הישיבות שליט"א שפיארו את פני שולחן המזרח בבית הכנסת המרכזי 'לדרמן' שם התאספו ובאו קהל אלפים לשמוע דברים חוצבים להבות אש מפורש יוצא מפי קודשם של מרנן ורבנן שליט"א הנושאים על לוח ליבם הטהור את משא צורכי הדור.

קרא עוד:

[postim]

הביטוי "מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא" מקבל משנה משמעות נוכח השתתפותם הפיזית של זקני העם הטורחים לבוא בעצמם למרות חולשתם, ועל אף סדר יומם העמוס לעייפה בסדרי לימוד בכל מקצועות התורה, והנה רואים אנו אותם יוצאים מביתם ומשנים את סדר יומם עבור השתתפות בכינוס חיזוק לפני הבחירות, ובכן, מי רואה אותם יוצאים ולא ייצא אף הוא.

כמו כן רואים אנו אותם 'יוצאים מגדרם' ומתבטאים באופן חסר תקדים על החשיבות והמסוכנות של המערכה הנוכחית לעתידם של בני התורה –הציבור החרדי בארץ הקודש, מה שהוכח גם בהשתתפותו המפתיעה של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בכינוס, לאחר 24 שנים בהם לא השתתף בכינוסים כאלו. ובכן, מי רואה אותם 'יוצאים מגדרם' ואינו יוצא אף הוא מגדרו.

אמרנו 'יוצא מגדרו' כדי להכליל אף את אותם הטוענים שהם עשו לעצמם 'גדר' שלא להשתתף בבחירות (למעט אלו הנוהגים כך על דעת רבותיהם שהם קשורים אליהם), או לחילופין גדרו עצמם שלא להתאמץ יתר על המידה בהבאת 'מצביעים' ובפעילות למען הצלחת המערכה מטעמי ביטול תורה או סיבות אחרות, לכל אלו מכוונת גם כן האמירה ההיסטורית – "מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא…"

עליהם להתבונן רגע קט במעשיהם של גדולי ישראל שיודעים גם כן את כל התירוצים והאמתלות למיניהם הפוטרים יהודי מפעילות למען הבחירות, ובכל זאת 'מחמירים' הם על עצמם ומקדישים מזמנם היקר והמנוצל באופן מקסימלי עבור ה'עת לעשות לה'…'

דומה כי אך למותר להאריך בדברים פשוטים שכל 'בר בי רב' זעיר גדל ומתחנך על ברכם מעת הגיעו לגיל הפעוטות –שיש לשמוע ולציית לרצונם והוראתם של גדולי התורה בכל מצב ובכל מחיר שהוא, בין אם מבינים את הוראתם ובין אם לא בדיוק מבינים. בין אם מזדהים עם מה שהמפלגה התורנית מציעה לנו ובין אם לאו.

אפשר להבין לליבו של כל מי שמסיבה כלשהי מאוכזב מנציג פלוני או מתופעה אלמונית המתרחשת בתוככי מפלגת הבית שלנו. אבל איך אמר פעם מישהו (לא משנה מי…) "בית לא עוזבים…" ויהי מה. גם אנחנו כיהודים המשתדלים לשמור תורה ומצוות לא נעזוב לעולם את הציווי האלוקי המצווה עלינו לשמוע אל דברי חכמים ולא לסור מן הדבר אשר יגידו לנו ימין ושמאל, ומשכך לא נעזוב את הבית הפרטי שלנו לעולם, אלא נעשה הכול כדי לשכנע את עצמנו ואת אחרים לעשות באהבה את רצון ה' ויריאיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture