על סדר היום: 10 נקודות חשובות למארחים והמתארחים בפסח

יעקב רייניץ מביא לקוראים את 'עשרת הדיברות' למארחים והמתארחים בחג הפסח • אל תחמיצו

כתבות נוספות בנושא:

הליכוד נגד הדיווח של ביטאון אגודת ישראל: "פייק ניוז לפנתיאון"
הממשלה מזלזלת בקדושת החיים / יעקב אשר זועם על מחדל הקורונה
החוק לא מעניין, האמת לא חשובה / שמואל קרמרסקי
הרצוג: "אני חש הערכה רבה לציבור החרדי המשמר את המורשת של עם ישראל"

גם הנשואים

1. חג פסח מתקרב ובימים נעלים אלו עסוקים ישראל קדושים במירוק הבתים מכל פירור חמץ והכנתם כראוי לקראת החג. בהזדמנות זו מומלץ מאד שהילדים הנשואים, בפרט אלו האמורים להתארח אצל הוריהם, יקפצו לביתם ויושיטו יד בניקוי המקרר או כל דבר אחר שלהורים המבוגרים קשה לעשות. ניתן גם לשלוח את הנכדים, אם הם בגיל המתאים. כמובן, שאסור שהעזרה להורים תהיה על חשבון הבית הפרטי, מזה ומזה אל תנח ידך.

תעזרו גם במטבח

2. יומיים לפני החג זה הזמן להרים טלפון להורים ולברר: "איזה מאכל אנחנו יכולים לבשל ולהביא לחג". באם כל זוג יקח על עצמו להכין מנה אחת לסעודה, זה יקל משמעותית על ההורים שגם כך לא קל להם לארח כמה וכמה זוגות, על טפם – בלעה"ר. כלל זה תקף גם בימי חול המועד, כשניתן להיכנס למטבח ולעזור בקילוף הררי תפוחי האדמה או כל עזרה אחרת. וכן, גם שטיפת כלים תתקבל בברכה.

השתתפו בנטל ההוצאות

3. בימים אלו זה גם הזמן המתאים להרים טלפון להורים ולברר אצלם בעדינות המתבקשת, האם הארגז עם בקבוקי היין או הקרטון שמלא בעופות טריים, שהגיעו היישר מחלוקת ה"קמחא דפיסחא", יכול לעזור להם. אם אתם מתארחים אצל הוריכם בחלק גדול מימי החג, יהיה זה בהחלט הוגן מצידכם להשתתף בנטל המוטל על כתפי ההורים. ניתן גם להשאיר, בצורה מכובדת, מעטפה עם מזומנים אצל ההורים כחלק מההשתתפות בהוצאות.

תגיעו בזמן

4. בערב החג השתדלו להגיע לבית הוריכם בזמן סביר ולא כחצות היום. גם אצלם, כמו בכל בית יהודי, יש את הלחץ האופייני של ערב פסח ונא להתחשב בזה.

תשגיחו על הקטנים

5. בשעה טובה ומוצלחת הגעתם סוף-סוף לבית ההורים עם כל ילדיכם – מרגע זה פיקחו עליהם עין. ההורים שיחיו', שב"ה כבר זכו לעבור את השנים של גידול ילדים קטנים, לא ממש רגילים לרעש שהילדים עושים. אנא, התחשבו באב המשפחה שבסך הכל מבקש לחטוף תמונה קלה לעיניו בשעות הצהרים. ובכלל, הוריכם לא נמצאים בבית על תקן הבייביסיטר. תנו להם ליהנות נטו מהנחת מהצאצאים.

נהגו בחכמה

6. הגעתם לחג פסח בבית חותנכם ויש לכם חומרות שאתם מקפידים עליהם עוד מבית אבא, טוב מאד! אל תיטוש תורת אמך, זהו אחד מייעודי החג. אך אנא, נהגו בחכמה ובתבונה מבלי לפגוע בשאר בני הבית, וד"ל. שאלו קודם החג מורה הוראה מוסמך כיצד עליכם לנהוג במקרים מסויימים.

תעריכו

7. בחלק מהבתים, הילדים שעדיין לא נישאו ומתגוררים בבית ההורים, מפנים את חדרם לטובת האורחים הנכבדים – למרות שהחלופה שהם מקבלים בתמורה הוא שינה על מזרון דק במפרסת הסגורה או במטבח ליד המקרר. קודם כל, תעריכו אותם ותודו להם על נכונותם לתת לכם את חדרם. בנוסף, אם אתם שמים לב אחרי שהייה של יומיים, שלגיסכם הבחור קשה ללון במרפסת – אפשר בהחלט להקדים את זמן החזרה לבית. אהה, ונא להחזיר את החדר מסודר כפי שקיבלתם אותה.

'אין עוזבים אחר הפסח'

8. רוב הזוגות הצעירים מעדיפים לחגוג את שביעי של פסח בביתם, כדי שבמוצאי החג ניתן יהיה להתחיל מיד בפינוי כלי הפסח. גם אלו המתארחים אצל ההורים, דואגים לעזוב את הבית מיד כשנראים שלושה כוכבים. קחו בחשבון, כי הוריכם זקוקים לשני זוגות ידיים עוזרות דווקא בשעות קריטיות אלו של פינוי הכלים מהמטבח בחזרה לבודים. ניתן לערוך תורנות בין הזוגות הצעירים, או לחלופין לדאוג שכמה נכדים יהיו שם להושיט יד עוזרת.

תתחשבו

9. בכל שנה יש את המתחים הקבועים (בחלק גדול מהמשפחות), איזה זוג יוזמן השנה לליל הסדר או לשאר ימי החג. לכל זוג טיעון מנצח למה צריך להזמין דווקא אותו, ובתווך עומדים ההורים נבוכים כשעליהם לתמרן בין הזוגות – ותמיד, אבל תמיד, יישאר הזוג הפגוע שאף ידאג להחצין את רגשותיו. אז אנא, התחשבו באילוצים של הוריכם שבאמת מעוניינים אך ורק בטובתכם!.

תבינו גם אותם

10. ועוד בנושא הקודם: לפעמים ההורים מעוניינים מאד להזמין את אחד הזוגות, שמצידו לא מראה סימני התעניינות בהזמנה. יכולות להיות לכך אלף ואחת סיבות, שלא תמיד הזוג יכול לפרט זאת בפני ההורים.  מוטב יעשו ההורים באם ישכילו להבין את נפש ילדיהם.

א-פרייליכע כשר'ן פסח!!!

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד ליעקב רייניץ כתב מוכשר!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture