ח"כ אייכלר כותב על גיוס חרדים, התנועה הרפורמית ותרומת איברים • דעה

ח"כ ישראל אייכלר כותב על "ניצחון מעמד הר סיני" ומתייחס לגזירות של הממשלה נגד החרדים. גולשי JDN יסכימו איתו

כתבות נוספות בנושא:

"הכה בחרדים והצל את רוסיה הצארית": אייכלר במתקפה על ליברמן • צפו
אייכלר: "המניע לאפשר הרחבת אבו גוש ולא את הרחבת טלזסטון - אנטישמיות"
למרות שהחלים וחוסן לקורונה: ח"כ אייכלר נמצא חיובי לנגיף - 'חש בטוב ב"ה'
אייכלר במליאת הכנסת: ''המס על החד פעמי - הוא מס ליברמאס''

"אשרי העם שככה לו, אשרי העם שה' אלוקיו", זו הקריאה שהדהדה בפתח ימי חג השבועות בהיכלה של בעלזא, ובה פתח כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את הימים הקדושים שהחלו בשבת שלפני קבלת התורה. מעת ינטו צללי ערב שבת קודש וסיום מצוות ספירת העומר החל לפיד האש בוער ששיאו ביום מתן תורה עצמו ובני חו"ל אף המשיכו ליהנות מאורו ביום טוב שני של שבועות.

ניצחון מעמד הר סיני

הפסוק הפותח במנחה של ערב שבת, השגור בפינו כ"אשרי" שוטף, מבטא יותר מכל, את העצמה והכוח הרוחני האדיר שבעצמאות היהודית והחירות הנפשית. אשרי העם המשוחרר מכל שעבוד גשמי ואנושי, ואינו נכנע למציאות של גלות מרה ופושט צווארו ופותח את לבו בהכרזה "נעשה ונשמע", כביום שזכו בהם ישראל בקבלת התורה.

זה לא היה רק לפני שלשת אלפים ושלש מאות שנה, אלא ש"בכל יום ויום יהיו בעיניך כחדשים כאילו היום ניתנו".  השנה כבכל שנה חשו רבבות עמך ישראל בכל מקומות תפילותיהם, את מעמד הר סיני כאילו היום ניתנה תורה. אלפי אנשים נשים וטף, התכנסו ובאו בחרדת קודש לקבל את התורה עליהם ועל זרעם, בשמחה ובצהלה, לבושי חג ומוכנים לליל שימורים של תורה, האמהות הכינו סעודות שבת וחג כיד המלך וקבלת אורחים בסבר פנים יפות, ובאו כולם בברית יחד לקבל את התורה, כעמא פזיזא שמצהיר באמונת עוז: "נעשה ונשמע"! אמרו כאחד. על כך בלבד, אפשר להכריז באזני תבל ומלואה: "אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלוקיו".

מי שלא ראה את צבאות השם שהתכנסו בחג השבועות בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, לא ראה צבא יהודי חזק ואיתן, ששום גוי מרחוק ולא מתבוללים ומשעבדים מקרוב, לא יוכל לשבור את אמונתו.

כל כלי יוצר עליך לא יצלח

בימים אלה שהיהדות הנאמנה מצהירה אמונים לה' אלוקי ישראל ולתורתו וזוכה לקבלת התורה בקדושה וטהרה, יושבת ועדה שלטונית, שכל מטרתה לעקור תורה מישראל. לקדימה בת 28 מנדטים בכנסת, יש אינטרס להוכיח כי כניסתה לממשלה בלי בחירות, לא היתה מחשש שתרד לפחות ממניין ח"כים, אלא כדי להביא "שוויון בנטל". לליכוד יש אינטרס להוכיח שאינו פחות לאומי מקדימה. לשמאל יש עניין לנגח את החרדים ולשחרר את הערבים. רק לימין יש רצון אמיתי לגייס את החרדים לצבא החילוני. כל השאר חרדים מן החרדים פחד מוות.

כבר אמר אחד הח"כים החרדים ליו"ר ועדת קש"ב ח"כ פלסנר ששאל אותו אם הוא מכין את התרמיל להתגייס: "כן, אנחנו צריכים שישים אלף רובים לפחות. תביא את הנשק ואז נראה כמה אתם מפחדים מהחרדים שמא יכבשו את המדינה", אמר לו.

כבר נאמר ונכתב רבות, כי אין הם רוצים חרדים בצבא. ארגוני הנשים הנתמכים על ידי הרפורמים, כבר התריעו מפני "הדרת נשים" בצבא, כאשר חלילה יוקמו יחידות ומסלולים לחרדים. אנשי תקשורת מאיימים כבר היום שיש יותר מדי דתיים בצבא והזהירו מפני קצינים חרדיים, שעלולים להשתחרר מעול המשטר החילוני, כמו שקרה במצרים ותוניסיה ותימן ולוב ועכשיו גם בסוריה. כל המדינות באזור משתחררות משלטון העריצות החילונית וקמים בהם משטרים דתיים. זה מה שמפחיד אותם, מפני קצינים דתיים ורבבות חרדים נושאי נשק. לכן אין להם עניין בקידום המוני חרדים לצבא. כל מה שהם רוצים הוא לכבות את נר ה' ולהחשיך את אור התורה, כמתייוונים בשעתם, לא פחות והרבה יותר.

אחד הכלים למלחמה ביהדות הנאמנה, הם בתי המשפט שדינם כערכאות. בימים אלה גם הודיעה הממשלה לבג"צ שמקבלים את הצעתו להכיר ב"רבנים לא אורתודוכסים" לצורך קבלת משכורות. מדובר בקהילה קטנה של כמה עשרות אנשים, בעוד שרבנים אמיתיים לא מקבלים שכר. קיים תקן של "רב שכונה" לחמשה עשר אלף נפש לפחות. מאות רבני קהילות יהודיות, אינם מקבלים שכר. כבר אמרנו שבשטיבל אחד יש יותר מתפללים, מכל הרפורמים בארץ. אבל הבג"צ המשוחד והעוין הפועל בשירות הרפורמים במשך כל השנים, מחייב את הממשלה והיא "מקבלת את הדין" ותשלם משכורת לפקיד רפורמי של קהילה קטנה בקיבוץ אחד. כמוהו יקבלו עוד כמה עשרות רפורמים שמקבלים הון עתק מאמריקה לשחד את העיתונאים והפוליטיקאים ולגייסם למלחמה נגד היהדות הנאמנה.

באותם ימים שמדינת ישראל עסוקה במלחמת מאסף נגד תעתועי איראן במעצמות, היא מתהדרת בנוצות הנשק האמריקני הממוחשב שפועל באיראן. שר הביטחון מדבר בגלוי על כך שאין אופציה להתעלם מהתקדמות הנשק האיראני ואי אפשר שלא לפעול. אבל כל זה לא מונע ממנו לשלוח את המפקד הצבאי של בית אל להורות להם על "פינוי מרצון" מבתיהם אשר נקנו בכסף מלא ונבנו בעמל רב.

"זאת הכרזת מלחמה", אומרים המתנחלים, שרובם ככולם חמושים ואין מי שימנע מהם להילחם על בתיהם. כאן כבר לא מדובר במלחמה מול "פרזיטים" חסרי נשק, שלומדים תורה ביגיעה עצומה. אי אפשר להאשים את המתנחלים שאינם מתגייסים לצבא החילוני. מדובר בתושבים ציונים שרובם ככולם, משרתים נאמנים של השלטון החילוני העוין גם אותם, לא פחות משהוא נלחם נגד החרדים האנטי ציונים.

השלטון החילוני המאוים על ידי האיראנים מרחוק והמסתננים המציפים את גוש דן, מפלשתינים מדרום וחיזבאללה וסוריה מצפון מעדיף לעסוק במלחמה נגד תושבי בית א-ל וזומם לעקור את התורה בתוך הארץ. אבל הקב"ה לא ייתן אותנו בידי בעלי הבחירה הרעה. אלה ברכב הגיוס הצבאי ואלה בסוסים המשפטיים, ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד.

באין אמונה בהשארת הנפש מי ישמור על כבוד המת?

בעקבות הגילויים המזעזעים בדבר למעלה משמונת אלפים אברי אדם שהושארו במכון הפתולוגי, התקיים דיון בכנסת. מנכ"ל משרד הבריאות דיווח על הטיפול באישור קבורת החלקים ואף הבטיח כי ייקבעו נהלים חדשים ביחס הכבוד למתים ולחיים, במכונים הפתולוגיים. בדיוני הוועדה התבררה הזוועה במכונים הפתולוגיים. עכשיו נפתחה חקירה על חשדות קשים בהתנהלות מנהלי המכון הפתולוגי.

אבל אנו יודעים כי רק האמונה בהשארת הנפש יכולה לגרום לאדם לעסוק בכבוד המת בחרדת קודש. במשך שנים רבות נלחמה היהדות הנאמנה נגד גזירת ניתוחי המתים. זעקנו כי ישנם אינטרסים כלכליים וסחר באברים בין מכוני מדע בארץ ובעולם. האשימו אותנו כמעלילי דמים. היום מתברר שלא רק בימים ההם, סחרו באברי אדם אלא גם בזמן הזה נותרה ההפקרות והיחס המזלזל באותם מכונים פתולוגיים, שהסתירו אברי אדם לאלפים, בביזיון נורא.

מי שאינו מאמין בהשארת הנפש, אין פלא שאין הוא רואה שום בזיון אם גופה מתה תיקבר או תישרף. לאחרונה, אף הוקמה משרפת גופות שהציעה שירותי שריפת הגופה בתשלום, כמו חברות הקבורה לכלבים מתים והמדינה לא הזדעזעה. רק כשנשרפה המשרפה, הייתה בעירה גדולה.

לפני שלושים שנה בוטלה גזירת ניתוחי המתים. מאז רק מי שמביע הסכמה לניתוח שלאחר המוות, אפשר לפגוע בגופו. אבל עדיין ישנם מקרים של דרישה לנתיחה לצרכי חקירה. לכן בקשנו למנוע מן המשטרה והפרקליטות להפסיק את הדרישה בקלות דעת, לנתח מתים. גם כשיש צורך בחקירה עניינית, אפשר וצריך לבצע חקירה בלי בזיון המת ובנוכחות רב או נציג המשפחה לשמור על כבוד המת.

רוב מוחץ בקרב היהודים בארץ, הם אנשים מאמינים. לכן יש להוקיע את השארת אלפי חלקי אדם בביזיון וללא קבורה.  אך חמור מזה, הוא הקמפיין להתניית שירותי רפואה, בחתימה על הסכמה לביזיון המת והפקרת הנפטר לסכיני הפתולוגים והשארת חלקי אבריהם במחסני המכון הפתולוגי.

בעבר היה קונסנזוס והבנה שיהודים המאמינים בהשארת הנפש אינם נותנים את גופם לסכיני הפתולוגים. יתר על כן, מי שאינו חושש מלפני מי שעתיד ליתן דין וחשבון לפניו, אינו אמין לקבוע שמותר כבר להוציא את איבריו להשתלה. כבר פסקו גדולי הפוסקים, על קביעת המוות. אבל מי מאמין לרופא שאין בו יראת שמים, שאכן הנפטר כבר מת על פי ההלכה? רק רופא ירא שמים יכול לקבוע מוות על פי ההלכה. רופאים אחרים מסתפקים במות המוח או במצבים שמאפשרים עדיין להשתמש באברים.

בכל מקרה מהוה התניית מתן שירותי רפואה, כולל השתלות, בתרומת האברים לידי רופאים שאין בהם יראת שמים, משום כפיה אנטי דתית, שאסור לכל בעל נפש להשלים עם כך. יש להילחם נגד גזירת גזילת האברים מן החיים ומן המתים, לא פחות מגזירת ניוול המתים עצמם. אם בניוול המת יצאנו למלחמה רבת שנים, עד שהצלנו את כבוד המת, על אחת כמה וכמה שרציחת אדם גוסס, על ידי כריתת אבריו, חמורה בהרבה. חמור מכולם, הוא מניעת הצלת אנשים חיים, בגלל שלא חתמו על הסכמה לרציחתם לפני קביעת מותם כהלכה.

נסיים במשהו חי. מאות אלפי ילדים התחננו להוריהם להשאירם ערים בליל חג השבועות בבתי הכנסת להגיד "תיקון ליל שבועות" עד שעה מאוחרת. הילדים הללו הם הערובה לעתידנו ואם יש גדיים יש תיישים ויש תקווה, שנצליח בע"ה להקים דור שלא נתבייש בו לקבל את פני משיח צדקנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אתם לא כותבים את מקור הכתבה?
המקור הוא המחנה החרדי השבוע!

ראשית, אפתח בתודה לבורא עולם שנתן לנו את הרב אייכלר – אותו התחלתי במקרה לשמוע לפני שנים, והשפיע רבות על ניקוי הרעלים ממוחי ונשמתי בדרכי חזרה לעולם האמיתי.
המאמר מצויין וחד, אין לי שום תוספת עליו, שאלתי לרב היא, וזאת אומר בזהירות – האם ההתקפה הנוכחית נגד החרדים – לא סימן מהשם היא ? הרי אנו מאמינים שהכל ממנו, והעולם מונהג במידה כנגד מידה. והמודד העליון מדגיש את המידה הנגדית, לכאורה בלי פרופורציה – כך אולי נוכל להבין על מה אנו משלמים.
הרב אמר שמפלים חרדים בעבודה – והאם חרדים לא מפלים חרדים אחרים ? הרב אמר שנוהגים בנו בצביעות (אמת לאמיתה) – והלא יש צביעות גם אצלנו (סמינרים). לא בהגדרה – אבל יש צבועים. נכון שזו לא תורה – אבל כנראה יש בעיה.
בתי הכנסת מוצפים בקבצנים, ספרדים, אשכנזים וחסידים – ומקומות העבודה החילונים מוצפים (טוב , לא ממש) בחרדיות, שהולכות ונחלשות רוחנית. האם המחיר הכבד הזה של הרס המשפחות – שווה רק שהבעל לא יעבוד ?
אינני רוצה להמשיך , מאחר שאינני יודע אם מה שכתבתי כבר ראוי – אבל אומר לסיכום: אבל אשמים אנחנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture