האדמו"ר מסאטמאר ביקר ב'צאנזער קלויז' בצפת • "ויקח מאבני המקום"

אמש (ג') הגיע כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א, השוהה בימים אלו בארה"ק, לביקור מיוחד במינו, ב"צאנזער קלויז" עתיק-היומין בעיה"ק צפת • מנכ"ל מוסדות צאנז בצפת, הרב מרדכי ישכיל, העניק לידי האדמו"ר אבן קטנה שנלקחה מהבנין העתיק, האדמו"ר קיבל זאת בהתרגשות רבה, ואמר כי הוא נוטלה עמו ויניחה לנוי סוכה בסוכתו.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו"ר מסאטמאר תקף את הסמינרים: "איך הגיעו למצב נורא שכזה" • האזינו
ברק פגע בבית בעיר צפת; שריפה פרצה בחזית הבניין • צפו
מול הישיבה החרדית: הנהג קפץ מהמשאית רגע לפני שהתהפכה • צפו
סופת שלגים בצפת - פתיתים ראשונים בירושלים; שיא צריכת החשמל בחורף • צפו

בואו של כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א לתפילת שחרית מיוחדת ב"צאנזער קלויז" עתיק-היומין בעיר העתיקה בצפת, ולביקור במוסדות צאנז שבמקום העומדים תחת נשיאותו הרמה של כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א, עוררה בבוקרו של יום אמש התרגשות רבה בקרב מאות הנגידים מחסידיו שהגיעו עמו מרחבי תבל למסע מיוחד בארץ הקודש, ובקרב המוני חסידי צאנז בעיר צפת.

קרא עוד:

[postim]

ה"צאנזער קלויז" בצפת נוסד לפני 144 שנים, בשנת תר"ל, בפקודת קדשו של מרן הרה"ק בעל 'דברי חיים' מצאנז זי"ע על-ידי בנו מרן הרה"ק הרה"ק בעל 'דברי יחזקאל' משינאווא זי"ע. במרוצת השנים עברו הרבה תהפוכות על העיר צפת בירת הגליל העליון, והרבה מאורעות קשים חוותה העיר ויהודיה, אך למרות הכל נותר בית מדרש זה על כנו, כשהמקום משמש לאורך כל 144 שנותיו אכסניה נודעת לתורה ולתפילה, והרבה מצדיקי הדורות זצוק"ל וייבלחט"א הגיעו ומגיעים להתפלל כאן.

ביובל השנים האחרונות זכה מקום קדוש זה לחיות מחודשת ולהתפתחות מרשימה, ביוזמת כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז בעל 'שפע חיים' זי"ע אשר החזיר עטרה ליושנה. בעמל רב הקים כאן קהילה צאנזאית ורשת מוסדות מפוארים, הממשיכים לפרוח תחת נשיאותו של בנו ממשיך דרכו כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א, ומעת לעת נוספים עוד חוליות של זהב לשרשרת מוסדות הקהילה.

השלט אשר קיבל את פני האדמו"ר בפתח ה"צאנזער קלויז"

הבנין העתיק של ה"צאנזער קלויז" שינה את פניו עד בלי הכר. כיום מתנוסס במקום כבר בנין בן ארבע קומות, החל מקומת המקוואות המפוארים, מעליה ה"צאנזער קלויז" שגבולותיו כבר הורחבו, ובקומות הנוספות, היכל "זכרון יצחק" והיכל "אהל לאה" המשמשים לתורה ולתפילה. לאחרונה נוספה הקומה הרביעית, היכל "משכן רוזנברג", שהוקם עקב הגידול המבורך של הקהילה ושל מספר באי בית ה' הפוקדים את המקום דבר יום ביומו.

היכלות התורה והתפילה במקום שוקקים חיים ברוב שעות היממה. עשרות רבות של אברכים מצויינים חובשים כאן דבר יום ביומו את ספסלי בתי המדרש במסגרת הכוללים: כולל ש"ס, כולל מפעל הש"ס, כולל עיון גפ"ת, כולל מצויינים 'דברי יחזקאל', כולל בוקר, כולל ליל שישי, כולל ערב שבת. לצידם גם פועל ארגון החסד "חסדי חוה" ששמו הטוב הולך לפניו בכל צפת.

כאמור, אמש הגיע ל"צאנזער קלויז" כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א עם המוני חסידיו לתפילה ברוב עם. את פניו קדמו ראשי קהילת צאנז, ולאחר תפילת שחרית ערך במקום שולחן לחיים. במעמד זה פתח והשמיע דברים מנכ"ל קהילת צאנז ומוסדותיה בצפת, הרב מרדכי ישכיל, אשר בברכות נרגשות קידם את פני האורח הדגול שהגיע לבית מדרש מיוחס זה, אשר מייסדו ומקימו מרן הדברי חיים מצאנז זי"ע אמר עליו: "רצוני שיהא לי בעיר הקודש צפת בית מדרש משלי, שמשם יעלו תפילותי".

לסיום, העניק לידי כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א מזכרת קדושה; אבן קטנה שנשמרה בקדושתה ושנלקחה מבנין ה"צאנזער קלויז" בצפת בעת שיפוץ המקום. האבן הוגשה בתוך מסגרת מהודרת עליה נחקקו המילים "ויקח מאבני המקום". כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א קיבל זאת מידיו בהתרגשות רבה, ואמר כי הוא נוטלה עמו ויניחה לנוי סוכה בסוכתו.

ויקח מאבני המקום. האדמו"ר מקבל את האבן הקדושה מה'צאנזער קלויז'. אותה יניח לנוי סוכה בסוכתו.

בהמשך נשא דברים, הגאון רבי יעקב אליהו אונסדורפר שליט"א, רבה של קהילת 'ראשית חכמה' במונטריאל שבקנדה, ולאחריו השמיע כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א דברות קודש, בהם הזכיר את ביקוריו הקודמים כאן ב"צאנזער קלויז" בשנים עברו, במיוחד את הביקור בשנת תשכ"ג, יחד עם אביו כ"ק מרן האדמו"ר בעל "ברך משה" זי"ע. כן ציין את הזכות הגדולה לפתוח במקום קדוש ומיוחס זה את מסע תפילותיו בהמשך היום בקברי הצדיקים בגליל.

בהתעניינות מיוחדת שמח כ"ק מרן האדמו"ר מסאטמאר שליט"א לשמוע מפי המנכ"ל הרב מרדכי ישכיל סקירה קצרה על ההתפתחות המרשימה של המקום, כשמגמת ההתרחבות של הקהילה ומוסדותיה אינה פוסקת, לאור הנחיותיו של נשיאם כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture